recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iron Mans setup - nyt lærred
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iron Mans setup - nyt lærred

Besvar Besvar Side  <1234 42>
Forfatter
Besked
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 18:53

Det ser sgu godt ud det der. Dog synes jeg højtalerne ser ud til de står noget klemt inde ? Smile  Men det kan vel ikke blive anerledes i det rum

Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af Iron Man Iron Man skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Core er jo1.5.

Ja det er rigtig med DTS, men ikke med Dolby Digital.

Det vidste jeg ikke. Er Dolby kun 448?
Til top
Iron Man Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Kolding
Point: 1451
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 18:57
Oprindeligt skrevet af McNiklas McNiklas skrev:

Rigtig fed bio og super fedt udstyr...  Dog kan jeg se din lyd kilde er en PS3, vil du evt forklare det nærmereTongue

Lyden bliver jo overført digitalt og D/A delen i en M15 er rigtig god. Skal det virkelig batte noget i musik, så skal jeg jo købe en ret dyr CD-afspiller, og jeg hører kun ganske lidt musik, og der lydkvaliteten mere end tilfredsstillende.

Jeg ved ikke om du tænker musik eller surround, men til surround har jeg har hørt lidt af hvert, afspillere optil cirka 20 kilo, og jeg kan absolut ikke høre forskel på den digitale overførsel.
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Det vidste jeg ikke. Er Dolby kun 448?

Ofte får man faktisk fuld Dolby Digital altså 640, fra core. Men jeg jeg har oplevet nogle Blu-ray skiver, hvor Dolby core kun er 448.

640 Dolby Digital lyder faktisk markant bedre end 448. Sikkert fordi det er så forholdsvis komprimeret med 448, så man det giver rigtig meget med de ekstra 43 %.
Til top
McNiklas Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Oktober-2007
Sted: 4100 Ringsted
Point: 1691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér McNiklas Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 19:42

Rigtig fed bio og super fedt udstyr...  Dog kan jeg se din lyd kilde er en PS3, vil du evt forklare det nærmereTongue

Lyden bliver jo overført digitalt og D/A delen i en M15 er rigtig god. Skal det virkelig batte noget i musik, så skal jeg jo købe en ret dyr CD-afspiller, og jeg hører kun ganske lidt musik, og der lydkvaliteten mere end tilfredsstillende.

Jeg ved ikke om du tænker musik eller surround, men til surround har jeg har hørt lidt af hvert, afspillere optil cirka 20 kilo, og jeg kan absolut ikke høre forskel på den digitale overførsel.

Det er selvfølgelig helt rigtig det du siger om hvordan det bliver overført men har bare aldrig selv set min PS3 som en god afspiller men jeg har så også den gamle FAT model og den kan vist ikke bitstream som den nye SLIM kan hvis jeg husker rigtigSmile

Redigeret af McNiklas - 26-Juli-2011 kl. 19:43
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 20:14
Du husker helt rigtigt

Blæret setup ironman.. Damn!
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4462
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 20:42
Det ser super godt ud!

Mht lossless vs , synes jeg også der er hørbar forskel mellem 640kbs Dolby, men når man når DTS 1.5mbs synes jeg ikke forbedringen op til lossless er til at bemærke.

Hvor stort er rummet det spiller i? Og hvordan er akustikken? F.eks når du klapper osv. Dit udstyr fortjener ikke så mange refleksive flader:)
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 21:20

Så er der ingen grund til at spilde penge der.! 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Det ser super godt ud!

Mht lossless vs , synes jeg også der er hørbar forskel mellem 640kbs Dolby, men når man når DTS 1.5mbs synes jeg ikke forbedringen op til lossless er til at bemærke.

Hvor stort er rummet det spiller i? Og hvordan er akustikken? F.eks når du klapper osv. Dit udstyr fortjener ikke så mange refleksive flader:)
Ja det er mega lækkert, mon ikke at det fruen der bestemmer de refleksive flader LOL, det er det hos os i hvertfald!
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 22:33
Oprindeligt skrevet af Sploink Sploink skrev:

Det ser sgu godt ud det der. Dog synes jeg højtalerne ser ud til de står noget klemt inde ? Smile  Men det kan vel ikke blive anerledes i det rum

Ja det bliver desværre ikke anderledes, hvor det står nu.
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-April-2006
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 23:00
Super lækkert udstyr du har der.... kun liiiiiiiiddddtttt misundelig.

Hvis jeg skulle ændre noget skulle det kun være racket til udstyret som skulle skiftes til en magen til i kirsebær (som jeg syntes dine højttalere ser ud til at være) eller sort. Syntes det hvide springer lidt i øjnene, men det er kun en meget lille detaljeEmbarrassed
Ning
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Brugeranmelder

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Iron Man Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2011 kl. 23:02
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Akustikken i rummet er faktisk fin, men lokalet er jo bare en stue. Lokalet er kun lidt over 20 kvm, så det er ikke ret stort. På den ene sidevæg er der er dør, et vindue, samt hylder på væggen og på den anden sidder der vatrineskabe og så er der en dør, så sidevæggene er faktisk fyldt op, det kan man bare ikke se på billeder Smile

Men når vi flytter herfra bliver det til et hus, hvor jeg kan få et lejerum :)

Redigeret af Iron Man - 26-Juli-2011 kl. 23:03
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 42>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu