recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iPhone-ejere forsikringssvindlere?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketiPhone-ejere forsikringssvindlere?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 17:06
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af hansie hansie skrev:

det mener Henrik B åbenbart !   


Hvordan kommer du frem til dén konklusion?

M.v.h.
Se, nu har selv jeg en Iphone 4 på vej, og jeg vil da nødigt have, at man af den årsag stiller spørgsmål om, hvorvidt jeg er en forsikringssvindler - og det er det over skriften gør, stiller spørgsmål ved om Iphone-ejere er forsikringssvindlere? Smile
 
Nu ved jeg jo godt, at det måske ikke helt er på den led du mener det. Indrømmet, det er da lidt pudsigt det forsikringsselskaberne opleverShocked

Se, nu står der heller ikke "Alle iPhone-brugere, såsom John, er forsikringssvindlere!!"..

Hvordan kan man have så ondt i røven over en overskrift? - Man er blevet opmærksom på at der anmeldes mange iPhones op til lanceringen af den nye, hvilket er yderst pudsigt - men det betyder ikke at i alle er svindlere. 

Kan man blive mere sur over en overskrift?Confused
Til top
matv88 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2008
Status: Offline
Point: 1145
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 17:16
Der skal godt nok ikke meget til Tongue
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4937
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 17:17
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 


Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med mobiltelefoner, men vi havde et Canon 20D spejlrefleks kamera, der var over 1 år gammel og som blev stjålet af en tricktyv. Vi fik alt erstattet fra forsikringen uden spørgsmål.
Det eneste var vores 5 års total forsikring til 1000 kr igennem et andet selskab. De ville ikke overføre forsikringen til det nye kamera på trods af at det var et nyt kamera. De ville heller ikke dække tyveriet - det skulle vores indbosforsikring erstatte. Så der er en tyv et sted ude i verden med et 5års totalforsikret kamera. Ouch Wacko

Men jeg er superglad for vores forsikringsselskab, der har aldrig været det mindste problem med dem, de gange det er gået galt. Jeg er én af de kunder som de sikkert ikke tjener så meget på med mit uheld. Cry


Redigeret af Cyberguyen - 14-August-2010 kl. 17:18
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 


Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med mobiltelefoner, men vi havde et Canon 20D spejlrefleks kamera, der var over 1 år gammel og som blev stjålet af en tricktyv. Vi fik alt erstattet fra forsikringen uden spørgsmål.
Det eneste var vores 5 års total forsikring til 1000 kr igennem et andet selskab. De ville ikke overføre forsikringen til det nye kamera på trods af at det var et nyt kamera. De ville heller ikke dække tyveriet - det skulle vores indbosforsikring erstatte. Så der er en tyv et sted ude i verden med et 5års totalforsikret kamera. Ouch Wacko

Men jeg er superglad for vores forsikringsselskab, der har aldrig været det mindste problem med dem, de gange det er gået galt. Jeg er én af de kunder som de sikkert ikke tjener så meget på med mit uheld. Cry

Der kan jo desværre være stor forskel mellem hvad et forsikringsselskab dække og med hvor meget, og tit skal man nok lige tjekke sit forsikringsselskab og se om man også skal havde en tillægges forsikring til at dække dit og dat som den normal forsikring ikke dække, jeps det er en jungle der ude, især når det komme til forsikring Cry

Måske kunne det værre en ide for www.recordere.dk at lave en list over de forsikringsselskab der er bedste af stå i hvis man er eje af billede, lyd og foto, som en service til bruge af dette forum, bare en ide Wink
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 19:10
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Mit Forsikringsselskaber taget hensyns til hvilken produkt det er tale om, og et produkt som en mobiltelefon blive nedskrevet hurtigere end andre ting. 

Det er nok rigtig at de tjekker hvad en tilsvarende produkt koster som nyt af, plus de så nedskrive dette efter hvilken type produkt det er tale om og hvor gamle det er, der finde sikker en liste som Forsikringsselskaber gå efter. 


Nu ved jeg ikke lige hvordan det er med mobiltelefoner, men vi havde et Canon 20D spejlrefleks kamera, der var over 1 år gammel og som blev stjålet af en tricktyv. Vi fik alt erstattet fra forsikringen uden spørgsmål.



Det er som Startrek rigtig siger forskellig fra selskab til selskab hvor meget nedskrivningen er, og hvor gammel et produkt skal være før der er en nedskrivning.

Hos mit starter nedskrivningen efter 2 år.

Jeg har lige afsluttet en forsikringssag og noget af det første mit forsikringsselskab spurgte om var jeg allerede havde modtaget en forsikringssum andet steds fra. Hvis det var tilfældet dækkede selskabet ikke.
Det er derfor altid en god ide at undersøge om ens indboforsikring dækker det samme, som de tillægsforsikringer der sælges sammen med produkterne.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Brasch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-August-2010 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.
Iøvrigt skal der sikkert også trækkes en selvrisiko fra.
nu er der jo selvskaber, hvor du kan vælge forsikring udenselvrisiko mod en noget højere pris. Jeg kunne ikke forestille mig at dem der laver forsikringssvindel i denne størrelsesorden var dem der havde 5000 i selvrisiko - tværtimod.
Til top
'DLG' Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-September-2007
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 08:58
Vidste ikke at alle os iPhone ejere havde tid til at svindle med forsikringen, ja med alt den sex som vi åbenbart får. LOL
 
Men jeg blev nu ikke helt overrasket da jeg hørte denne historie i radioen. Selvfølgelig er der nogen der snyder med forsikringen. Sådan har det desværre altid været.
Så må vi iPhone ejere der ikke snyder (det må være os der får al den sex man hører om Tongue) håbe at dem der snyder får den samme udgave som den de fik 'stjålet/smadret/tabt i vandmasserne efter skybruddet i Kbh/hugget af Påskeharen, osv...', minus deres selvrisiko, så de ender tilbage hvor de var. Alstå uden en iPhone4 men tilgengæld en lang næse. Clap
Niarn om en Mustang GT:
Den ser jo bare ud som om den har lyst til at slå dig ihjel ikk?
Det ligner bare en bil der har lyst til at flå hovedet af dig altså.
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 10:48
Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam.

Sjovt. Den kritik hørte jeg ikke, da overskriften var "iPhone-ejere får mere sex".

Enhver nogenlunde intelligent læser kan sagtens finde ud af forskellen på "iPhone-ejere er forsikringssvindlere?" og "Alle iPhone-ejere er forsikringssvindlere?"
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 11:12
Tallene fra forsikringsselskaberne er jo ret håndgribelige, så hvorfor tage sådan på vej? Selvfølgelig vil der være nogen derude, som vil forsøge at fuske sig til en ny model hvis de kan. Jeg kan slet ikke se hvordan man kan tro andet? Hvem herinde har ikke på ét eller andet tidspunkt hørt en kommentar ang. eks. tillægsforsikringer, der gik i retning af "... og så smider man jo bare lige den bærbare/kameraet/TV'et/... på gulvet når man vil have et nyt"? Selvom de fleste siger det i sjov, så er der da selvfølgelig nogen derude, som praktiserer det, og pga. hypen omkring iPhone 4, så er det jo ret nemt at sammenkoble disse tilfælde med lanceringsdatoen. 
 
Jeg har selv mistet en iPhone til tyngdekraften og dengang blev den erstattet med et beløb svarende til indkøb af en 3G uden SIM-lås (jeg mistede en Silverback). Ironisk nok ville jeg langt hellere have den gamle model igen dengang, men det kunne man jo ikke få i DK uden at købe den brugt...
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af Brasch Brasch skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Det er da ligegyldig om du får pengene som svarer til hvad en 3GS koster eller om du får en ny 3GS.
Iøvrigt skal der sikkert også trækkes en selvrisiko fra.
nu er der jo selvskaber, hvor du kan vælge forsikring udenselvrisiko mod en noget højere pris. Jeg kunne ikke forestille mig at dem der laver forsikringssvindel i denne størrelsesorden var dem der havde 5000 i selvrisiko - tværtimod.


....og derfor jeg skrev: sikkert.

Hos Topdanmark er der som udgangspunkt ikke selvrisiko på indbo, mens nogle af deres tillægssforsikringer til indbo, er der selvrisiko.


Redigeret af mufcdk1974 - 15-August-2010 kl. 11:52
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 11:50
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af mufcdk1974 mufcdk1974 skrev:

Overskriften skærer alle iPhone ejere over en kam.

Sjovt. Den kritik hørte jeg ikke, da overskriften var "iPhone-ejere får mere sex".




Nu er det jo sjældent nogen der brokker sig over noget positivt.

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Enhver nogenlunde intelligent læser kan sagtens finde ud af forskellen på "iPhone-ejere er forsikringssvindlere?" og "Alle iPhone-ejere er forsikringssvindlere?"


Og så er der dem der ikke kan.

Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2010 kl. 11:51
Oprindeligt skrevet af Yakken Yakken skrev:

Tallene fra forsikringsselskaberne er jo ret håndgribelige, så hvorfor tage sådan på vej? Selvfølgelig vil der være nogen derude, som vil forsøge at fuske sig til en ny model hvis de kan. Jeg kan slet ikke se hvordan man kan tro andet?


Hvem har sagt at der ikke foregår forsikringssvindel?
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu