recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBOX 9000 snart udsolgt hos hm-sat-shop.de

Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 03:06
Yousee's ekstra funktioner savner jeg overhovedet ikke, dem brugte jeg reelt heller ikke da jeg havde en Samsung boks alligevel.
Men det kæmpe bonus er så ved boksen, at du kan hive dem ud af den og brænde dem på en DVDR med computeren enten som alm. DVD eller som AVCHD, det kan Samsung ejerne ikke.

Boksen er ikke blot kram, den er som Dirch Passer kaldte det i en af Støv filmene: Krammeram Wink
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2010 kl. 08:31
Hehe, det lyder rigtig godt - jeg glæder mig bare til at modtage den.

Om jeg kommer til at savne funktionerne, det er svært at sige. Jeg overvejer at købe en Nevo S70 universalfjernbetjening, og den kan man vist tilgå via internettet. Så måske kan jeg logge ind på den og sige den skal udføre en vis handling, fx. optage, kl. 13:00. I så fald kan jeg ikke se hvad jeg skal bruge start forfra til, og den jo også kan programmeres til at optage programmer på normal vis.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 22:53
Der er forresten en ting jeg helt har glemt at nævne og det er ang. manuel optagelse.
Hvis du vil optage noget manuelt der er over 2 timer langt, så skal du efter du har trykket på REC også trykke på den blå tast for at der indtaste med piletasterne hvor lang tid over at den skal gå 2 timers grænsen.

Noget sikkerheds fidus for at den ikke ved et uheld står og optager hele harddisken fuld hvis man skulle glemme at man manuelt har sat den til at optage.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 13:53
Boksen er modtaget, og det er virkelig en OK boks.

Jeg har dog lidt svært ved at finde rundt i den, men det kommer måske med tidenWink

Jeg har indsat mine informationer, men jeg synes ikke jeg kan finde ud af hvor jeg skal indtaste mit netværksID. 

Jeg har følgende oplysninger:

Network id =  800 eller 1851 til boksen og 801 til TV med DVB-C tuner (MPEG4) (netværksnummer) er nummeret på det netværk, som du hører til i det område, du bor

Frekvens= 143000 kHz - angiver hvor hurtigt f.eks. bølger forløber i dette tilfælde de bærebølger, som udgør dit tv-signalet.

Symbolrate:= 6875 - er antallet af symbolforandringer dvs. signalhandlinger i forhold til transmissionen per sekund

Modulation = 64 - er mange forskellige teknikker til kodning af information på en bærebølge, som er det signal, der altså bærer modulation i et signal. Det udtrykkes som et tal.

Den ser ud til at finde en masse (den er ved at skanne nu). Under Channel scan står:

Western EU (Cable) (90/153)
TV: 188 Radio: 34
C+ First

Edit:

Det ser ud til at have virket. Der er ihvertfald hul igennem!Big smile

Boksen skifter noget kun hurtigere end min fars' yousee PVR-boks. Lyden er ganske fortrinlig - jeg har hørt på lyd fra analogt signal i 2 år - og billedet er også rigtig fint, selvom jeg ikke abbonerer på HD-kanaler endnu. Lige nu virker det til at jeg har blå mærker på siden af hovedet, da jeg hele tiden slår mig selv over jeg ikke købte en boks førLOL
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:05
Har du ikke DR HD ? Der kan du gribe rigtig mange film i HD. Eks viser de Tirsdag Flugtaktion New York med Kurt Russel, en film du sikkert har set i alm. SD kvalitet, vent til du ser den i HD med 5.1 lyd.
http://www.dr.dk/HD/fiktion.htm

Synd du ikke har abo på eks. Canal Plus Film kanalerne, sad og så første afsnit af The Pacific igår, den ser dælme lovede ud.
Serien er lavet af holdet bag Band of Brothers.

Redigeret af Aspagilus - 05-April-2010 kl. 15:08
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:08
Jo, jeg har også DR HD - den skal bare findes mellem 190 kanalerLOL

Ok, nogle af dem er så ikke understøttede/ er ikke med i den pakke jeg har, så jeg har måske 40 totalt. Jeg skal nok lige finde ud af om jeg ikke kan fjerne dem fra listen igen og så skal der laves favoritter.

men den virker ellers ret fint, omend den er svær at få kontakt med når den står som den gør hos mig lige nu.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 21:09
Jeg har vist et problem med min boks. Starter jeg den op efter at have været slukket, så "smider" den kanalerne ud. Jeg får en sort skærm når jeg prøver at se de kanaler jeg gerne vil se. Factory reset, og en ny scan og så kan jeg se TV igen.

Er der nogen som har prøvet noget lign? - kan det være fordi jeg ikke har indtastet netværksnummeret, og i så fald, hvor i dælen skal det gøres?

Jeg bruger QAM64, symbolrate = 6875 og frekvens = 143000.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 14:04
Han har faktisk "slettet" Enigma 2 fra boksen, og har lagt den alm. ind, som skulle være stabil. Men ja, det er nok derfor han gerne ville af med den så hurtigt og billigt. Simpelthen alt fulgte med - selv den lille pose silica gel som tager fugten. Han har ovenikøbet ladet en 750 gb WD 3,5" disk sidde deri, så jeg har virkelig fået den billigt.

Vil lige kigge på det med firmwaren. Det er nok dér den er gal.

Det eneste som er træls, udover en ustabil firmware, er at boksen lugter lidt af røg, men til 2300 incl. fragt og HDD kan jeg sagtens leve med det.

Edit:

Hvad skete der med Aspagilus' indlæg? - nå, men jeg har det på email..

Redigeret af Anima - 06-April-2010 kl. 14:07
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 14:38
Netværks ID eller frekvens 143000 har ikke noget med det at gøre, de skal slet ikke bruges til boksen, de anvendes kun enten til Yousee's egne digital modtagere eller eks. et LCD/Plasma TV med DVB-C modtager.

Men jeg tror vi har fundet grunden til hvorfor at sælgeren solgte den så billigt. Han har smidt en ustabil firmware ind i den der ikke kan vise kanalerne korrekt, hvor kun en reset kan løse problemet hver gang problemet opstår.

Men som det blev nævnt tidligere i tråden af Notfast, så er det overhovedet ikke noget problem at skifte firmwaren i den til noget der er totalt stabilt, for det er faktisk skide nemt.
Hvis du ikke har et USB kabel allerede, så skal du lige ud og have købt sådan et.

Så skal du downloade 2 ting:
FlashTools_v1.0.2 (til at flashe med): Download som ZIP fil
NLB's firmware: http://www.denktenk.com/modules/wfdownloads/visit.php?cid=45&lid=1973
At kunne downloade NLB's firmware kræver at du lige melder dig ind hos denktenk.com.
----------------

Sådan gør du:

Du forbinder boksen til din PC med USB og tænder så for boksen på selve boksens power knap og holder tasten inde indtil der står USB-UPGRADE i dens display.

Så starter du installationen af FlashTools_v1.0.2 så den kan finde boksen og installere både USB driveren og sig selv på din computer.

Så "unzipper" du lige NLB's IMG fil til din harddisk.

Starter FlashTools op og vælger USB.
I File vælger du så firmware IMG'en fra NLB og trykker dernæst på Down.
Nu er du igang med at flashe din boks med ny firmware, det kan godt tage sin tid lige at formatere din boks og smide den nye firmware ind.

Når flashingen af din boks er overstået, står der i boksens display: Done
Du kan nu trykke på power knappen på din boks og lade den loade den nye firmware.

Det er såmen kun det der er i det med at skifte firmwaren ud til NLB's der åbenbart er mere stabil end den du har i pt.

Redigeret af Aspagilus - 06-April-2010 kl. 14:42
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 17:43
Jeg har nu prøvet gentagende gange og det har ikke virket - PC'en finder simpelthen ikke boksen.

Lidt googling og det virker til man skal bruge client-porten og ikke den alm. udb-indgang, som er HOST.

Jeg tror min eksterne hdd, som jeg ikke har ved mig, har samme form for stik, så jeg prøver nok igen i morgen.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:02
Jeg tror snart jeg smider den boks udCry

Selv efter firmware-upgrade til NLB kan den ikke vise nogen kanaler efter den bliver slukket/ sat i stand-by. Det er også et problem bare at finde kanalerne. Men lige så snart den er sat i standby, så er der ikke noget på nogen af kanalerne.

Der må være noget galt med den boks rent hardwaremæssigt, for det kan virkelig ikke passe et produkt, med så mange tilfredse købere, kan være så ringe i min stue.

Hvad kan være galt? - jeg håber ikke jeg behøver lave en RMA, men det virker til det er nødvendigt.
Til top
jacobi1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-August-2006
Point: 93
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 14:06
Hej, jeg håber lidt på noget hjælp her, da jeg ikke kan få min cardreader til at virke. Jeg har på nuværende tidspunkt NLB 11964 til at ligge på min ipbox9000hd, men jeg kan ikke læse fra kortet.

Mine kort er fra canaldigital og jeg har 2 i min maskine. Der er 2 dvb-c tunere deri.

Jeg har før haft det til at virke, men så har jeg haft et andet problem med at den hakker i billedet, så nu var det jeg lige kunne bruge nogen timer på at få det her til at virke. Jeg har lagt den nye software ind og det er der jeg er nået til nu.Cry

Så hvis nogen kunne guide mig lidt igennem det ville det være super. Jeg er ikke nogen ørn til det her, så brug venligst ikke alt for mange forkortelser, for så fatter jeg ikke en meter alligevelEmbarrassed
Mvh.

jacobi
Til top

Besvar Besvar Side  <1 4567>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu