recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPtv og DD-WRT
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IPtv og DD-WRT

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 262
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér binderup Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2011 kl. 11:08
@kukstern

Hrm umiddelbart ser det måske lidt skidt ud med Tomato på den - den bruger vist et andet chipset end 3500L, og til den er der ikke lavet en Tomato firmware.
Til top
Heide Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Heide Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 08:12
Jeg har en WNDR3700v2 og jeg har tilføjet følgende til min firewall under "administration" --> "commands".

indsæt følgende i "command" boksen:
------------------------------------------------------------
insmod ebtables
insmod ebtable_filter
ebtables -A FORWARD -o ath0 -d Multicast -j DROP
ebtables -A FORWARD -o ath0 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A OUTPUT -o ath0 -d Multicast -j DROP
ebtables -A OUTPUT -o ath0 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A FORWARD -o ath1 -d Multicast -j DROP
ebtables -A FORWARD -o ath1 --pkttype-type multicast -j DROP --log
ebtables -A OUTPUT -o ath1 -d Multicast -j DROP
ebtables -A OUTPUT -o ath1 --pkttype-type multicast -j DROP --log
------------------------------------------------------------

Herefter skal du trykke på "Save Firewall" knappen.
Dette skulle fjerne multicast pakkerne fra de 2 trådløse netværk.
Til top
kukstern Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-September-2009
Status: Offline
Point: 121
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kukstern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2012 kl. 09:35
Dvs jeg ikke behøver at lave 2 subnets, men kan have det til at ligge i 1 subnet?

Hvis man tidligere har skrevet nogle kommandoer ind i FW, hvordan "fjerner" man dem igen?
Er det letteste ikke bare at lave en reset af router, når man ikke har så meget styr på det?

Lige et tillægsspørgsmål ang. trådløst net. Jeg kan kun få WEP til at virke på min, er det noget du har oplevet problemer med?
Jeg har prøvet med WPA2, og er 100% sikker på koder er rigtige, men jeg kan bare ikke forbinde.

/K.

PS Hvis det virker det du skriver, så har du tilskrevet dig en plads i K's ARK, når jorden senere i år går under :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu