recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBOX 910HD VS Dreambox 800 +  SATNUX 600S+
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBOX 910HD VS Dreambox 800 + SATNUX 600S+

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
calle3 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 59
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:22
Du har ret i at prisen er den samme for en Ipbox 900 og en DM 800 Hd... men synes ikke man skal sammenligne de 2... nok nærmere en Ipbox 910 hd med en Dm 800... og så er Ipboxen da noget billigere....
 
En anden ting.... har du et E2 image kørende hvor alt funger ligeså godt som en DM 800 HD.. jeg tænker på stabilitet, recording, subtitles, audio og signal kvalitet uden hakker??? for så vil jeg lige hører hvilket du kører med??


Redigeret af calle3 - 27-Februar-2010 kl. 12:22
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:31
er der nogen af jer der har SATNUX 600 HD...  jeg skal snarest udskifte min dreambox 600 med en ny HD model og er mega i tvivl om der skal være dreambox 800 eller satnux 600 HD...
der skal siges at jeg intet forstand på linux har og jeg har ingen planer at røder med plug in samt image ...
mit eneste krav er at den skal være stabil og ikke blokere og fryse tit...


Redigeret af sani - 27-Februar-2010 kl. 12:32
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
korben Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 12:49
Hvis du læser min start tråd her.  Så kan du se hvad jeg skriver om disse boxe.  Og jeg har nu haft min DB 800 et stykke tid og jeg er stadig 100% glad for den.  Min IPBOX 910 HD har ikke på noget tidspunkt kørt så stabil og fejlfri som denne Dreambox.   Jeg tror ikke jeg kommer til at købe andet end dreambox fremover.  Mit liv er for kort til 80% løsninger som man ikke er helt tilfreds med.
 
Jeg skriver også om den box du taler om
Pioneer 50" KURO PDP-LX5090H
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 13:03
jeg har 3 Octagon 1018, og der har alsolut aldrig været stabilitets problemer... jo, der var HD kanal problemer med host osv.. det var så løst for ca. 2måneder siden...

Fortis/Octagon har fra starten været stabil og kørt rigtig godt... man kan det som forventes og den kører på præcis samme hardware som Abcom...
Den store forskel er nok at du er overladt til hvad Fortis tillader, og boksen har ikke plugin support på samme måde som abcom, så mindre chancer for problemer..
 
den optager, viser epg (normal nu&næste), undertekster osv præcis som forventet.
EPG specifik (flere dage) som kan virke på en dm800 afhænger af ekstern plugin som igen ikke er en del af boksens originale funktionalitet ligesom diverse emu osv...

Og du kan vel sige at Abcom boksen efter 2+ år, stadig ikke har understøttelse for interne kortlæsere i deres originale firmware og det løses kun via emu support..
Octa boksen kører med begge interne smartcard læsere aktiveret og du behøver ikke CA modul for at se CanalDigital.
 
men jo, DM800x har bredere support når man vil rode og ikke kan finde ud af linux selv... det er nok helt rigtigt..
 
@sani,
Hvis du ikke vil rode med boksen, så kan du nok godt leve med satnux, der er vist dog nogle subs problemer som man så aldrig får løst da nyere fw fra en DM800 ikke virker på satnux boksen.
 


Redigeret af pendec - 27-Februar-2010 kl. 13:04
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 16:24
til korben : sorry jeg ikke fik fanget sidste del af dine første post på side 1...Embarrassed nu har jeg læst den og kune læse at de to boxe skule være identiske næstn....
 
 
til pandec: de subs problemer du skriver om hvår alvolig er de samt hvad går de ud på...???
 
PS: i øvrig fungere de boxe fin med HD kanaler da der er pg af det  jeg gerne vil skifte min nuverende dreambox 600 ...og den overgang fra DVD til HDMI ( kan man bruger bare dvi-hdmi sitch/adapter ) så jeg kan boholder min 10 m hdmi supra cabel til projektor
 


Redigeret af sani - 27-Februar-2010 kl. 16:25
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2010 kl. 18:15
@sani
jeg ved ikke meget om det, jeg har bare læst at andre har erfaret at dvbsubs vistnok er et problem på ældre firmwares, så når du ikke kan lægge nyeste firmware på (som jeg forstår) så vil det jo være et problem hvis teksten er væk eller hvad årsagen er..
 
der er vistnok også "fixes" som løser opdateringsproblemet, for at gøre forvirringen komplet :-)
men det er jo så for linux nørder..
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu