recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBOX 910HD VS Dreambox 800 +  SATNUX 600S+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBOX 910HD VS Dreambox 800 + SATNUX 600S+

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Emne: IPBOX 910HD VS Dreambox 800 + SATNUX 600S+
    Sendt: 31-Januar-2010 kl. 20:46
Jeg vil som bare lige komme med hvad jeg har prøvet og er kommet frem til når det gælder Linux sat modtager.   For der er nok andre som ikke helt kan finde ud af hvad de skal købe.  Så her kommer mit input og jeg vil skrive mere til når jeg har mere information.
 
Jeg har kørt med Linux box i en del år nu.  For nogle år siden købte jeg en SATNUX 500s SD modtager og den fik et PeterPan image og jeg var rigtig glad for denne box.  Den kørte meget fint og den kunne hvad den skulle.   Men så for lidt under et år siden fik jeg lyst til at have en en BOX med der kunne tage HD kanaler og med HDD mulighed.  Mit valg blev så en IPBOX 910HD fordi der ikke var en SATNUX box og jeg syntes at den dreambox man kunne købe den gang til HD var alt for dyr.  Så derfor købte jeg en IPBOX 910HD.   Jeg har prøvet mange image til den og kom frem til at den image som var bedst til mig var NLB image.  ( Men NLB har bare en del ting som ikke dur som det skal.  SUB's på nogle kanaler og EMU går tit ned og tager langt tid om restart.  Den ny version af NLB har fået en GUI update som også har givet den lidt mere fart på.)
 
Men Efter at jeg har brugt rigtig langt tid på at få min 910HD box til at køre som jeg ville fik jeg lyst til at prøve en dreambox 800HD.   Og jeg må sige at der er en del bedre image ude til til denne box.  Lige nu køre jeg med Newnigma2 2.8.3 på den og det er bare en helt anden verden.  Jeg siger ikke at IPboxen er en dårlig box men jeg syntes bare ikke at jeg kan finde et image til den som bare spiller 100%  det kan jeg til dreambox 800HD.  Jeg har nu kun kørt med min Dreambox i 2 dage nu med Newnigma2 så jeg kan ikke 100% sige at den er fejl fri...  Men jeg ser langt fra de samme fejl som på 910HD softwaren.
 
Jeg er sikker på at 910Hd boxen er en super box men jeg syntes bare ikke at der lige er kommet et image til den som bare får den til at spille max.  ( kan være at jeg ikke kan finde ud af at sætte den op men jeg har jo fået de andre til at køre )  
 
Så det hvis jeg skulle ud og købe en box i dag så ville jeg købe en Dreambox 800HD eller en SATNUX600S som skulle være en kopi af dreamboxen.  Jeg har talt med dem som laver den og han siger selv" de er 100% ens og de bliver bygget på samme sted som dreambox"  Jeg hørte ham så til om det var rigtig det jeg har hørt om at den ikke kunne bruge samme bootloader som Dreamboxen kunne.  Og til siger han så at der er en lille USB key med hvor der er noget software som bare skal på og så skulle den 100% kunne det samme som Dreamboxen.  ( hmm jeg har givet de sidste 1500kr for at være sikker på at den bare er ok med alle iamge osv)  men jeg vil nu nok sige at man nok ikke skal være bange for at prøve den.  Hvis du køber den så har du 1 måned at prøve den af i og så kan du sende den retur hvis den ikke er ok.
 
Når jeg får lidt tid så skal jeg nok skrive om nogle af de fede ting som jeg syntes at Dreambox 800HD er bedre end en IPbox 910HD .
 
Jeg ved godt at hvis man skulle komme med en ONE ON ONE test af dem så skulle de have samme image.  Men det kan man bare ikke få og dreamboxen har bare nogle bedre image syntes jeg.  Men et image som dur er jo også i min verden meget mere vigtig end noget andet når det kommer til denne type box
 
Jeg håber at denne post kan give folk lidt input hvis der er andre som mig der ikke helt har kunne finde ud hvad man skal købe....
 
ps. Jeg har en ven som har en IPBOX 9000HD og han har samme fejl som jeg har på min 910HD  også med NLB software. 
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 14:03
Jeg har så lige de sidste 3 timer bruger mediaPlayeren i denne dreambox.   den har kunne tage alle min filer også MKV.  jeg bliver mere og mere glad for denne lille box.
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
Til top
sp00bking Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 108
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af korben korben skrev:

Jeg vil som bare lige komme med hvad jeg har prøvet og er kommet frem til når det gælder Linux sat modtager.   For der er nok andre som ikke helt kan finde ud af hvad de skal købe.  Så her kommer mit input og jeg vil skrive mere til når jeg har mere information.


Dejligt med sådan en tråd. Så slipper man for selv at skulle købe en masse hjem til afprøvning. At købe en satbox er ikke så let som man burde tro.. Confused

->
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2010 kl. 20:47
Oprindeligt skrevet af korben korben skrev:

Jeg har så lige de sidste 3 timer bruger mediaPlayeren i denne dreambox.   den har kunne tage alle min filer også MKV.  jeg bliver mere og mere glad for denne lille box.
mener ikke den håndterer DTS lyd fra mkv? kun AC3 eller?
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 10:59
da er jeg ikke klar over og jeg syntes ikke at kunne finde data på det.   Men det er også ok for mig.
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
Til top
Moonglider Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

mener ikke den håndterer DTS lyd fra mkv? kun AC3 eller?
 
Jeg kan så lige bekræfte at Dreambox 8000 fint afspiller DTS lyd fra en MKV fil....
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 15:21
hej alle
 
jeg har nu i snart over 1 1/2 år brugt min Dreambox 600s... og vil kun se at jeg var serdeles tilfreds med... jeg har eldrig opdateret softver i den men synes at den køre fint...
 
nu vil jeg gerne med på de ny HD kanaler og er mega i tvivl om jeg skal købe dreambox 800HD eller satnux 600+HD  
 
jeg vil godt at drembox plajer at være ok produkter... men jeg kune læse at den satnux skule være identisk kopi af 800hd....  den er trods alt ca 1400 kr biligere ... men hvis der ikke er tilfelder så vil jeg heler betaler de 1400 kr for at være fri for problemer....
 
er der nogen her der har satnux 600 og har haft mulighed at sameline den med drimbox800 hd...
 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2010 kl. 16:38
Oprindeligt skrevet af sani sani skrev:

jeg vil godt at drembox plajer at være ok produkter... men jeg kune læse at den satnux skule være identisk kopi af 800hd....  den er trods alt ca 1400 kr biligere ... men hvis der ikke er tilfelder så vil jeg heler betaler de 1400 kr for at være fri for problemer....
hvis du bare sætter den til og bruger den as is. Så løber du nok aldrig ind i de omtalte problemer.
det er primært folk som roder med boksen og lægger nye firmwares på osv...
 
og du siger du aldrig har gjort det, så du kan nok godt vælge den udfra det du forklarer..
 
Til top
hr_rothberg Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 12-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Februar-2010 kl. 20:24
Hej.
Jeg kigger p.t. på disse bokse (på tv-radio-shoppen.dk) og prøver at blive klogere, da det jo ikke ser ud til at der kommer traditionelle HDD-optagere med MPEG4.
Jeg har yousee og ingen linux-erfaring. Søger derfor en boks, der ikke kræver for meget. Signalet er jo åbnet, gør det tingene nemmere?
Kan disse boxe det samme som en HDD-optager, programeres, optage et program og se et andet, se "forskudt" etc.?
Jeg kan se at IP9000 har 2 tuner-kort, hvor Satnux har en, har det betydning? Hælder mest til satnux lige nu, men jeg vil ikke så gerne miste for mange funktioner i forhold til den gamle HDD-optager.

Mvh
Jesper
Lowlan-Fallstar
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 01:16
1 tuner er = at du ikke kan se noget andet end det du optager.
2 tuner er = at du kan optage en kanal mens du ser en anden kanal. og der er også nogle andre ++ ved at have 2 tuner.
 
Husk på at du skal have med DVB-C tuner da du jo skal bruge den til kabel tv.
 
 
Og ja den kan timeshift og sætte til at optage på tid OSV.


Redigeret af korben - 27-Februar-2010 kl. 01:17
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
Til top
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 07:34
Vil også lige tilføje :-)
Jeg havde lidt af samme problem... stod mellem Ipbox 9000 eller DB 800 HD... jeg valgte så en Ipbox 9000 fordi jeg synes jeg fik en masse for pengene og at den var vild fed med en masse ekstra lir i forhold til DB.
Meeen når det er sagt.... må jeg sige, at den kan sgu godt være lidt bøvlet :-) jeg havde ikke den store linux erfaring men det har jeg nu :-) jeg har leget med den hver aften i et par måneder nu 3-4 timer... og det er først nu at jeg kan sige at den kører 90 % dvs at hvis man kører på den standard kedelige DGS image kører den 100% stabil men død kedelig.... det sjove er at forsøge at køre med et E2 image på enten usb stick eller hdd.... jeg har det nu langt om længe kørende med 3 forskellige imager på en stick... det lykkedes mig aldrig at få det til at køre med den medindkøbte hdd... den vil ikke boote derfra... så jeg vil prøve en anden hdd på et tidspunkt. Samtidig skal siges at recording i et E2 image generelt er meget dårlig eller kan slet ikke lykkedes på de image jeg har prøvet.
Jeg ville/skulle nok have valgt en DB 800 HD..... men nu hvor Ipboxen næsten kører er jeg selvfølgelig også glad for den..... men der skal bruges MANGE timer hvis man ikke er en ekspert eller lign.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af calle3 calle3 skrev:

Jeg ville/skulle nok have valgt en DB 800 HD..... men nu hvor Ipboxen næsten kører er jeg selvfølgelig også glad for den..... men der skal bruges MANGE timer hvis man ikke er en ekspert eller lign.
det er nok værd at tilføje at alt indsigt i linux, intet har med stabilitet, billed,lyd og optagelse at gøre..
 
en ipbox boks med original image og CA modul fungerer uden problemer for brugeren...
 
vil man mere, så er prisen tid og linux erfaring, har man ikke det, så bør man ikke erhverve sig en linux baseret løsning..
du valgte at betale ved kasse 1, og valgte du dm800 så havde prisen været den samme, udbuddet havde bare været andre plugins, som _måske_ ville have gjort noget enklere, men resten er hvad det er...
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu