recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPhone 4 officielt ! Skal i have den?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPhone 4 officielt ! Skal i have den?

 Besvar Besvar Side  <1 22232425>
Forfatter
Besked
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:41
Oprindeligt skrevet af petrucci petrucci skrev:

Igen...der lyttes til argumenterne men jeg forstår personligt ikke folk der faktisk synes det er positivt at man fratages friheden til at gøre hvad man vil med sin mobil. De kan sagtens have den mening..jeg forstår dem bare ikke thats all :)


Rigtig mange mener jo tilsyneladende ikke at de begrænses. Måske opfylder telefonen de behov man har og mere til. Jeg har svært ved at se hvad det er jeg begrænses i.

Er det virkelig så svært at forstå at folk er forskellige?

Nogen bygger deres egen pc, og andre køber en komplet model.

Spøjst at I ikke opfører jer på samme måde i tråde omkring tv der ikke lige har alle indstillinger tilgængelige for brugeren (dvs. de fleste).
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Nogle ser det som en fordel at der er blevet taget nogle beslutninger for dem der gør at de ikke behøver at sætte sig ind i dit og dat og andre ser det som en ulempe at de ikke kan få lov at gøre præcist som de vil.


Men hvorfor er det et problem?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 20:49
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Nogle ser det som en fordel at der er blevet taget nogle beslutninger for dem der gør at de ikke behøver at sætte sig ind i dit og dat og andre ser det som en ulempe at de ikke kan få lov at gøre præcist som de vil.


Men hvorfor er det et problem?


Synes ikke jeg har skrevet det som om det er et problem ?

Det eneste problem vil i min verden være hvis alle synes at apples måde at håndtere software udviklingsplatforme er helt ok hvilket så fører til at alle firmaer bruger deres strategi hvilket vil efterlade mig som en meget trist udvikler :) Ser det ikke som et problem at folk vælger forskelligt, det ville være kedeligt hvis vi alle sammen havde den samme telefon.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 21:05
Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Oprindeligt skrevet af Briam Briam skrev:

Nogle ser det som en fordel at der er blevet taget nogle beslutninger for dem der gør at de ikke behøver at sætte sig ind i dit og dat og andre ser det som en ulempe at de ikke kan få lov at gøre præcist som de vil.


Men hvorfor er det et problem?


Synes ikke jeg har skrevet det som om det er et problem ?

Det eneste problem vil i min verden være hvis alle synes at apples måde at håndtere software udviklingsplatforme er helt ok hvilket så fører til at alle firmaer bruger deres strategi hvilket vil efterlade mig som en meget trist udvikler :) Ser det ikke som et problem at folk vælger forskelligt, det ville være kedeligt hvis vi alle sammen havde den samme telefon.

Well said! - meget enig! 

Der skal være plads til både de lukkede pengemaskiner og de åbne platforme. Så må folk selv vælge, og helst uden at pege fingre af de andre.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 22:00
teknik kan vel på sin hvis også være en begrænsning hvis man ikke kan finde ud af den, så for mange er det måske en befrielse at det er nemt og lige at gå til til.
 
såeh ... plug and play som rent faktisk virker.. hvilket måske også er grunden til at det nok ubestridt er den "avancerede smartphone" der har grebet kvinderne mest .. og med god grund måske.
 
Jeg har ikke en iPhone... men min kone har.. og jeg har nok næsten besluttet mig for næste gang jeg skifter så bliver det en iPhone.. jeg har en SE X2 i dag... og det er på sin hvis ikke værd at sammenligne for begrænsningerne til trods.. så er iPhonen bare mere stabil let og gå til... og ikke mindst ualmindelig hurtig... mens min stadig står og tænker på at åbne browseren er konen allerede futtet til webside nr 2... og her er det altså ikke kun processoren som gør det godt.. systemet kører også bedre.
Mvh

René
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 22:38
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:


Der skal være plads til både de lukkede pengemaskiner og de åbne platforme. Så må folk selv vælge, og helst uden at pege fingre af de andre.


Er det derfor Apple er en pengemaskine mens Google bare er det fairy godmother der bare vil sine kunder det godt? *host*WiFi Opsnapninger *host*


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 22:38
Jeg føler mig sq ikke begrænset når jeg bruger en iPhone. Jeg ved ikke hvorfor jeg skulle føle det.. Og da specielt ikke med 4'eren, når de får tilføjet multitasking - selvom det ikke er "rigtig" multitasking. Så gør den sq alt hvad jeg nogensinde kunne få brug for. Jeg har sq brugt rigeligt tid på at rode med ROM's osv på min gamle mobil, nu vil jeg sq bare have en fed mobil hvor jeg er sikker på at jeg ikke bliver nødt til at rode unødvendigt med den. Og ja, ved godt Android så sandelig ikke er too shabby på den led heller, men efter at have haft en Legend i hænderne, og ved hvad iPhone står for, så virker iPhone 4 bare som en lækrere pakke for mig :) Længere er den jo egentlig ikke :)


Og pengemaskiner.. Det er de sq alle sammen. Der er jo ikke nogen af dem der er med for dine blå øjnes skyld :b



Redigeret af TobiasKM - 13-Juni-2010 kl. 22:39
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 23:33
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


...og svaret er fordi Apple sætter batteri levetid og sikkerhed i at Apps virker over frihed, og det er vi nogen der værdsætter mere end den frihed Android giver. Det er blevet skrevet mange gange, hvorfor er det så svært at forstå?

Det er det jeg mener med at der ikke bliver lyttet til argumenterne, for stort set samtlige pro Apple argumenter er blevet skrevet utallige gange herinde.


Det er jo lige her det går galt med argumenterne, for netop på batteritiden som du fremhæver er IPhone netop ikke bedre end f.eks. HTC's modeller.
Sådan er der flere af argumenterne fra IPhone ejerne der ikke holder når de efterprøves.
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2010 kl. 23:51
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


...og svaret er fordi Apple sætter batteri levetid og sikkerhed i at Apps virker over frihed, og det er vi nogen der værdsætter mere end den frihed Android giver. Det er blevet skrevet mange gange, hvorfor er det så svært at forstå?

Det er det jeg mener med at der ikke bliver lyttet til argumenterne, for stort set samtlige pro Apple argumenter er blevet skrevet utallige gange herinde.


Det er jo lige her det går galt med argumenterne, for netop på batteritiden som du fremhæver er IPhone netop ikke bedre end f.eks. HTC's modeller.
Sådan er der flere af argumenterne fra IPhone ejerne der ikke holder når de efterprøves.
Læs nu hvad der bliver skrevet.
Der er ingen der har sagt at iPhone holder batteri længere end HTCs modeller. Det er blevet skrevet at Apple prioriterer batteritid over fx. en feature som multitasking.
Hvis Apple havde fuld multitasking med, så ville batteritiden på en iPhone være dårligere end den er i dag - dermed ikke sagt at fordi de ikke har multitasking så er batteritiden bedre end på en HTC.
Det er blandt andet misforståelser som denne der gør at debatten afspores når man ikke forholder sig til hvad det er der bliver skrevet.

Hvis jeg sammenligner min iPhone med min kærestes HTC Hero så holder hendes telefon vistnok batteri en del længere - men jeg tror også omvendt at jeg bruger min væsentligt mere. Dog tror jeg stadig at hendes telefon holder bedre batteri, for iPhone er lidt af en strømtyv på nuværende tidspunkt - hvilket kun ville være værre, hvis der var fuld multitasking som fx. på Android.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 00:07
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:


...og svaret er fordi Apple sætter batteri levetid og sikkerhed i at Apps virker over frihed, og det er vi nogen der værdsætter mere end den frihed Android giver. Det er blevet skrevet mange gange, hvorfor er det så svært at forstå?

Det er det jeg mener med at der ikke bliver lyttet til argumenterne, for stort set samtlige pro Apple argumenter er blevet skrevet utallige gange herinde.


Det er jo lige her det går galt med argumenterne, for netop på batteritiden som du fremhæver er IPhone netop ikke bedre end f.eks. HTC's modeller.
Sådan er der flere af argumenterne fra IPhone ejerne der ikke holder når de efterprøves.


Når man ikke evner at læse og forstå, ja så er det at det går galt. Men ingen er jo forpligtet over evne.

Edit: Hvilke andre argumenter holder ikke vand?


Redigeret af mufcdk1974 - 14-Juni-2010 kl. 00:08
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
NFB1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 28-April-2006
Status: Offline
Point: 189
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 00:16
Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 
Der er ingen der har sagt at iPhone holder batteri længere end HTCs modeller. Det er blevet skrevet at Apple prioriterer batteritid over fx. en feature som multitasking.
Hvis Apple havde fuld multitasking med, så ville batteritiden på en iPhone være dårligere end den er i dag - dermed ikke sagt at fordi de ikke har multitasking så er batteritiden bedre end på en HTC.


Det tydeliggør jo så også min pointe, ikke nok med at I må undvære multitasking i må også tage til takke men en batteritid som er væsentlig ringere end man kunne forvente, når features som disse er valgt fra.

Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Status: Offline
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2010 kl. 00:54
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

Oprindeligt skrevet af jonaskp jonaskp skrev:

 
Der er ingen der har sagt at iPhone holder batteri længere end HTCs modeller. Det er blevet skrevet at Apple prioriterer batteritid over fx. en feature som multitasking.
Hvis Apple havde fuld multitasking med, så ville batteritiden på en iPhone være dårligere end den er i dag - dermed ikke sagt at fordi de ikke har multitasking så er batteritiden bedre end på en HTC.


Det tydeliggør jo så også min pointe, ikke nok med at I må undvære multitasking i må også tage til takke men en batteritid som er væsentlig ringere end man kunne forvente, når features som disse er valgt fra.
Det er jo to vidt forskellige ting. Din pointe i ovenstående indlæg var at vores argumenter fejler fordi de ikke holder når de efterprøves.
Fx. dit eksempel: "iPhone har ikke multitasking fordi så holder den batteri længere end HTC" - hvilket var direkte forkert fordi det er der aldrig nogen der har påstået.

Hvis vi skal kunne debattere så bliver vi nødt til at forholde os til de samme ting. Jeg svarede på dit indlæg om at vores argumenter var forfejlede - forhold dig til det.
Så kan vi bagefter diskutere Batteritid, som også er en af de ting jeg længere oppe nævner som en svaghed for iPhone, for den holder ikke batteri særligt længe. Dette skulle de så have forbedret en del i iPhone 4, ligesom de forbedrede batteritid fra iPhone 3G til 3GS. Om det holder er lidt svært at sige nu, men ifølge de oplysninger vi har fået fra WWDC keynoten, så er batteriet blevet væsentligt større end tidligere hvilket jo må pege på bedre batteritid.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 22232425>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu