recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iphone 4 vs.samsung galaxery
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiphone 4 vs.samsung galaxery

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 15:58

Jamen en browser vil jo altid arbejde med 100% variable data og vil derfor aldrig blive lisså hurtig som en apps som måske består måske af 80% fast data (design osv) og 20% variabel data.. derfor tror jeg hele systemet omkring en apps aldrig bliver til at slå med en browser.. den skal jo hente og opdatere alt det som ikke lige ligger i cachen.. hvor appsen bare skal hente de 15% og processe det ind i en data som allerede er forberedt ved opstart af appsen

Klart jo hurtigere båndbredden og chipsene bliver jo hurtigere bliver websiderne også.. men det gør appsene jo også.
 
jeg ved ikke med sikkerhed hvad %sats der er for alle apps da jeg forestiller mig det afhænger rigtigt meget af indholdet af den variable data.. og her er det klart at kommer der medieindhold ind i variable data så flytter den procentsats nævnt ovenfor sig også.. men det ændrer ikke ved at flowet i appsen og præsenteringen af dataen nok altid vil køre mere flydende i forhold til webindhold
Mvh

René
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 16:19
Og det er jo rigtigt.
 
Man kan sige de reelle variable data er det samme (hvornår kører toget, hvornår ankommer det). Men browseren har så flere indirekte variable data, da html koden til hvor data skal vises, hvordan trykknappen er, etc. er pseudo-variabel. Browsere bliver heldigvis hurtigere og hurtigere.
 
Men din pointe er rigtig nok, og vi kan jo se at apps er vanvittigt populært på mobs, og vinder ikke indpas på pc'ere.
 
Og hvis du skulle løfte det fra en teknisk til en markeds og brugermæssig betragtning. Hvor tror du så vi er på vej hen med apps...?
- er det smart ligenu, men får ikke permanent fodfæste.
- vil det sejre og også komme til pc'ere, mv.
- vil det ske en yderligere udvikling
  f.eks. så apps bedre kan tale sammen (en oplagt svaghed i dag synes jeg).
 
Hvad siger krystalkuglen...
 
God weekend og vi er da vist ved at hijacke tråden... Ermm
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2010 kl. 19:45

jeg vil faktisk mene at apple startede med apps (widgets) med introduktionen af deres system OS X for adskillige år siden (før iPhonen kom på markedet)... uden dog præcist at vide det vil jeg mene at apps fra iPhonen er en viderudvikling af disse widgets.

Disse er faktisk meget brugt blandt mange brugere, og windows 7 har dem også som noget nyt.. hvormeget det vinder inpas i fremtiden er svært at sige... men jeg tror egentligt på de små mobile enheder er de kommet for at blive.. måske med bedre sammensmeltning apps på tværs.. eller "bredere" apps.
 
Så egentligt kan man allerede sige det har ikke været den store succes på computermarkedet indtil nu.. men jeg tror brugen blandt de mobile enheder hvor det sansynligvist vil eksplodere nu da android rigtigt også kommer på banen, så tror jeg faktisk folk kunne få lyst til at have mulighed for at installere de mest populare apps på deres computer hvis de kunne... så jeg tror de mobile enheder bliver skyld i at de bliver udbredt tilbage på computeren igen.
 
Det kunne jo være der kommer nogle apps managere hvor man kan loade x antal apps ind i som så står for koordinering og styring på tværs.. bare en tanke
 
Mvh

René
Til top
ashdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 688
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 00:09

Det er lidt flat at pive over sådan noget som nyheds apps, det står jo en frit om man vil bruge apps eller hjemmesiden, man er ikke tvunget til det ene eller det andet. Det er da kun nice at man får et valg i stedet for man er tvunget det det ene.

Det bedste råd jeg kan give om hvad valg man skal tage af mobil: gå ud og prøv dem.
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 09:07
takker for de mange indput, nokia n 8 har jeg også i tankerne men den kommer først den 23 sep.
og når den er tilgængelig ja så er der en anden i hælene på den osv. osv.
          mvh ole post
Ole Hansen
Til top
Dorf Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 663
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 09:16
Oprindeligt skrevet af ole post ole post skrev:

takker for de mange indput, nokia n 8 har jeg også i tankerne men den kommer først den 23 sep.
og når den er tilgængelig ja så er der en anden i hælene på den osv. osv.
          mvh ole post
 
Komplett.dk har den d. 13-09, elgiganten d. 14-09 og Telmore omkring uge 36.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 10:04
jeg var i der samme situation som dig ang samsung galaxy og iphon4....
 
samsung er after min mining ok tlf... men personlig synes jeg at der lidt for meget plastik i den after min smagWink...
 
jeg vælgte at købe iphon 3gs... da jeg skulle bruge tlf. her og nu after min nokia Dead dead ...og så skifter jeg nok til iphon4 når den ingang kommer til salg igen og der falder lidt rå omkrig den
 
jeg kan bruger nu min iphon at styre min sonos og der er en MEGA plus ,,, som gjordte mit vælg nemt Wink
 
PS: og så hvis du vælger at skifte tlf så vil du får betydelig mære for en brugt iphon and for brugt samsung.... da


Redigeret af sani - 07-August-2010 kl. 10:06
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 11:01

 Har selv Desire på 3. uge, og kom  fra Nokia N86 . Kan kun sige, at der er absolut INGEN vej tilbage til den nuværende symbian ! Og Android gør også at man slipper for det kluntede Nokia Suite.

Alene Samsungs større skærm er et væsentligt plus .Og Googles Navigator er et fremragende GPS program som er gratis i Samsung . Jeg ved ikke hvordan Iphone er mht FLAC ?, - men har installeret FLAC afspiller i min Desire, hvilket løfter musik op i en helt anden liga i forhold til MP3.
 
Iphone vinder på byggekvalitet,design,brugerflade,dockingmuligheder, blæreeffekt og kamera(?) .


Redigeret af Lennon - 07-August-2010 kl. 11:02
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Steffen32 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2006
Sted: Hadsten Denmark
Status: Offline
Point: 771
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 22:32
Hej. Jeg har en Iphone 3GS og er rigtig glad for den. Men når der nævnes en kluntet Nokia suite, må jeg sige, at det er en af de ting jeg virkelig savner fra min tidligere telefon. Det har været et større cirkus at få min Iphone til at synkronisere med office. Jeg kan selvfølgelig vælge at betale 700 om året for me.com og det ender det nok med at jeg gør (dog mest af hensyn til at kune tracke og låse den via nettet) for at kunne dette. Men lige nu er løsningen at bruge google calender og lade den synkronisere med både Iphone og office. Det er også irreterende at mangle FM radio i Iphone. Der findes godt nok radio apps. men de falder tit ud på det mobile net. Så nogle fordele har Nokia i forhold til Iphone. Men jeg vil dog ikke gå tilbage, da jeg har stor glæde af det intuitive GUI der er nemt at tilgå. Med hensyn til multitasking, var det irreterende, at jeg ofte ikke fik lukket programmerne ordentligt i min Nokia tlf. men omvendt var det i starten slut med at multitaske, da jeg gik over til Iphone. Dette skulle så være rettet med nyeste firmware, men det virker nu ikke som om at programmerne multitasker. F.eks. starter spillene helt forfra, hvis jeg har forsøgt at åbne en andet program. Men måske er det fordi de ikke er skrevet til det nye system. Det er også rigtigt irreterende at jeg ikke kan hente musik ind på den fra flere PCer. Så skriver den at den kun kan synkroniseres med 1 PC og den skal slette alt eksisterende musik før den kan overføre mere musik. Appels Iphone er lækker men ikke uden problemer. Jeg kender ikke noget til Android, så det må andre byde ind med. Held og lykke med valget.
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-August-2010 kl. 22:57
Hvis man bare går en smule op i kvalitetsfornemmelse er det en joke at sætte de to mobiler op mod hinanden. Samsungen er rent plast og føles let og billig. At den derudover forsøger at kopiere Iphon'ens design får bare endnu mere mine alarmklokker til at ringe.

Klart Iphone 4.

(og ja har stået med dem begge i hånden)
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 01:04
Oprindeligt skrevet af Lennon Lennon skrev:

Iphone vinder på byggekvalitet,design,brugerflade,dockingmuligheder, blæreeffekt og kamera(?) .

 
Tror alle er enige . . ?
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu