recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 13:38
jeg modtager ikke via dvb-c. Da jeg har Viasat abonnement, så kræver det jo en af de dumme waoo bokse. Og det kan ikke køre via DVB-C :-(
Til top
BlackChart Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackChart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 13:50
Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.
Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal.
Mvh. Morten Trab
Til top
tf-uno Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 407
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tf-uno Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 13:51
Du kan også købe en hdhomerun med 4 tunere, så er du hvis dækket ind :)
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af BlackChart BlackChart skrev:

Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.
Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal.


Man kan bruge XBMC (Openelec 4.06) og TVheadend addon så kan man optage flere på en gang og se et program samtidigt. Det er også helt fair idet du via DVB-C kun får, hvad du betaler for via Waoo.
Til top
BlackChart Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér BlackChart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 16:13
Kan TVHeadend klare mere end en kanal pr. tuner? (Kører TVHeadend i forvejen, men har ingen erfaring med DVB-C tunere i den, og var af den erfaring at 1 tuner = 1 kanal, 2 tunere = 2 samtidige kanaler osv.)
Mvh. Morten Trab
Til top
darkdevil Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-Maj-2007
Status: Offline
Point: 159
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér darkdevil Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 16:58
Oprindeligt skrevet af Ipaddle Ipaddle skrev:

Oprindeligt skrevet af BlackChart BlackChart skrev:

Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.
Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal.


Man kan bruge XBMC (Openelec 4.06) og TVheadend addon så kan man optage flere på en gang og se et program samtidigt. Det er også helt fair idet du via DVB-C kun får, hvad du betaler for via Waoo.


Man kan så ikke i mit område få Viasat uden at bruge en waoo box.
Så det er hjælper ikke at bruge dvb-c, så får jeg netop ikke hvad jeg betaler for.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 19:03
Dette forum handler om IPTV, så hvis man kan undgå at ævle løs om dvb-c, kan vi måske holde tråden nogenlunde ren.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Dette forum handler om IPTV, så hvis man kan undgå at ævle løs om dvb-c, kan vi måske holde tråden nogenlunde ren.


Kan du så ikke fortælle lidt om IPTV og waoo uden boks via medie PC? (Uden at nævne fyordet)
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 21:13
Oprindeligt skrevet af darkdevil darkdevil skrev:

Oprindeligt skrevet af Ipaddle Ipaddle skrev:

Oprindeligt skrevet af BlackChart BlackChart skrev:

Og med en USB tuner er vi ude i at kunne se ELLER optage et enkelt program.
Og ikke som det, så fint, har virket hidtil - optage adskellige programmer (på samme tid) samtidig med at man ser en anden kanal.


Man kan bruge XBMC (Openelec 4.06) og TVheadend addon så kan man optage flere på en gang og se et program samtidigt. Det er også helt fair idet du via DVB-C kun får, hvad du betaler for via Waoo.


Man kan så ikke i mit område få Viasat uden at bruge en waoo box.
Så det er hjælper ikke at bruge dvb-c, så får jeg netop ikke hvad jeg betaler for.


Har nu set Waoo TV uden deres boks (den er unfair) i flere år. Er godt træt af denne fidus (for Waoo). De bør give os (dem der har tegnet abonnement) muligheden for at kunne dekodere (eller helt kodefri)alle DR kanaler og TV2, samt nabolandenes pulic service kanaler (selvfølgelig I HD). Andet er jeg slet ikke interesseret i. De private danske er forfærdelige og tager overpris for varen.
Til top
Ipaddle Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2012
Status: Offline
Point: 9
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ipaddle Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2014 kl. 21:15
Oprindeligt skrevet af BlackChart BlackChart skrev:

Kan TVHeadend klare mere end en kanal pr. tuner? (Kører TVHeadend i forvejen, men har ingen erfaring med DVB-C tunere i den, og var af den erfaring at 1 tuner = 1 kanal, 2 tunere = 2 samtidige kanaler osv.)


TVHeadend og DVB-C tuner går fint. Du kunne have ret med antal kanaler der kan optages samtidigt. Her er IPTV klart at foretrække.

Redigeret af Ipaddle - 27-Juni-2014 kl. 21:16
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 09:24
Oprindeligt skrevet af Ipaddle Ipaddle skrev:

Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

Dette forum handler om IPTV, så hvis man kan undgå at ævle løs om dvb-c, kan vi måske holde tråden nogenlunde ren.
 

Kan du så ikke fortælle lidt om IPTV og waoo uden boks via medie PC? (Uden at nævne fyordet) 

Der er vist ikke så meget at sige....længere - selvom man betaler for samtlige kanaler i alle pakker(både hos waoo og viasat), er man bundet til boksen. Så det er kun de 2 standardpakker fra Waoo, man kan få ind i mediecenteret på anden vis. Måske lige på nær de kanaler der i forvejen er gratis fra DR.

Redigeret af confused - 28-Juni-2014 kl. 09:25
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 11:10
Passer ikke helt, vi har alle Viasat kanalerne standard i vores pakker sammen med standard Waoo pakkerne. Det er både via iptv og via dvb-c.

65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu