recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone-ejere forsikringssvindlere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone-ejere forsikringssvindlere?

 Besvar Besvar Side  <1234 6>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det er da bemærkelsesværdigt, men ligefrem at kalde Iphoneejere for forsikringssvindlere er nok lige i overkantenWink

Nu komme det sig af, at forsikrings selskaber, har kunne konstater at der blive mælde flere 3G og 3GS miste, når der komme en ny iPhone på marked, og det er så lidt mystik.

Men ellers så ville må få en ny 3G eller en 3GS som erstatning for den miste 3G, 3GS og ikke en iPhone 4.

Og mobiltelefon miste jo hurtig værdien, så en mobiltelefon der er fx. 3 måneder gamle ville man lange fra få fuld erstatning for. 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:19
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har også hørt nogle i min omgangskreds nævne at man bare lige kunne "tabe" telefonen og så få penge til næsten at kunne købe iPhone 4.

"De kan vel ikke kræve at man køber en gammel model" (de som værende forsikringsselskaberne)

Jeg synes det er usmageligt... Angry

Jeg tror lige jeg taber min Onkyo 605, for så kan jeg få penge til en 609... Wacko


Forsikringsselskabet vil give dig penge som svarer til hvad den model koster, som du har anmeldt som bestjålet.
Hvad du så bruger pengene til rager ikke forsikringsselskabet.
Det kan være de skulle begynde at genanskaffe telefonerne,således at man IKKE kunne spekulere i om der var nogle der var blevet fristet Wink På den måde ville kunden være stillet lige så godt som før skaden, og det er jo det forsikring går ud påSmile
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:33
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har også hørt nogle i min omgangskreds nævne at man bare lige kunne "tabe" telefonen og så få penge til næsten at kunne købe iPhone 4.

"De kan vel ikke kræve at man køber en gammel model" (de som værende forsikringsselskaberne)

Jeg synes det er usmageligt... Angry

Jeg tror lige jeg taber min Onkyo 605, for så kan jeg få penge til en 609... Wacko


Forsikringsselskabet vil give dig penge som svarer til hvad den model koster, som du har anmeldt som bestjålet.
Hvad du så bruger pengene til rager ikke forsikringsselskabet.
Det kan være de skulle begynde at genanskaffe telefonerne,således at man IKKE kunne spekulere i om der var nogle der var blevet fristet Wink På den måde ville kunden være stillet lige så godt som før skaden, og det er jo det forsikring går ud påSmile


Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.
Iøvrigt skal der sikkert også trækkes en selvrisiko fra.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:39
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

din overskrift !!

iPhone-ejere forsikringssvindlere?
efterspørgsel

Den er da ikke så stødende som i får det til at lyde - det er ikke alle iphone brugere som er forsikringssvindlere. Bare at der er nogle som er nogle nedern typerWink - hvad ellers får du ud af de facts?





Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam. Ekstra Bladet og Se & Hør kunne ikke gøre det bedre.

Nej, men hvorfor gå så meget op i hvad overskriften siger? - Den har kun til formål at få dig til at klikke ind på tråden, hvilket da er lykkedesLOL
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

din overskrift !!

iPhone-ejere forsikringssvindlere?
efterspørgsel

Den er da ikke så stødende som i får det til at lyde - det er ikke alle iphone brugere som er forsikringssvindlere. Bare at der er nogle som er nogle nedern typerWink - hvad ellers får du ud af de facts?





Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam. Ekstra Bladet og Se & Hør kunne ikke gøre det bedre.

Nej, men hvorfor gå så meget op i hvad overskriften siger? - Den har kun til formål at få dig til at klikke ind på tråden, hvilket da er lykkedesLOL


Fordi jeg ikke bryder mig om at blive sat i bås med folk der snyder.
Det kan godt være sådan noget ikke genere dig, og det må du om, men herinde behøver vi vel ikke nødvendigvis henvende os til laveste fællesnævner, for at få vores budskab ud.


Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

 
Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

din overskrift !!

iPhone-ejere forsikringssvindlere?
efterspørgsel

Den er da ikke så stødende som i får det til at lyde - det er ikke alle iphone brugere som er forsikringssvindlere. Bare at der er nogle som er nogle nedern typerWink - hvad ellers får du ud af de facts?





Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam. Ekstra Bladet og Se & Hør kunne ikke gøre det bedre.

Nej, men hvorfor gå så meget op i hvad overskriften siger? - Den har kun til formål at få dig til at klikke ind på tråden, hvilket da er lykkedesLOL


Fordi jeg ikke bryder mig om at blive sat i bås med folk der snyder.
Det kan godt være sådan noget ikke genere dig, og det må du om, men herinde behøver vi vel ikke nødvendigvis henvende os til laveste fællesnævner, for at få vores budskab ud.




Du har vidst overset spørgsmålstegnet, det er altså ikke et udråbstegn. LOL
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

det mener Henrik B åbenbart !   


Hvordan kommer du frem til dén konklusion?

M.v.h.
Se, nu har selv jeg en Iphone 4 på vej, og jeg vil da nødigt have, at man af den årsag stiller spørgsmål om, hvorvidt jeg er en forsikringssvindler - og det er det over skriften gør, stiller spørgsmål ved om Iphone-ejere er forsikringssvindlere? Smile
 
Nu ved jeg jo godt, at det måske ikke helt er på den led du mener det. Indrømmet, det er da lidt pudsigt det forsikringsselskaberne opleverShocked
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har også hørt nogle i min omgangskreds nævne at man bare lige kunne "tabe" telefonen og så få penge til næsten at kunne købe iPhone 4.

"De kan vel ikke kræve at man køber en gammel model" (de som værende forsikringsselskaberne)

Jeg synes det er usmageligt... Angry

Jeg tror lige jeg taber min Onkyo 605, for så kan jeg få penge til en 609... Wacko


Forsikringsselskabet vil give dig penge som svarer til hvad den model koster, som du har anmeldt som bestjålet.
Hvad du så bruger pengene til rager ikke forsikringsselskabet.
Det kan være de skulle begynde at genanskaffe telefonerne,således at man IKKE kunne spekulere i om der var nogle der var blevet fristet Wink På den måde ville kunden være stillet lige så godt som før skaden, og det er jo det forsikring går ud påSmile


Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.
Iøvrigt skal der sikkert også trækkes en selvrisiko fra.


Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:27
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:



Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile


Nu har de fleste forsikringsselskaber jo også nedskrivning indskrevet i deres forsikringesbetingelser, om det så gælder ved tyveri skal jeg lade være usagt, men det gælder ihvertfald hvis dine ting går i stykker og skal erstattes af noget nyt.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:39
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:



Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile


Nu har de fleste forsikringsselskaber jo også nedskrivning indskrevet i deres forsikringesbetingelser, om det så gælder ved tyveri skal jeg lade være usagt, men det gælder ihvertfald hvis dine ting går i stykker og skal erstattes af noget nyt.

Forsikringsselskaber nedskrivning jo alt indbo i deres forsikringesbetingelser, også efter hvor hurtig at de taber i værdig, her taber en mobiltelefon mere end andre ting, dette gælde også ved tyveri.

Så det normale er at se hvad en tilsvare ting koste brugt, også skal man nok regne med at Forsikringsselskaber give en pris under denne pris.

Så efter nogle år, for man nul kroner udbetale på grund af en give tinge er nedskrivning til nul.


Redigeret af Startrek - 14-August-2010 kl. 16:40
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:



Som nogle har været inde på, hvis folk bare fik en ny 3GS telefon, hvis de fik den gamle smadret. Så ville folk måske holde op med at smadre deres telefoner, når der kom en ny Iphone på markedet.

Det er at kappe hovedet af slangen og forsikringen har faktisk stillet den uforrettede bedre end hvis han havde fået penge med nedslag og selv skulle ud og finde en billig telefon. Smile


Nu har de fleste forsikringsselskaber jo også nedskrivning indskrevet i deres forsikringesbetingelser, om det så gælder ved tyveri skal jeg lade være usagt, men det gælder ihvertfald hvis dine ting går i stykker og skal erstattes af noget nyt.

Forsikringsselskaber nedskrivning jo alt indbo i deres forsikringesbetingelser, også efter hvor hurtig at de taber i værdig, her taber en mobiltelefon mere end andre ting, dette gælde også ved tyveri.

Så det normale er at se hvad en tilsvare ting koste brugt, også skal man nok regne med at Forsikringsselskaber give en pris under denne pris.

Så efter nogle år, for man nul kroner udbetale på grund af en give tinge er nedskrivning til nul.


Vrøvl.
Forsikringsselskaber tjekker ikke brugtpriser. Hvis den ting du anmelder til dit selvskab ikke længere findes, så går de udfra hvad et tilsvarende produkt koster som NY.

Du har dog helt ret i at for ældre ting, kan nedskrivningen og selvrisiko betyde at du intet får.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 17:03
Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu