recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone 4 strømforbrug
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone 4 strømforbrug

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 598
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:13
Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af frugtkompot frugtkompot skrev:

Min holder typisk 2-3 dage, og det er uden, at jeg lukker "multitasking" programmerne, for det er sgu næsten et fuldtidsarbejde.

Okay.. Men er Beskeder i indstill. Og lokaltj. Slået fra hos dig? Hvad med lysstyrken? Hvor mange timers brug kan du komme op på inden du smider den i laderen igen, og sjatlader du eller helt i bund og 100 % hver gang? Det sidste er måske ligemeget, da de "nye" typer batterier næsten skulle være lige glade?? 

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener med, at beskeder skulle være slået fra?

Jeg kører med ca. 50 % lysstyrke. Jeg kører den overvejende helt i bund (~10 %), og sjatlader kun af nødvendighed. Men det er nu ikke for at skåne eller pleje batteriet, men mere et udtryk for, at jeg ikke gider have den siddende i opladeren, hvor jeg ikke kan bruge den. Derfor kører jeg den næsten altid helt i bund, og lader den så op igen over natten.

Indstiller -> Beskeder (øverst under Wifi)
Jeg havde også normalt på 50 %, men prøvede at gå ned i styrke for at se om det ville hjælpe..
Ja, jeg vil også lade den køre helt ud for strøm og så oplade den 100 % op, og så se om det hjælper..
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af TobiasKM TobiasKM skrev:

Hvad med sådan noget som push email? er det slået til eller fra?

Push mail er fra. Det er det der "hente nye data" ikke??

Redigeret af Casper - 21-September-2010 kl. 13:15
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Juni-2009
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 18:54
Oprindeligt skrevet af mejersken mejersken skrev:

Hvis batterindikatoren skal vises rigtigt skal batteriet afledes helt ca 1 gang om måneden.
Ellers er det kun vigtigt at aflade helt de første 3-5 gange for at være sikker på at alle celler er blevet aktiveret.

Troede ikke det var nødvendigt mere med lithium batterier? Er det netop ikke bedre ikke at aflade dem helt? Mener da at man bare ka' "sjat-lade" derudaf...
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:35
Jeg bruger min iPhone meget hver dag. Sender ca. 100 sms'er og modtager det samme, tjekker mail ca 5-10 gange om dagen og logger på Facebook i ny og næ, hører en del musik via iPod'en og spiller lidt Angry Birds når der er pauser. Udover det har jeg også alt push slået TIL samt GPS og lokalitetstjenester som fx. mit kamera. Alt dette tager fra 100% til ca 20% fra kl. 8 til 20..

Det generer mig ikke rigtig den kun holder i en dag, for du smider den da bare i laderen/dock om natten, og når jeg er i bilen, blir den altid ladet lidt op via min holder i bilen.

Men det er måske bare mig, der synes at 12 timer uden opladning er OK? Det er jo trods alt en giga skærm Smile
          
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 20:44
Slå evt. Wifi fra om natten.

Jeg har også læst på flere fora at Facetime æder en del batteri (personligt har jeg svært ved at forstå det men det står der flere steder).

Personligt så lader jeg min op hver 2. dag men det er sjældent jeg når under 40%  (wifi er som regel slået fra)
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 21:18
jeg kan confirm at WiFi æder meget strøm.. Hvis du bevist slår det fra, så holder den altså en del mere.. Men smid da bare telefonen i laderen om natten, så er problemet da løst :)
          
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Hvis batterindikatoren skal vises rigtigt skal batteriet afledes helt ca 1 gang om måneden.
Ellers er det kun vigtigt at aflade helt de første 3-5 gange for at være sikker på at alle celler er blevet aktiveret.

Troede ikke det var nødvendigt mere med lithium batterier? Er det netop ikke bedre ikke at aflade dem helt? Mener da at man bare ka' "sjat-lade" derudaf...

Man skal ihvertfald ikke aflade dem helt, da det er noget som virkelig kan reducere kapaciteten over tid. Klat-ladning er helt ok.
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 22:01
Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Jeg synes også at jeg forstod at det med klatlade var fint nok.. Hvis den nu er på 20-30 % om aftenen, går der jo ikke længe næste dag før den er flad.. Så jeg er lidt forvirret Wink

Redigeret af Casper - 21-September-2010 kl. 22:08
Til top
Casper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2010 kl. 22:06
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Jeg bruger min iPhone meget hver dag. Sender ca. 100 sms'er og modtager det samme, tjekker mail ca 5-10 gange om dagen og logger på Facebook i ny og næ, hører en del musik via iPod'en og spiller lidt Angry Birds når der er pauser. Udover det har jeg også alt push slået TIL samt GPS og lokalitetstjenester som fx. mit kamera. Alt dette tager fra 100% til ca 20% fra kl. 8 til 20..

Det generer mig ikke rigtig den kun holder i en dag, for du smider den da bare i laderen/dock om natten, og når jeg er i bilen, blir den altid ladet lidt op via min holder i bilen.

Men det er måske bare mig, der synes at 12 timer uden opladning er OK? Det er jo trods alt en giga skærm Smile

Ja, du bruger ifonen med kan jeg læse Wink Den er jo købt til at blive brugt, men mit spørgsmål er i bund og grund bare om korrekt brug og vedligeholdelse af batteriet.. Det er også meget rart med noget sammenligning.. 
12 timer er måske lige lidt nok i mit hoved, men det er måske fordi jeg er van til en alm. mobil der holdte et par dage på en opladning..
Til top
mejersken Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-April-2007
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 11:37
Iøvrigt har apple lavet en ok guide til batterier

Til top
WilliamP Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-Juni-2008
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Casper Casper skrev:

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Ja, du bruger ifonen med kan jeg læse Wink Den er jo købt til at blive brugt, men mit spørgsmål er i bund og grund bare om korrekt brug og vedligeholdelse af batteriet.. Det er også meget rart med noget sammenligning.. 
12 timer er måske lige lidt nok i mit hoved, men det er måske fordi jeg er van til en alm. mobil der holdte et par dage på en opladning..

Jeg har nogenlunde samme forbrugsmønster, måske endda mere, da jeg tit er på 3G og browser, og mit batteri holder også kun ca. en halv dag.
Til top
TobiasKM Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-August-2008
Point: 746
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 14:12
Så bruger i den også meget :) når jeg keder mig en dag og spiller og bruger den til energitunge ting, så batteriet en brugstid på et sted mellem 5 og 8 timer. Bruger jeg den til almindelige ting er brugstiden nærmere 10 timer, og det kan være over flere dage :) 

Man kan, som med alle de her avancerede smartphones, tømme batteriet relativt hurtigt hvis man bruger den meget. Det er vel svært at undgå. Men synes iPhonen har et rimeligt imponerende lavt strømforbrug når den ligger i stand-by, hvilket er det der gør at den kan holde de her 2-3 dage med lavt brug.

Omkring korrekt vedligeholdelse af batteriet, så er tommelfingerreglen at en partiel afladning er bedre end en fuldstændig afledning. Eneste grund til at aflade den helt er en såkaldt kalibrering af batterimåleren :) Sådan at den mere præcist kan vise dig hvor meget strøm du har tilbage. Sådan er det  i hvert fald på Apples bærbare computere, så går ud fra det er samme system de bruger på telefonerne :) 

Klatladninger har det ikke noget imod, moderne batterier er noget mere brugervenlige end de gamle :) Selvom mange stadig sidder fast i de gamle tankegange... har fx en ven der insisterer på at aflade sin computer fuldstændigt _hver_ gang forid han så mener det holder bedre :P Selvom jeg har prøvet og fortælle ham at han nok gør sig selv lidt en bjørnetjeneste.. :b
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu