Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
zemo
Super bruger
Oprettet: 07-September-2006
Sted: Århus, Denmark
Status: Offline
Point: 491
|
Sendt: 22-September-2010 kl. 22:51 |
Jeg har fundet ud af, at det er som om, batteriet kan lades "mere end 100%" ved at lade den hen over natten. Hvis jeg fx. lader om dagen, og tager den ud af stikkontakten ligeså snart den har nået 100%, er det som den ikke er ladet helt så meget op som hvis jeg lader den om natten (6-7 timer). Jeg havde før 3G'eren, og jeg synes ikke at batteriet blev markant dårligere til at holde på strømmen i de to år jeg havde den. Og jo, klatlad bare. Jeg sætter altid min til opladning når der, om aftenen, er under 50% strøm tilbage, så har jeg jeg en "frisk" telefon om morgenen ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif) . PS: Den er altid slukket om natten. Ved egentlig ikke om det gør en forskel...
|
/zemo/
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Carsten Hjorth
Bruger
Oprettet: 11-April-2005
Sted: Denmark
Point: 76
|
Sendt: 02-Oktober-2010 kl. 19:07 |
Der er kun en celle i telefonen, en lithium-polymer celle er opladet 100% ved 4,200volt, og afladet ved ca. 3,3volt. En sådan batteritype bliver ustabil ved blot 50 til 100mV overspænding, med fare for at bryde i brand. hvorvidt en sådan celle skal behandles i starten, er noget nær en religion, og ikke noget, vi almindelige forbrugere skal bekymre os om. Bare min mening ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif)
|
ladiesman217
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
|
Sendt: 03-Oktober-2010 kl. 13:49 |
Ja det er sygt med det batteri.. Har en kammerat der havde hans iPod Nano i laderen natten over, og den nærmest eksploderede og satte ild til hans kommode. Pretty fucked up! o_O
|
|
Casper
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2006
Point: 598
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:42 |
Carsten Hjorth skrev:
Der er kun en celle i telefonen, en lithium-polymer celle er opladet 100% ved 4,200volt, og afladet ved ca. 3,3volt.En sådan batteritype bliver ustabil ved blot 50 til 100mV overspænding, med fare for at bryde i brand. hvorvidt en sådan celle skal behandles i starten, er noget nær en religion, og ikke noget, vi almindelige forbrugere skal bekymre os om. Bare min mening ![Smile Smile](smileys/smiley1.gif) |
Ja, det er sgu en jungle - ja nærmest en religion for sig! Det du skriver, er at man bare skal oplade som det passer én? ![Wink Wink](smileys/smiley2.gif)
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
Casper
Guld medlem
Oprettet: 25-April-2006
Point: 598
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 17:44 |
ladiesman217 skrev:
Ja det er sygt med det batteri.. Har en kammerat der havde hans iPod Nano i laderen natten over, og den nærmest eksploderede og satte ild til hans kommode. Pretty fucked up! o_O
|
Shit! Håber da manden var vågen da det skete! Det kunne måske være en måde at komme ud af sengen på om morgenen? Haha ![Big smile Big smile](smileys/smiley4.gif) Ja undskyld, man skal ikke spøge med ildebrand..
|
Af børn og fulde folk skal man høre sandheden.
|
huntiedk
Guld medlem
Oprettet: 12-April-2006
Sted: København Ø, DK
Point: 725
|
Sendt: 04-Oktober-2010 kl. 20:02 |
Det kan evt. anbefales at slå 3G fra, når man ikke har brug for de høje downloadhastigheder; 3G koster noget mere strøm (også når der ikke tales) fordi radiofrekvenserne er højere og ikke rækker så langt.
|
Øst, vest, ::1 bedst
|
Seve
Ny bruger
Oprettet: 16-November-2010
Sted: Danamrk
Point: 9
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:18 |
Hej. Jeg er ny i forummet og kan ikke finde ud af at oprette nyt spørgsmål...
Men - har haft Iphone 4 i et par måneder nu og har ikke haft problemer med strømforbrug...før i går. I går døde telefonen tidlig eftermiddag og i dag har er jeg gået fra 100% batteri kl. ca. 7.30 til nu 30% kl. 12.10!!! Jeg har ingen anelse om, hvad der sker. Har talt i telefonen 2 gange i dag a ca. 15 min.. Har diverse ting til (bluetooth, beskeder push på kalender, lokalitetstjeneste mv.), men har ikke ellers brugt apps. Under generelt og brug siger telefonen i dag, at Brug 3 timer, 52 min og Standby 4 timer, 4 min. Ved ikke, om det siger noget eller blot indikerer, at skærmen kun har været slukket og i standby i 10 minutter. Og ved i øvrigt ikke, om det forhold har set anderledes ud andre dage...
Jeg har ikke haft anden adfærd med telefonen de seneste to dage, men batteriet aflades monstermeget hurtigere i går og i dag end tidligere set (70% afladet på 4,5 timer)
HJÆLP!!!
|
rhsin
Guld medlem
recordere.dk teamet
Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Point: 5990
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:22 |
har du en gps app kørende i baggrunden?
|
Mvh
René
|
Seve
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 12:48 |
Det mener jeg jo ikke, men kan vel ikke rigtigt se, hvad der lører i baggrunden?
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 13:27 |
Tryk 2 gange på HOME knappen for at se hvilke App's der er smidt i baggrunden.
|
|
Seve
Ny bruger
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 13:31 |
Tak. Gør jeg det, så er skærmen tom (med undtagelse en stribe af 4 ikoner ad gangen nederst i billedet, som kan sweepes frem og tilbage efter behov)...
|
kim.t
Guld medlem
Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
|
Sendt: 16-November-2010 kl. 13:45 |
Det er alle de programmer som er sendt i baggrunden. Tryk et stykke tid på et icon. Så begynder det at vibrere (på samme måde som når du vil slette en App) og der kommer et rødt -. Tryk på det for at afslutte App'en
|
|