|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Kim_p ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-Juli-2009 Status: Offline Point: 18 |
![]() Sendt: 26-November-2009 kl. 17:37 |
har brug for hjælp med at få det her til at virke, har i et år brugt xbmc og været meget tilfreds med det, men nu er der kommet mulighed for ip tv (udp stream) men hvordan får jeg det til at køre i et bruger venligt mediacenter ??
en step by step guide ønskes |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Hej Kim
Er det i xbmc der er kommet mulighed for iptv, eller har du abonnement hos en iptv udbyder ?
Jeg kan sagtens guide dig til at få det sat op i mediaportal, men xmbc kender jeg desværre ikke ;-)
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
at få det til at virke i mediaportal ville være fint,
samt få den til at spille dvd iso filer |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Ok - hvem er din udbyder og kender du ip-adresserne og porten de sendes ud på ?
Jeg bruger det i mediaportal 1.1 beta, hvor der også er indbygget mulighed for iptv. Der skal laves en konfigurationsfil udfra de ipadresser ens tv-kanaler bliver sendt på.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
kender ip-adresserne samt porte tjek
kan du vise mig det rigtigt link til 1.1beta Redigeret af Kim_p - 26-November-2009 kl. 19:11 |
|
![]() |
|
![]() |
Her : http://sourceforge.net/projects/mediaportal/files/MediaPortal%20Setup/MediaPortal%201.1.0%20BETA%201/MediaPortalSetup_1.1.0_BETA-1_rev23491.exe/download
Du kan se hvordan konfigurationsfilen er bygget op i dette katalog :
%programdata%\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbip
|
|
|
|
![]() |
|
mbw2001 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 463 |
![]() |
Hvilken IP udbyder benytter i?
|
|
![]() |
|
![]() |
kan ikke få den til at finde noget når jeg skaner efter kanaler, men de virker fint nok i vlc
|
|
![]() |
|
![]() |
Prøv at slå firewall fuldstændig fra imens du scanner. Det løste ihvertfald mit problem, da jeg heller ikke kunne finde dem i starten.
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
ok det prøver jeg har lavet listen ud fra de kanal lister der er der i forvejen.
vender tilbage med om det lykkes |
|
![]() |
|
![]() |
kan bare ikke få det til at virke
#EXTM3U #EXTINF:0,DR1 udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:xxxx #EXTINF:0,TV2 udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:xxx #EXTINF:0,DR Update udp://@xxx.xxx.xxx.xxx:xxx |
|
![]() |
|
![]() |
Ip-adresserne behøver vel ikke være nogen hemmelighed ;-)
Har du prøvet at køre f.eks wireshark lige inden for at se om de er aktive ? måske du skulle tænde boksen også.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |