recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende ting ved optagelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIrriterende ting ved optagelse

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
gummipingvin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 23-December-2007
Status: Offline
Point: 10
Direkte link til dette indlæg Emne: Irriterende ting ved optagelse
    Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 17:54

Efter mange timers problemer har jeg endeligt fået systemet til at fungere 110% med standby.. dog har jeg 2 irritations momenter.

1. Hvis jeg timer en optagelse og den er igang og jeg tænder skærmen så er den bare sort?? Oplever det kun når det er timede optagelse og altså den selv tænder uden jeg tænder... hvad kan dette skyldes?

2. Når den står i  S3 standby blinker powerknappen konstant, jeg går ud fra den eneste måde at omgå dette er ved at pille denne LED fra på bundkortet? (Bruger nye maskiner idag også S3 standby som det hurtigste/optimale og mest strømbesparende?)

Skal siges jeg stadig hænger i Windows XP Mediacenter... men er fint tilfreds med det, kun det med optagelser der irriterer mig lidt :o)

Pft, god weekend

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4950
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 18:04
S3 er det laveste fornuftige standby, hvis powerlampen blinker er det fordi bundkort fabrikanten eller kabinetfabrikanten har synes det vil se godt ud.

Når du tænder er skærmen ofte sort fordi den ikke kan få sync signal over HDMI. Det kan dog også skyldes at der kun er en tuner i maskinen og den er optaget.

Redigeret af Cyberguyen - 10-Oktober-2009 kl. 18:05
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 18:23

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

S3 er det laveste fornuftige standby, hvis powerlampen blinker er det fordi bundkort fabrikanten eller kabinetfabrikanten har synes det vil se godt ud.

Når du tænder er skærmen ofte sort fordi den ikke kan få sync signal over HDMI. Det kan dog også skyldes at der kun er en tuner i maskinen og den er optaget.

Aight, takker, det er en Hauppauge med 2 tunere, skal siges jeg bruger MCE Standby Tool, alt virker fint, men timede optagelse så er skærmen bare sort, dvs. når jeg tænder skærmen kan jeg intet se, den optager det hele fint og lukker ned igen, men dvs. hvis den er ved at optage har jeg ingen mulighed for at tilgå mediecenteret? Lidt min problemstilling, men siden det hele kører fint må det være noget grafikkort relateret?? Jeg bruger VGA stikket til skærmen, har opdateret alt inkl drivere osv

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4950
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 18:48
Det giver ingen mening at maskinen skulle slukke for VGA udgangen... men det kan være at maskinen vælger en opløsning som dit tv ikke kan vise, når den starter.

Men uanset hvad, så bør du benytte HDMI eller DVI porten på dit mediecenter for det giver bedste billede når det er digitalt og de fleste tv kan ikke modtage et 50 eller 25 Hz signal igennem VGA porten. Hvis du kun kan køre 60Hz vil alt materiale og tv hakke.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det giver ingen mening at maskinen skulle slukke for VGA udgangen... men det kan være at maskinen vælger en opløsning som dit tv ikke kan vise, når den starter.

Men uanset hvad, så bør du benytte HDMI eller DVI porten på dit mediecenter for det giver bedste billede når det er digitalt og de fleste tv kan ikke modtage et 50 eller 25 Hz signal igennem VGA porten. Hvis du kun kan køre 60Hz vil alt materiale og tv hakke.

Hmmm okay, ser bare fint ud, måske jeg sku få briller, prøver at skifte til DVI så og ser om det løser problemet, tak for input  

Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-August-2006
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 21:07
Oprindeligt skrevet af gummipingvin gummipingvin skrev:

... skal siges jeg bruger MCE Standby Tool, alt virker fint, men timede optagelse så er skærmen bare sort, dvs. når jeg tænder skærmen kan jeg intet se, den optager det hele fint og lukker ned igen, men dvs. hvis den er ved at optage har jeg ingen mulighed for at tilgå mediecenteret?

Hvad sker der, hvis du trykker POWER ON på MCE-remote'n, når du har tændt for skærmen og output'et er sort? Tænder den så ikke for billedet?

Det vil give god mening, at skærmkortet er i standby ved en timed optagelse. Sådan fungede MCE2005 på min HTPC - men Win7 virker ikke til konsekvent at gøre det samme (men det er ikke noget jeg har testet i bund).

/lars
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 22:19
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af gummipingvin gummipingvin skrev:

... skal siges jeg bruger MCE Standby Tool, alt virker fint, men timede optagelse så er skærmen bare sort, dvs. når jeg tænder skærmen kan jeg intet se, den optager det hele fint og lukker ned igen, men dvs. hvis den er ved at optage har jeg ingen mulighed for at tilgå mediecenteret?

Hvad sker der, hvis du trykker POWER ON på MCE-remote'n, når du har tændt for skærmen og output'et er sort? Tænder den så ikke for billedet?

Det vil give god mening, at skærmkortet er i standby ved en timed optagelse. Sådan fungede MCE2005 på min HTPC - men Win7 virker ikke til konsekvent at gøre det samme (men det er ikke noget jeg har testet i bund).

Det vil jeg prøve, har ikke prøvet at gøre noget, men lyder sandsynligt, nu har den lige lavet en windows update og nu er den i sort hver gang den går i S3 igen... det er pisse irriterende og sker hele tiden... brugte 6 timer i sidste weekend på at få det til at virke og nu kan jeg starte forfra...

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 00:18
en lille detalje, skærmen kommer vel ikke tilbage hvis du bevæger musen?
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu