recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iphone 4 vs.samsung galaxery
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiphone 4 vs.samsung galaxery

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Emne: iphone 4 vs.samsung galaxery
    Sendt: 06-August-2010 kl. 10:57
hej herinde har læst meget godt om begge telefoner, men kan man udnævne hvilken der er bedst eller kommer det an på mere end spefikationer,
kommer fra en nokia n95 og vil godt prøve noget nyt.
samsung siges at have et flot skærmbillede, men iphone 4 har højere opløsning.
er det meste gratis at hente ned på samsung og koster det på iphone 4 ?
på forhånd tak. kan ikke rigtig vælge og vil gerne have det der virker.

     mvh ole post
Ole Hansen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 11:15
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

hej herinde har læst meget godt om begge telefoner, men kan man udnævne hvilken der er bedst eller kommer det an på mere end spefikationer,
kommer fra en nokia n95 og vil godt prøve noget nyt.
samsung siges at have et flot skærmbillede, men iphone 4 har højere opløsning.
er det meste gratis at hente ned på samsung og koster det på iphone 4 ?
på forhånd tak. kan ikke rigtig vælge og vil gerne have det der virker.

     mvh ole post
Det er gratis at hente ned på Samsung, og dog !!

I Android marked findes der en gratis del og en betalings del.
Gratis delen er selvfølgelig gratis, betalings delen skal der selvfølgeligt betales for.
Betalings delen virker ikke i DK endnu, hvilke sætter lidt begrænsninger !
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 11:16
Har p.t en iphone 3G og havde egentlig besluttet mig for at købe en Samsung Galaxy med Android men så så jeg den ny Nokia N8 der kommer på markedet i næste måned som kører på den ny Symbian 3, den må jeg bare eje. Troede ellers aldrig jeg vil gå tilbage til nokia.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 11:29
Oprindeligt skrevet af Dorf Dorf skrev:

Har p.t en iphone 3G og havde egentlig besluttet mig for at købe en Samsung Galaxy med Android men så så jeg den ny Nokia N8 der kommer på markedet i næste måned som kører på den ny Symbian 3, den må jeg bare eje. Troede ellers aldrig jeg vil gå tilbage til nokia.
Nokia N8 har dog en stor ulempe. Nemlig manglen på apps.
Det virker som om at der først bliver udviklet apps til Apple og derefter Android.
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:01
Det kommer an på hvad du mener med "manglen på apps". Ovi Store som svarer til apple AppStore har allerede en del programmer,spil osv. I starten hentede jeg en masse programmer til min iphone men i dag har jeg kun ganske få da jeg aldrig brugte dem.

Nokia'en er født med radio, video og billede redigeringsværktøjer, stemmestyrede og gratis GPS med gratis opdateringer. Den kan en masse andet end iphone kan out-of-the-box.

Men nu handler det ikke  om iphone imod andre telefoner, ville sådan set kun vise at der er alternativer til iphone og android. Glæder mig til at læse anmeldelserne.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:13
ja der findes da standard apps til Nokia, mail, facebook osv.

Men når du ser på de mere specifikke app's så bliver de primært lavet til iPhone/Android. Så som De Gule Sider, app fra TV2, Rejseplanen osv
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 12:14
jeg syntes også det er godt de andre kommer rigtigt på banen, det bidrager positivt til udviklingen.. og konkurrencen gør oftest mulighederne og produktet bedre på især brugervenlighed
Mvh

René
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

ja der findes da standard apps til Nokia, mail, facebook osv.

Men når du ser på de mere specifikke app's så bliver de primært lavet til iPhone/Android. Så som De Gule Sider, app fra TV2, Rejseplanen osv
 
Disse kan jo også tages via den indbyggede browser, via den almindelige mobile hjemmeside, f.eks. mobil.rejseplanen.dk
mobil.tv2.dk / wap.tv2.dk
mobil.dgs.dk
 
Det undrer mig hvorfor der skal laves apps til ting der burde køre via en hjemmeside. Dermed skal firmaerne lave flere apps (apple, android, ovistore, etc), og brugerne skal styre rundt imellem en masse apps.
 
Og kan apps'ene noget som hjemmesiden ikke kan, så forbedr hjemmesiden i stedet for at lave 3 forskellige apps.
 
I mine øjne bør apps bidrage med noget man ikke vil lave på en hjemmeside til en almindelig PC. F.eks. Track min løberute og overfør den via BT til min PC. Kompas via GPS, alternativ jukeboks, logning af mobilmastdæking, etc.
 
Men leverandørerne er vel interesseret i at binde kunderne til netop deres produkt/system.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:20
ofte kører appsene langt hurtigere og mere direkte end hjemmesiderne, så jeg syntes de er en god og direkte adgang til data og det er jo ikke sværere at holde styr på sine apps end sine bogmærker
Mvh

René
Til top
frugtkompot Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:30
På de fleste mobiltelefoner kan man måske direkte sige, at adgangen til Apps er betydeligt hurtigere end at finde bogmærket frem.
Video: TV: Panasonic 50" G30, PS3, Apple TV & Nvidia Shield.
Audio: 3.1 - Front: Canton Reference 7.2. Schiit Asgard 2, Bifrost Uber. Effekt via Peachtree 220.
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:34
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

ofte kører appsene langt hurtigere og mere direkte end hjemmesiderne, så jeg syntes de er en god og direkte adgang til data og det er jo ikke sværere at holde styr på sine apps end sine bogmærker
 
Og det er et validt argument, og jeg forstår du gør det.
 
Min pointe er, at apple og android, mv., bør se på dine hvorfor's. Det er sikkert fælles til mange andre brugere.
 
Jeg mener, at de burde få deres browsere til at køre ligeså hurtigt som deres apps, og sørge for deres hjemmesider virker ligeså direkte som deres apps.
Ikke mindst det sidste kunne mange hjemmesider lære af. Ofte er de helt simple direkte de bedste, f.eks. mobil.rejseplanen.dk
 
Jeg kan da ihvertfald kun håbe at det samme ikke sker på PC-markedet.
I stedet for JP laver en god hjemmeside, laver windows og apple og linux, etc. eller måske HP, Acer, Lenovo, en app der viser nyheder fra jp. yikes...
 
Mange forskellige stumper programkode som platform i stedet for een afviklingsklient (browser) er en pudsig udvikling...
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af skrev:

]
ofte kører appsene langt hurtigere og mere direkte end hjemmesiderne, så jeg syntes de er en god og direkte adgang til data og det er jo ikke sværere at holde styr på sine apps end sine bogmærker
 
------
 
På de fleste mobiltelefoner kan man måske direkte sige, at adgangen til Apps er betydeligt hurtigere end at finde bogmærket frem.
 
Jeg forstår såmænd sagtens hvorfor i gør det, og ovennævnte er jo valide argumenter.
 
Men for mig er det tilsvarende gode input til udviklerne.
 
Sørg for at de indbyggede browsere kører hurtigere, og ligeså hurtigt som apps gør. Sørg for at adgangen til bogmærker er ligeså hurtig og intuitiv som adgangen til apps. Og sørg for at de er nemme at holde styr på.
 
Jeg tænker blot det er en rasmus-modsat udvikling. Vi er på vej tilbage til der hvor vi var i 90'erne og starten af dette årti, før browserne blev de facto standarden til både hjemmesider og små applikationer.
 
Prøv at forestille jer, at hjemmesider og browsere på vore almindelige PC'er blev erstattet af apps. Og windows og apple, eller vil det være HP, Acer, Lenovo skulle lave masse af apps. Og skulle JP lave flere forskellige apps for at kunne se deres nyheder på apple, android, symbian, og hvad de nu alle hedder. Og hvad nu hvis de lige vil linke til en anden nyhed på cnn.com, eller når vi gerne vil surfe rundt via links imellem hjemmesider, eller....
 
Well, jeg undres, men det er nok en tabt kamp :-)
 
Og jeg mener, at mange apps er lavet, hvor de hellere skulle have brugt tiden på at sørge for at deres hjemmeside var ligeså god (direkte, mv., jvf. ovenfor), og alt det der ligger i app'en kunne fint løses via en hjemmeside.
 
...Og ydermere får nogen sikkert folk til at betale for en app der blot giver det samme som man kan finde på en hjemmeside LOL  Det kunne jeg forestille mig man kunne finde eksempler på, selv om jeg ikke lige har nogen eksempler...
 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu