|
Iron Mans setup - nyt lærred |
Besvar ![]() |
Side <1 1213141516 42> |
Forfatter | |||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
Nu ved jeg lige hvad du mener med, at vise hensyn, men jeg får næsten indtrykket af, at du mener at man aldrig må lave noget som overboen eller underboen kan høre, så er jeg i hvert fald lodret uenig.
Jeg vil gerne uddybe, hvis man flytter ind i en etageejendom og forventer at man aldrig kan høre naboens hund, aldrig kan høre overboens børn skrige og trampe i gulvet, aldrig kan høre når overboen knalder, aldrig kan høre underboens bornholmer ur ringer, aldrig kan høre når underboen taler højlydt i telefon, aldrig kan høre når overboen skændes og slåes, aldrig kan høre når de unge i bygningen holder fest og hører musik, aldrig kan høre når nogen ser film eller aldrig kan høre når damen på 90 år i stueetagen har fjernsynet så højt, fordi hun er døv at man kan følge med i "Hvem vil være millionær på 4. sal" uden at tænde for tv'et, så er man simpelthen ikke realistisk. Sådan er det i en etageejedom, og gider man ikke det, så skal man ikke bo i en etageejendom - as simple as that.
Ovenstående er blot et udpluk af mine egne erfaringer.
Nu havde jeg også en underbo heldigvis i den modsatte side af mig (hvor jeg ikke kunne høre det) som hver eneste morgen fra 6.30 - 7.30 skulle høre meget høj rock musik mens han gjorde sig klar til arbejde, hvilket var til stor gene for over/underbo, som han blot ignorede. Det kan vi selvfølgelig hurigt blive enige om, ikke er acceptabelt. Redigeret af Iron Man - 29-August-2011 kl. 16:14 |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 6 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
||
Jeg kunne spille ligeså tosset højt jeg havde lyst til om dagen, men efter kl. 17 skulle jeg holde vores aftale - pokkers til aftale.. Jeg vil bare LANGT hellere se film om aftenen eller natten, end om dagen.. Redigeret af Lexicon forever - 29-August-2011 kl. 15:56 |
|||
![]() |
|||
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
||
Tja, det er jo også der børn bliver lagt i seng, det er møgirriterende når man hele tiden skal ind og lægge dem op i sengen igen, fordi de bliver rystet ud af sengen pga. naboens bas ![]() |
|||
![]() |
|||
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1023 |
||
Så må de have en tremmeseng ![]() |
|||
![]() |
|||
Lukket bruger 2 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 20-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 586 |
||
Delefiltret er kraftigere dimensioneret og med bedre komponenter i 800 modellen. Både på dem gamle og den nye 800 serie. Ellers er hækvingen og fronspoileren den samme (kan se vi bliver omtalt som T-Hansen sælgere i noget Sonos diskussion ![]() |
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Lol, hvor er det overdimonsioneret til den stue. Men de ser faktisk mere og mere tiltalende ud, hver gang jeg ser dem. hvor længe går der før du skal have sådan et set.?
|
|||
![]() |
|||
Iron Man ![]() Guld medlem ![]() ![]() Brugeranmelder Oprettet: 11-September-2007 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1451 |
||
|
|||
![]() |
|||
Kenzo85 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-August-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2943 |
||
Er der ikke andre højtalere i den klasse, som kunne være interessante også? Jeg har tænkt på Paradigm signature series, Elac's 600 serie og egentlig ikke flere, men de skal helst have en matchende center. Selvfølgelig først i når vi får et hus.!
Redigeret af Kenzo85 - 29-August-2011 kl. 21:13 |
|||
![]() |
|||
Suckyboyfriends ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 612 |
||
[/QUOTE]
Hvilke forskelle synes du at der var i mellem en 800D og 802 Diamond.
Jeg troede faktisk at 800 Diamond og 802 Diamond ville ligge nøjagtigt op af hinanden pånær at 800 Diamond har en dybere bass og muligheden for at spille højere.
I den gamle serie var der også forskel på delefilteret mellem 800D og 802D, men så vidt jeg ved (kan ikke lige finde kilden) så er den eneste forskel mellem 800 Diamond og 802 Diamond størrelsen på kabinettet og bassenhederne. [/QUOTE]
Jeg tror forskellen kan sammenlignes lidt som Dali MS4 og MS5. På papiret er Diskant og mellemtone det samme og MS5 spiller kun lidt dybere, men i praksis er der kæmpe forskel.
800 Diamond deler basen ved 350HZ og kører man en test tone vil man fornemme at der rent faktisk er ret meget stemme, trommer og guitar der bevæger sig i det område. Tror det er med til at give 800D en anden klang. Om en aktiv sub ville udligne forskellen er svært at sige. Tror dog man skal ud i en ret vild løsning før integrationen er lige så god som en 800D som er fin pudset.
En 802D med en stor velodyne eller B&W sub kombineret med Holm Acoustic pre amp ville sikkert være fedt. Kender du ikke Holm acoustic skulle du google dem for sjov. Deres rum-måler osv i deres pre amp får lyngdorf audio til at ligne noget fra fona ![]() Redigeret af Suckyboyfriends - 30-August-2011 kl. 22:25 |
|||
![]() |
|||
||
Er ikke lige helt sikker på hvad du mener her? Både 800 Diamond og 802 Diamond deler ved 350Hz, det gør 800D da også, eller husker jeg forkert?
Men jeg er med på det som Rysz skriver om at delefilteret er forskelligt og det giver selvfølgelig noget.
Jeg forstår godt dit eksempel med MS4 og MS5, men i det tilfælde skyldes forskellen nok mere at MS4 ikke har nogen "ren" mellemtone. Den øverste enhed spiller jo mellemtone/bass og den nederste kun bass op til 500Hz. Opbygningen af disse to er derfor noget forskellig.
Redigeret af Iron Man - 31-August-2011 kl. 12:51 |
|||
![]() |
|||
||
Lyd, looks og finish så er det den højttaler jeg helst vil have :) |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 1213141516 42> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |