recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Bærbare medie afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ipod Touch 2g: iOS 4.1 --> iOS 3.1.3, how?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIpod Touch 2g: iOS 4.1 --> iOS 3.1.3, how?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
rasmuskarlsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 24-Juli-2006
Status: Offline
Point: 193
Direkte link til dette indlæg Emne: Ipod Touch 2g: iOS 4.1 --> iOS 3.1.3, how?
    Sendt: 22-September-2010 kl. 12:11
Jeg har efterhånden prøvet alt for at få nedgraderet min Ipod.

Jeg kører den i DFU mode. Jeg har downloaded korrekt Ios version til min Ipod.

Jeg har prøvet at tilføje dette i min hostfile: 74.208.10.249 gs.apple.com

Problemet er at den fejler når den verificerer 3.1.3 software filen med apples server.. Det skulle den linje i host filen løse.. Men den fejler stadig :/

Har sågar prøvet med det gamle Itunes 9.2, for og se om det var Itunes 10.0 der var skyld i noget..

What to do?
Til top
ingatellent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Marts-2006
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 16:04
Oprindeligt skrevet af rasmuskarlsen rasmuskarlsen skrev:

Jeg har prøvet at tilføje dette i min hostfile: 74.208.10.249 gs.apple.com

Har du SHSH-blobs til 3.1.3 på serveren på adressen 74.208.10.249?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:20
Nej fordi jeg har købt en Ipod Touch 8GB (2GEN), med iOS 4.1 på.. Så har ikke den mulighed.. :/

Jeg har dog en gammel iPod touch 8Gb, (1GEN) Kan jeg bruge noget herfra?

Evt bruge en andens SHSH-blobs? Eller hvad kan man gøre?

PS: Hvis det skulle være rigtigt, så skal vel ikk engang bruge SHSH-blobs til 2GEN/1GEN?

Redigeret af rasmuskarlsen - 22-September-2010 kl. 20:26
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:24

Nej fordi jeg har købt en Ipod Touch 8GB (2GEN), med iOS 4.1 på.. Så har ikke den mulighed.. :/

Så er konklusionen vist at du er låst til iOS 4.1 eller de følgende.

Hvorfor vil du i øvrigt have 3.1.3 på den?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:27
Oprindeligt skrevet af ingatellent ingatellent skrev:

[QUOTE=rasmuskarlsen] Nej fordi jeg har købt en Ipod Touch 8GB (2GEN), med iOS 4.1 på.. Så har ikke den mulighed.. :/

Så er konklusionen vist at du er låst til iOS 4.1 eller de følgende.

Hvorfor vil du i øvrigt have 3.1.3 på den? [/QUOTE

Har lidt Bluetooth problemer.. Og har hørt at lige det jeg skal bruge det til, virker fint på 3.1.3.. :/

PS: Hvis det skulle være rigtigt, så skal vel ikk engang bruge SHSH-blobs til 2GEN/1GEN? Har læst det faktisk kun er til 3GEN?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 20:43

Har lidt Bluetooth problemer.. Og har hørt at lige det jeg skal bruge det til, virker fint på 3.1.3.. :/

PS: Hvis det skulle være rigtigt, så skal vel ikk engang bruge SHSH-blobs til 2GEN/1GEN? Har læst det faktisk kun er til 3GEN?

Jeg er sikker på du skal have SHSH-blobs til sådan en iPod 2Gen, det er præcist disse blobs som iTunes beder Apple-serveren om når den skriver at den tjekker firmwaren med Apple. Hvis ikke den lavede dette tjek ville du ikke have nogen problemer. (Husk også at iPod Touch 2Gen 8GB jo er solgt side om side med iPod Touch 3Gen 16GB og 32GB.)

Mht. alle mulige problemer kan det af og til virke at geninstallere iOS 4.1 helt fra bunden, dvs. ikke noget med at gendanne fra kopi, men som du allerede har gjort placere den i DFU-tilstand, og så indlæse styresystemet igen.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 21:01

Jeg er sikker på du skal have SHSH-blobs til sådan en iPod 2Gen, det er præcist disse blobs som iTunes beder Apple-serveren om når den skriver at den tjekker firmwaren med Apple. Hvis ikke den lavede dette tjek ville du ikke have nogen problemer. (Husk også at iPod Touch 2Gen 8GB jo er solgt side om side med iPod Touch 3Gen 16GB og 32GB.)

Mht. alle mulige problemer kan det af og til virke at geninstallere iOS 4.1 helt fra bunden, dvs. ikke noget med at gendanne fra kopi, men som du allerede har gjort placere den i DFU-tilstand, og så indlæse styresystemet igen.

Ja er sq også lidt forvirret, har bare læst mange steder at 1GEN og 2GEN ikke skulle kræve disse.. :/

Men hvorfor laver man ikke bare nogle iniversale SHSH-Blobs? Der må vel ligge noget information i dem, som kan manilupleres.

Har lige prøvet med Itunes 9.0, helder ingen held :/ Har afprøvet ved både 3.1.3 og 3.1.2..
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 21:16

Men hvorfor laver man ikke bare nogle iniversale SHSH-Blobs? Der må vel ligge noget information i dem, som kan manilupleres.

Det er der nok mange der ønskede sig at man kunne. Det svarer lidt til at du siger: "hvorfor laver man ikke en universal-kode-brydningsmaskine", jo, altså fordi man ikke har fået brudt Apples krypteringsmetode endnu.

Det der sker er at iTunes sender noget specifik information om hardwareenheden til Apples server. På serveren genereres så en SHSH-kode, som så sendes retur til iTunes. Nu kan iTunes så tjekke om koden passer med den hardware enhed der er tilsluttet (altså om SHSH-blobbet lige netop hører til denne enhed).

Hvis ikke man har gemt sine SHSH-blobs enten på en central server eller på sin egen computer, så har man praktisk talt ingen chance for at nedgradere styresystemet.

Edit: For at svare på dine spørgsmål også: Ja, det har tidligere været muligt at installere andre firmware på iPod 2gen uden SHSH-blobs, men siden engang i sommer så har det være umuligt.

Redigeret af ingatellent - 22-September-2010 kl. 21:20
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 21:33

Det er der nok mange der ønskede sig at man kunne. Det svarer lidt til at du siger: "hvorfor laver man ikke en universal-kode-brydningsmaskine", jo, altså fordi man ikke har fået brudt Apples krypteringsmetode endnu.

Det der sker er at iTunes sender noget specifik information om hardwareenheden til Apples server. På serveren genereres så en SHSH-kode, som så sendes retur til iTunes. Nu kan iTunes så tjekke om koden passer med den hardware enhed der er tilsluttet (altså om SHSH-blobbet lige netop hører til denne enhed).

Hvis ikke man har gemt sine SHSH-blobs enten på en central server eller på sin egen computer, så har man praktisk talt ingen chance for at nedgradere styresystemet.

Edit: For at svare på dine spørgsmål også: Ja, det har tidligere været muligt at installere andre firmware på iPod 2gen uden SHSH-blobs, men siden engang i sommer så har det være umuligt.

Ah gætter på den bare er læst så, indtil jeg finder en løsning :/

Lyder mærkeligt det bare er blevet umuligt sådan lige pludselig i løbet af sommeren :O
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 22:27
HMM!!!! Har hentet en 2.1.1 firmware.. Som apple serveren har godkendt. Er ved at uploade den nu.. Hmm
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 22:29

HMM!!!! Har hentet en 2.1.1 firmware.. Som apple serveren har godkendt. Er ved at uploade den nu.. Hmm

Aaah. Af med Nej-hatten på med JA-hatten:

Du kan også installere 3.1.2 (i hvert fald ved at tilføje den linje i hosts-filen som du omtaler).
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2010 kl. 22:35

Aaah. Af med Nej-hatten på med JA-hatten:

Du kan også installere 3.1.2 (i hvert fald ved at tilføje den linje i hosts-filen som du omtaler).

Den har jeg ikke fået tilladelse til at installere, d. 3.1.2...
Men den host linje hjælper vel ikke noget når jeg ikke har SHSH-blobs på serveren?

Der er nu 2.1.1 på den :) (Hvor jeg ikke har tilføjet noget i hostfilen for at få den godkendt) Har dog lige prøvet at smide en 3.1.2 / 3.1.3 på uden held :/

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu