recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

iptv bliver kodet waoo plus div enegiselskaber

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér confused Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af JordanDK JordanDK skrev:

Passer ikke helt, vi har alle Viasat kanalerne standard i vores pakker sammen med standard Waoo pakkerne. Det er både via iptv og via dvb-c.


Kan det være fordi du er medlem af en antenneforening eller lign ? privat tror jeg kun man får viasat tilbudt via iptv... til boksen. sådan fungerer det hos gefibernet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2014 kl. 11:58
Det tror jeg egentligt du har ret i, at det er derfor. :)
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér and0806 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2014 kl. 22:28
Ja så er jeg osse på tråden...
Og jeg er SUR... Angry
jeg betaler for en stor danmarks pakke og har været Dansk Bredbånd kunde indtil vi er blevet tvunget over til waoo og nu har vi så osse mistet muligheden for at lege med media center selv om jeg aldrig har set noget DVB-IP som vi ikke har betalt for... HVAD FANDEN ER MENINGEN WAOO. Censored
ok... nu skal jeg så bare høre jer om der findes en anden udbyder el. teknologi der fortsat giver mig og min familie mulighed for at optage dages afsnit af jule kalenderen til december imens vi optager noget på discovery. I skriver bl.a om DVB-C? jeg vil hellere putte de 400-500kr. i lommen på et alternativt selskab der er mere fleksible overfor deres nørdede kunder der ønsker at lege med media center. jeg ved jeg kan købe 2 dvb-t tunere og modtage de normale kanaler, men hvad har vi af muligheder hvis vi vil havde TV3 mm?
Jeg betaler gerne, og skifter gerne til et mere åbent selskab.
Jeg er ikke i en antenne forening så jeg kan vel ikke bruge denne evt. DVB-C løsning?
Jeg er bare alm. fiber kunde og igennem denne fiber har vi hidtil modtaget vores DVB-IP signal.
Hvad gør vi nu alle os her på tråden?

Til top
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér and0806 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2014 kl. 23:31
Tror måske jeg har et svar selv...
"Boxer" med et PCIe multi tuner kort der har CI mulighed og DVB-T2 understøttelse
er der nogen der kan kommentere på dette?
Jeg bruger medieportal og er meget tilfreds med det, eller var indtil waoo blev grådige. Pig

Waoo har i øvrigt skiftet navn til Buhh... Wink
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juni-2014 kl. 08:24
Du skal ikke forvente, at du kan optage Boxer kanaler på mediecenter. De kører CI+ som netop er designet til ikke at køre i ikke-godkendte setups for at forhindre digital optagelse (indtil videre vist kun på HD-kanalerne, men de eksisterende SD-kanaler vil nok med tiden overgå til HD og/eller CI+).
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
and0806 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 15-April-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 13
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér and0806 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 16:28
Takker for svaret... :(
Mon der kommer et Ci+ modul til PCIe eller USB?
Kan forstå at Ci+ ikker har nogen fordele for brugeren kun fordele for udbyder der ønsker at begrænse deres bruger.

Men en anden tanke:
De normalt brugte krypterings systemer bygger på anerkendt PKI hvor man så har en nøgle på et kort man som kunde får at boxer eller canal digtial mfl. som KAN bygges ubrydelig, så længe kvante computeren ikke er taget i brug endnu.
Men her i min løsning som jeg betaler mange penge for, må krypto nøglen nødvendigtvis komme ukrypteret eller simpelt sløret sammen med det øvrige data DVB-IP, EPG mm. fordi jeg har ikke indtastet eller indsat noget nøgle kode i min settop box men den åbner alligevel dataene fra Buhh (tidlige kendt under navnet Waoo) og så vidt jeg kan forstå er dette et, et vejs broadcast netværk og hvis der kun kan flyde data den ene vej kan klienten (settopboxen) ikke sende et Certificate Signing Request (CSR) til en authentication server, og dermed skal systemet nødvendigtvis bygge på en shared key, og den skal jo sendes ned i klienten.

Så, når jeg nu betaler for det tv jeg ikke kan se, med mindre jeg lader mig begrænse af en skod settop box. Så kan jeg vel ganske lovligt om ikke andet moralsk lovligt finde nøglen og dekryptere signalet...
Jeg ved godt det er teori og der er langt til at finde nøglen eller nøglerne og få det hele til at spille som det altid har gjort i MediaPortal.
Så jeg opsiger istedet min aftale hos Buhh (waoo) og bruger mine penge på det lokale kabel TV samt et par DVB-C kort til min HTPC.
Til top
Jubas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2008
Sted: Aarhus, DK
Status: Offline
Point: 83
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jubas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juli-2014 kl. 23:33
Det er rigtigt at IPTV signalet er multicast, og kun sendes én vej. Men det samme gælder ikke for krypteringssystemet.
Det er ikke nogen let måde du kan dekrytere signalet på, med mindre du får klient og nøgle fra Waoo.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu