|
IPtv og DD-WRT |
Besvar | Side <123> |
Forfatter | |
diablo
Bruger Oprettet: 04-Juli-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 57 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hej Wazer hvadfor en router har du haft det til at virke på ?
for jeg har forsøgt på en Netgear WNDR3700, og der har jeg aldrig fået det til at virke på, og jeg har fulgt den opsætning du henviser til, multicast virker, men jeg skal deaktivere wifi før det kan køre bare lidt stabilt. Men til gengæld har jeg fået det til at virke med OpenWrt.
Redigeret af diablo - 26-Juni-2011 kl. 20:01 |
|
wazer
Junior bruger Oprettet: 11-Juli-2010 Status: Offline Point: 30 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også en wndr3700 v1, og det virker fint. Har gjort det på alle de router jeg har haft. Både wrt3200 wrtg54g, samt wrt54gl og wrt160n v1 - 2 og 3. Alle har de virket på fint.
|
|
diablo
Funktioner
Tak(0)
|
Ja så må jeg gøre noget forkert, for jeg for det ikke til at virke.
Jeg har multicast igennem og wifi virker også, men jeg har ikke forbindelse til nettet eller mit lan igennem Wifi.... Kunne du ikke lave en simpel guide, eller forklare hvad du skriver i de IPtables, så Wifi kan få adgang til mit lan og wan, for tror det er der det fejler for mig.
|
|
kukstern
Bruger Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hopper lige på samme problem som jhave har.
Mit wlan går også ned så snart jeg ser IPTV, jeg har så lavet et ekstra net til wlan'et, og så virker det fint, men mit problem er så at jeg ikke har forbindelse mellem lan og wlan til f.eks filoverførsel. |
|
kukstern
Funktioner
Tak(0)
|
Er der stadig liv i denne tråd, og er folk blevet klogere??
|
|
diablo
Funktioner
Tak(0)
|
Den er ikke helt død , for jeg har stadig ikke fået DD-Wrt til at virke sammen med Wifi slået til,
og lige pt. bruger jeg OpenWrt da det køre klippe stabilt, men også har er Wifi slået fra.
|
|
binderup
Super bruger Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 262 |
Funktioner
Tak(0)
|
@Diablo har du prøvet Tomato med efficient multicast forwarding slået til? Med den kan min WNR3500L sagtens køre IPTV og wireless (dog kører jeg wireless med en Airport Extreme da den står bedre placeret i huset).
|
|
wazer
Funktioner
Tak(0)
|
Man kan sagtens bruge DD-WRT med IPTV og wireless, det wireless skal bare have den's egen bane af ip adresse fx hvis dit main er 192.168.1.x så kunne det wireless være 192.168.2.x, på den måde bliver det ikke spammet i hjel, du kan sætte de 2 baner af ip adresser til at snakke sammen så det funker som en normalt Lan for alle brugere.
|
|
kukstern
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har netop delt mit net op i 192.168.1.x til lan og 192.168.2.x til wireless, og det fungerer også fint, men jeg kan bare ikke kopiere data mellem de 2 net, og det mangler jeg virkeligt. Kan jo så heller ikke bruge min mobil som remote til mit Mediacenter
|
|
wazer
Funktioner
Tak(0)
|
Fordi du skal sætte begge linjer til at snakke sammen som jeg også skrev, så virker det fint.
|
|
kukstern
Funktioner
Tak(0)
|
Og hvordan gør jeg så det?
|
|
kukstern
Funktioner
Tak(0)
|
#binderup - skulle Tomato også virke på en WNDR3700? For så må jeg jo prøve den, når jeg stadig ikke kan få dette lort til at virke. Jeg har også prøvet denne her: http://dd-wrt.ca/wiki/index.php/IPTV_-_blocking_multicast_on_WIFI
Og så kopieret det nederst ind i min command på routeren, men det lader heller ikke til at virke. |
|
Besvar | Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |