recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Modtagelse og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iptv til dvb-t fordelt i huset.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iptv til dvb-t fordelt i huset.

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

Vil i mene at dette kunne være løsningen?

Du har ikke noget (brugbart) signal at fodre boksen med, så den går nok ikke.

Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Leveringen er på fiber, det er fiberbokesen der konverterer til DVB-C.
Fiberboksen laver blot lyset om til RF. DVB-C-signalet bliver genereret hos udbyderen.
Til top
Andosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2019
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:36
Nej der er ikke YouSee. 
Efter hvad jeg kan forstå er det ikke fiberboksen der konvertere det, men kun splitter signalerne ud. Derfor er der forskel på hvor man befinder sig.
Til top
Andosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2019
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:38
brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:46
Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?

Jo, men hvordan ser ip-signalet ud fra din udbyder? Hvor mange lag DRM skal du starte med at skrælle af?
Til top
Andosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2019
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:48
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Oprindeligt skrevet af Andosa Andosa skrev:

brugbart signal? Den tager da vel iptv i input ?

Jo, men hvordan ser ip-signalet ud fra din udbyder? Hvor mange lag DRM skal du starte med at skrælle af?

På den måde.
Det er det jeg skal finde ud af med hensyn til fibia.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:54
 Det sker næppe at signalet kan leveres som du ønsker det, DRM er til for ophavsret beskyttelse.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Andosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2019
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

 Det sker næppe at signalet kan leveres som du ønsker det, DRM er til for ophavsret beskyttelse.
Måske, men skader ikke at prøve. De kan på hoteller så kan vi vel også her?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 13:05
 Kan ikke forestille mig andet end det er DVB-C levering.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 13:50
Alt kan lade sig gøre, problemet er bare at du næppe kan kæbe et færdigt produkt til opgaven og derfor ender ud med at skal have et kæmpe teknikskab stående, med 40 modtagere der er koblet til en boks der modulerer til DVB-C. Modulatoren koster så en halv bondegård, fordi de ikke findes i knsummodelle, men kun som prof udstyr.

Prøv at anskue det bare en smule anderledes. Den “grimme boks” kan sikkert gemmes bag fjernsynet (eller et andet sted) og det med flere fjernbetjeninger er der også en løsning på.

Jeg har alt mit “habengut” lukket inde i et skab. Alt der er synligt udenfor skabet er TV, en ir modtager, højttalere og en enkelt velfungerende fjernbetjening. 
Sidstnævnte bruges så ikke kun til tv, men også til modtageboks, appletv, surroundforstærker, Blu-ray afspiller og cd afspiller.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 13:52
 Ja, det er helt vildt at gå ind i det der omtales.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Andosa Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-September-2019
Sted: Køge
Status: Offline
Point: 16
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Andosa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 14:09
I ser begrænsningerne før de er der.

Jeg spurgte om det kunne lade sig gøre og har fået alle mulige andre svar. 

Før jeg giver op vil jeg have fakta på bordet. 

Vil fibia være med til det? Finder jeg ud af.
Hvad vil prisen være i det hele taget? Prøver jeg at finde ud af. Hvis den er for høj i forhold til hvad jeg har lyst til at give, så stopper jeg der, men så ved jeg hvad det drejer sig om og må nøjes med mine apps og chromecast. Så kan jeg fortsat holde det simpelt istedet for alle de bokse og skabe for at skjule det hele.

Alle andre løsninger der kommer har jeg allerede været igennem. Derfor spørger jeg omkring emnet.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2019 kl. 14:42
 Du skrev: "Så kan jeg fortsat holde det simpelt istedet for alle de bokse og skabe for at skjule det hele."

 Det simple er ophørt med det du har gang i, der er mere kompliceret end en lille boks gemt væk ved TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu