|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
gensplejs ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 08-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 558 |
![]() |
Media portal burde kunne klare det. VLC er rar fordi den leger ISMA kompatibel STB meeeen brugerfladen er ikke lige så media center agtig :-( |
|
![]() |
|
Stroyer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 190 |
![]() |
Nogen som har fået det til at fungere i praksis? mvh |
|
![]() |
|
DocDong ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 05-Februar-2009 Status: Offline Point: 2 |
![]() |
Jeg har nu fulgt guiden på: http://forum.team-mediaportal.com/community-plugins-294/fina lly-working-ip-tv-solution-tv-server-44158/ - men har endnu ikke fundet Fast TVs streaming adresse. Er der nogen der kan være behjælpelige her? |
|
![]() |
|
fpe123 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Har nu skifte fra FastTV til Smile Content, og kan nu se alle kanalerne via PCer. I dag bruger jeg MediaPortal med IPTV-plugin ( Elecard IPTV plugin til WMP skal bruges, koster $25 ) Jeg har oprette 5 Virtual netkort, og har igen problem med at se/optage 5 forskellige på samme tid. Der skal laves en Playlist efter opskrift, som stå i IPTV-plugin. Min TV-server + MP Client (Tilsluttet en projekter ) og kører 24/4 med Vista X64 Ultimate, og 2 MP Client, hvor den ene kører trådløse. Det hele køre stabil da jeg gik over på en Dlink DIR-655 router. Jeg har hente via VLC 20 forskellige kanaler både sd og hd ned på samme tid uden problemer. CPU load var 100% og netværkets load lå på næste 100 mBit. Venter på den nye version af MediaPortal 1.0.1, som skulle hav H.264 indbygget. desværre kraver det at TV-boks sidder i fiberboks, og har være starte op en gang. Det skal enten være tændt eller i standby, eller virker det ikke. Kigge på om jeg kan se og styre MP fra mit sommrehus. /Flemming
|
|
![]() |
|
stefanb ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 452 |
![]() |
Hej. Jeg har prøvet løsningen med mediaportal og det virker tilsyneladende helt perfekt.. Problemet var bare at udbyderen (Midt vest bredbånd) af en eller anden grund flyttede rundt på kanalernes ip adresser med jævne mellemrum så det var jo ikke holdbart i længden. Men jeg prøvede at optage 5 kanaler på en gang uden problemer og cpu loaden var knap nok berørt af det så hvis ikke det var fordi de flyttede rundt på kanalerne hele tiden ville det jo være tæt på den perfekte løsning. En smart måde at finde adresserne på er sætte 2 netkort i sin pc og lave en broforbindelse mellem dem. Så er det bare at sætte iptv netværkskablet til det ene og sætte boksen til det andet (med et krydset kabel) og så tænde boksen og lure adresserne af med et sniffer program. Feks wireshark. PS: dette er ikke min fortjeneste, men læste om emnet i digital tv sektionen her på recordere hvor der var en der gav opskriften.. Redigeret af stefanb - 02-April-2009 kl. 22:36 |
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Er det muligt at du kan poste smile contents stream adresser, eller en kopi af din playliste? (jeg har også smile content gennem Energi Fyn). |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Har fibernet hos DONG og IPTV via Smile Content. Jeg kan fint modtage IPTV på min Windows 7 Media Center. Kræver blot at TV boksen fra smile står tændt på netværket, ellers bliver der ikke sendt nogen streams ud. Bruger DVBSBridge Pro for IPTV 1.2 Det er dog ikke helt simpelt at sætte op. Min Win7 MC starter automatisk op med TV delen af media center - man bliver dog nødt til at lægge en delay ind i opstarten af maskinen på ca 60 sek for ellers når DVBSBridge ikke at være klar til mediacenter. Et andet problem er at, hvis man har mere end et netkort i maskinen (f.eks. til intern netværk og IPTV netværk), så skal man manuelt tilføje IPTV netkortets IP adresse i DVBSBridge softwaren. PRoblemet er at maskinen typisk får tildelt en forskellig hver eneste gang den starter op. Kender en som har automatiskeret dette med et scheduled script under opstart af maskinen. Har dog ikke prøvet det. HD kanaler kører ikke så godt - men det er nok mere min hardware der ikke er god nok - uden dog at være sikker.
Redigeret af Willer - 04-Juni-2009 kl. 13:30 |
|
Kristian
|
|
![]() |
|
whoopsdk ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-August-2005 Sted: Nysted Status: Offline Point: 84 |
![]() |
Hej Willer Lyder godt. Har du en M3U playliste til SmileContent? Har søgt og søgt uden at finde den. |
|
![]() |
|
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
Jeps det har jeg. Jeg har dog ikke fået TV2-kanalerne til at virke. De står i listen, men der er bare sort skærm. Giv mig evt. en PM med en e-mailadresse, så kan jeg maile den jeg har til dig.
|
|
Kristian
|
|
![]() |
|
fpe123 ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() |
Jeg har nu flyttet min TV-Server over på et Zotac IONITX-AE (Atom N330 & NVidia ION) som nu kører WHS. Den bruger kun 40 Watt, og det er 2 1TB harddisk. Version af TV-Server er 1.0.2 med IPTV. Jeg harlavet en ramdisk på 2 GB, som jeg bruger til Timeshiffe. Jeg har ingen problemer med at køre 5 kanaler samtidlig, det gælder også HD. Regner med at opgrader til version 1.1.0, når jeg kommer hjem fra ferie. Jeg bruger stadigvæk Elecard Directshow filter, da IPTV filter ikke kan stream HD endnu. Jeg bruger stadigvæk IPTV fra Smile Content. /Flemming |
|
![]() |
|
ElGurappo ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 98 |
![]() |
Jeg mener faktisk bare man kan klone MAC adressen fra boksen til ét af netkortene til i maskinen. Så behøver man ikke at have boksen tændt. Dette vil måske også hjælpe på tildelingen af forskellige ip adresser da maskinen nok vil få den samme ip hver gang. |
|
![]() |
|
poppe ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-November-2009 Status: Offline Point: 22 |
![]() |
Er alle de nødvendige kanaler hos smile content ukrypteret ?
jeg kan nemlig ikke længere se de kanaler hos dansk bredbånd (via IP-> Mediecenter) jeg har betalt for da de er blevet krypteret
|
|
Mvh
Christian Holst |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |