|
IPTV udfald på PC når anden PC slukkes |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | ||||||
kukstern
Bruger Oprettet: 09-September-2009 Status: Offline Point: 121 |
Emne: IPTV udfald på PC når anden PC slukkes Sendt: 08-Marts-2011 kl. 23:02 |
|||||
Hej
Jeg har et lidt underligt problem. Har en Asus eee box som mediacenter i stuen, og nogle gange er der udfald i billede og lyd. Jeg har så fundet ud af at det sker, når jeg har slukket eller genstarter min "egen" pc på netværket. Først troede jeg det var mediabibliotekerne som pegede på min pc, men dem har jeg fjernet nu, og problemet er der stadig. Umiddelbart kan jeg ikke kæde noget sammen på de 2 pc'er, andet end de er på samme netværk. Nogen forslag til hvad jeg skal tjekke? /Kennet |
||||||
Allan Olesen
Guld medlem Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
Sendt: 08-Marts-2011 kl. 23:07 | |||||
Trådløst net med en D-Link DIR-655?
|
||||||
kukstern
Sendt: 08-Marts-2011 kl. 23:10 | |||||
Nej, en Netgear WNDR3700 med dd-wrt, men begge maskiner kører kablet.
|
||||||
togo
Bruger Oprettet: 03-August-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 95 |
Sendt: 09-Marts-2011 kl. 08:57 | |||||
Det kan have noget med at din PC har aktiveret Wake-On-Lan.
Prøv at stop det.
|
||||||
kukstern
Sendt: 09-Marts-2011 kl. 09:06 | |||||
Tog netkablet til min PC, og så virkede det igen - men hvorfor sker det?
Jeg vil meget gerne have WOL aktiveret på den. Hvordan kan jeg komme ud over det? K. |
||||||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Sendt: 09-Marts-2011 kl. 12:12 | |||||
Hvorfor mener du det skulle have noget med WOL at gøre? Kan ikke lige se sammenhængen.
|
||||||
/Peter
|
||||||
togo
Sendt: 09-Marts-2011 kl. 12:33 | |||||
Jeg kan heller ikke se sammenhænget. WOL, er hvor netkortet stadig har strøm og lytter efter den "magiske pakke" som gør at PC'en skal tænd. http://en.wikipedia.org/wiki/Wake-on-LAN Men det kan måske være at denne funktion kan skabe noget "støj" på nettet og der ved forstyrre multicast pakker som sende afsted når man ser IPTV.
|
||||||
kukstern
Sendt: 10-Marts-2011 kl. 14:28 | |||||
Jeg troede da ikke at WOL kunne generere så meget støj på netværket, at det kan give udfald på en anden PC.
Vil det så hjælpe hvis jeg laver et separat vlan til mit media center? |
||||||
pfugl
Guld medlem Oprettet: 24-Februar-2005 Sted: Skanderborg, DK Status: Offline Point: 1067 |
Sendt: 11-Marts-2011 kl. 11:27 | |||||
Jeg har aldrig hørt om at WOL skulle kunne generere støj. Det eneste det gør, er jo at netværkskortet står og lytter på linien om der kommer en magic packet. Den sender ikke noget ud.
Men det er før hørt at et defekt netværkskort kan generere støj på linien uden at det i øvrigt har noget med WOL at gøre.
|
||||||
/Peter
|
||||||
kukstern
Sendt: 11-Marts-2011 kl. 13:30 | |||||
Jeg vil lige prøve at slå WOL fra i bios, og se om det kan ændre noget.
|
||||||
kukstern
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 12:34 | |||||
Fandt lige dette på profiber.dk
|
||||||
togo
Sendt: 12-Marts-2011 kl. 16:07 | |||||
Jeg synes nok, jeg havde læst om det et eller andet sted. Mente det var her på recordere.dk, men nej. Det eneste sammenhæng jeg kan se, skulle være defekt / forkert håndtering af WOL på den router der kommer fra Waoo! Eller defekt / forkert måde at håndtere WOL på netkortet.
|
||||||
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |