recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 13:20
Det at optagelser kan kopieres overpå netværk eller tilgængeliggøres via netværk er et must for mig. For det at kunne afspille det der er blevet optaget i stuen andre steder vil tilmed forlænge levetiden på min aldrende TViX 5000 i soveværelset da den øges i værdi  Tongue.
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

Det at optagelser kan kopieres overpå netværk eller tilgængeliggøres via netværk er et must for mig. For det at kunne afspille det der er blevet optaget i stuen andre steder vil tilmed forlænge levetiden på min aldrende TViX 5000 i soveværelset da den øges i værdi  Tongue.
IP9000 understøtter IPTV type tv, så du kan med VLC sidde i andet rum og se tv (2tunere, og du kan se andet program end det som ses på boksen på tv).. har ikke selv set det i aktion.. der er dog ingen som klager, så det må virke fint.
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 14:12
Hvilket filformat gemmes der i? TS ?
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 14:29
det mener jeg..  det er længe siden.. filerne hedder dog .trp kan jeg huske, men container er vist TS typen.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 16:58
Der er dog een eneste ting der irriterer mig lidt ved boksen, den har 2 løsninger til USB men ingen af dem kan kopiere optagelserne over på enten en ekstern HDD eller PC via USB.
Sådan en funktion gad jeg godt at se i boksen, for det kunne dælme være smart hvis man bare kunne hooke en USB HDD til PVR'en og så kopiere optagelserne over på sådan en.

Noget de burde overveje til næste software version de udgiver, for min er opgraderet til seneste firmware release (gjort igår) og der kom da også et sandt hav af nye funktioner til, men ikke lige sådan en funktion er incl.

UPDATE: Det er lykkedes mig at hitte en driver til Windows der gør det mugligt at se Linux drev under Windows, hvis man tilkopler selve harddisken til en USB S-ATA docking station.
Har postet link under PC Hardware & Software sektionen.


Redigeret af Aspagilus - 06-Marts-2010 kl. 20:04
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 22:18
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Der er dog een eneste ting der irriterer mig lidt ved boksen, den har 2 løsninger til USB men ingen af dem kan kopiere optagelserne over på enten en ekstern HDD eller PC via USB.
Sådan en funktion gad jeg godt at se i boksen, for det kunne dælme være smart hvis man bare kunne hooke en USB HDD til PVR'en og så kopiere optagelserne over på sådan en.
jeg ved ikke om jeg misforstår dit ønske.. men boksen kører jo FTP? så kan du hente alle de optagelser fra boksen du ønsker over på din pc?
 
eller du kan tage en intern HDD ud og sætte en USB harddisk til? det fungerer da? altså optagelse direkte på usb harddisk..
 
vi taler IP9000 ikke?
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Marts-2010 kl. 23:05
IPBox 9000, CubeRevo, Vizyon 8000HD, der er ingen forskel, for det er de samme bokse blot i forskellige forklædning, det troede jeg du var klar over.

Jeg ved den kan køre FTP, men det kræver opsætning af netværk som mange ikke rigtig har mugligheden for uden specielt ekstra udstyr til netværk og har man ikke ekspertisen i at lave netværk er man lost.
Og her havde det været en fordel hvis der var en muglighed på selve PVR'en at sætte en USB harddisk til og så kopiere filerne over på sådan en i stedet for den netværks løsning de kun tilbyder.
Det er ikke mugligt at optage direkte på en USB harddisk.

Men det jeg har fundet ud af er at man kan tage harddisken ud af PVR'en, sætte den i en USB S-ATA docking station (kan købes på nettet) og tilkople harddisken direkte til ens PC som en USB harddisk og få en PC til at læse indholdet hvis man downloader og installerer FS-Driver, der gør det mugligt at åbne en Linux baseret harddisk på en alm. Windows computer.

Jeg kan nævne at det lykkedes, jeg har lige lavet en af optagelserne om til DVD med ConvertXtoDVD 4, der snupper de TRP filer at boksen gemmer filerne i.


Redigeret af Aspagilus - 06-Marts-2010 kl. 23:07
Til top
BorgHammer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 11:11
IP9000 har slet ikke alle de problemer VANTAGE HD8000C har vel?
Har læst slemme skræk historier her på sitet om VANTAGE.... Confused
Samsung UE46ES7005 + USB HDD rec.
ONKYO TX-NR709 / BOSE / TViX Slim S1 + M6600 / Chromecast
QNAP TS-439PRO 5,4Tb / SONOS / iPad2 / Logitech Harmony 895+RF-iR transmitt
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:01
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Det er ikke mugligt at optage direkte på en USB harddisk.
selvfølgelig er det muligt, jeg gjorde det selv på ip9000 og ip91 , så jo, det er det..
 
Så må du tilslutte og registrere den HDD forkert... for det virker skam fint.
 
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af BorgHammer BorgHammer skrev:

IP9000 har slet ikke alle de problemer VANTAGE HD8000C har vel?
Har læst slemme skræk historier her på sitet om VANTAGE.... Confused
ip9000 havde/har primært problemer for nordiske brugere med undertekster på HD kanalerne, ellers virker den vist fint for de fleste.. jeg var da rimlig tilfreds, det var kun udviklingen på boksen som ikke gik som forventet og dgs var ikke gode til at supportere udviklere
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 17:13
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Det er ikke mugligt at optage direkte på en USB harddisk.
selvfølgelig er det muligt, jeg gjorde det selv på ip9000 og ip91 , så jo, det er det..
 
Så må du tilslutte og registrere den HDD forkert... for det virker skam fint.
 


Har hittet ud af det. Det er fordi at man skal fysisk fra kople den interne harddisk, for ellers bliver den ved med at boote på den og ikke vælge den eksterne.
Så nu er den Seagate Expansion på 500GB jeg har valgt som den harddisk at den skal optage på.
Endu en mangel information i deres bruger manual som så meget andet man hitter ud af når man sidder og leger med menuerne.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 18:33
:-) godt at høre.. og rigtig, der er ikke beskrevet og flere sælges med intern hdd, så svært for folk at komme frem til uden at fysisk åbne og pille intern hdd fra.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu