recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Iversens Stuebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Iversens Stuebio

Besvar Besvar Side  <1 20212223>
Forfatter
Besked
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kskruger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:04
Oprindeligt skrevet af KennyIver KennyIver skrev:

Nyt tvmøbel og billeder i første indlæg Smile

Det er ret flot dit nye stereo møbel, hvor har du fået lavet det henne?
Men ellers ret fed indretning du har stuen Thumbs Up
Til top
KennyIver Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2011
Sted: Herning
Point: 1073
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:11
Oprindeligt skrevet af kskruger kskruger skrev:

thanksWink
En bekendt har lavet den til mig. Smile

Redigeret af KennyIver - 18-Februar-2013 kl. 22:48
Setup:
Panasonic,Anthem,HK,DLS,Velodyne
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:49

+1 til fed indretning - det ser sgu godt ud.

Umiddelbart virker det som om, at der er langt mellem center og fjernsyn - hvordan påvirker det dialog i film?
Hvor højt hænger dit tv Kenny?

Mvh
LBA75
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2013 kl. 22:55
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

+1 til fed indretning - det ser sgu godt ud.

Umiddelbart virker det som om, at der er langt mellem center og fjernsyn - hvordan påvirker det dialog i film?
Hvor højt hænger dit tv Kenny?

Mvh
LBA75
Tusinde tak Wink
tænker du centeren står langt fremme? jeg har intet anderledes bemærket med de par film jeg har sent siden jeg fik bordet. 
jeg mener vi er oppe i 78 cm. men jeg måler lige igen i morgen, for jeg kan ikke helt huske det Embarrassed
Setup:
Til top
LBA75 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 17-September-2006
Point: 484
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LBA75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:07
Hej igen

Nej, jeg tænkte mere på om den står for langt "under" billedet...... alstå dialog kommer for langt under "munden" på skuespiller?

Det er ikke nødendigvis et problem, det blev det bare or mig - men det er jo også projektor, så der er afstanden jo lidt anderledes.

Hvis ikke det er noget problem, så lad det stå - det ser i hvert fald flot ud!

Mvh
LBA75
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2013 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af LBA75 LBA75 skrev:

Hej igen

Nej, jeg tænkte mere på om den står for langt "under" billedet...... alstå dialog kommer for langt under "munden" på skuespiller?

Det er ikke nødendigvis et problem, det blev det bare or mig - men det er jo også projektor, så der er afstanden jo lidt anderledes.

Hvis ikke det er noget problem, så lad det stå - det ser i hvert fald flot ud!

Mvh
LBA75

På den måde. Nu har vi jo lige hængt den højere op, så jeg har ikke afprøvet det endnu.
men tv´et hænger 95 cm, fra gulvet til højttalerne på tvet.
Når jeg sidder i sofaen, skal jeg sidde og kigge lidt opad. Ja jeg skal faktisk lige bøje nakken lidt tilbage og det synes jeg er træls. 
Hvor høj hang dit tv? Smile
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2013 kl. 11:41
Så har jeg modtaget en Radiosharck lydmåler på arbejde.
Perfekt herop til weekenden
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2013 kl. 19:18
Så kommer der en lille update med billeder og lidt tekst om de sidste par ændringer Smile

look:
-Først, vi har fået rettet lidt på fjernsynets ophæng og nu hænger den længere nede.
Først vil jeg have den længere ned, men efter vi så 2 film igår aftes, synes jeg faktisk den hænger rigtig godt nu. Det var hverken trættende eller træls at se på skærmen igårSmile

Jeg har fået fat i et nyt sofabord som jeg hurtig blev ret vild med.
Den hvide bordplade passer perfekt ind i rummet med den hvide tvmøbel og sorte sofa. En detalje jeg er ret vild med er dens ben som er naturlig træ farvet. Jeg synes selv det ser rigtig godt ud og især fordi alt herinde af større møbler er sort eller hvide, så giver det lidt farve. 
På samme måde har jeg det med mine flotte DLS´ser, som med deres kirsebær finer giver liv herind til.

Jeg vil dog have nogen plakater eller billeder herind til, med nogen stærke farve som kan give noget effekt og color til de hvide/sorte møbler. 
Jeg har købt denne for at se hvordan passer herind til, jeg har dog aftalt med butikken hvor den er købt, at jeg kan aflevere den igen hvis jeg ikke synes den passer herind.

Ideen var at hænge den på sidevæggen ved venstre højttalere. Jeg synes selv den giver noget liv og farve, men nu må vi se Smile

derudover faldt jeg over 2 billeder jeg synes er rigtig rigtig fede!

De

De hang med lidt luft imellem sig nede i butikken, og som sådan er de nok også flottest. Men jeg er ved at finde ud af om jeg lave dem til nogen akustikplader. Så kan de hænge bag ved sofaen, hvor jeg har 2 hvide plader hængende nu. Ideen var så at jeg vil placer dem bag ved fronthøjttalerne for at se hvad det vil betyde for lyden. Men nu må vi se hvad jeg kan finde ud af, med dem.

For ellers har jeg også tænkt på at den venstre billed skal hænge på sidevæggen til venstre for venstre højttalere, og billedet til højre skal hænge over venstre højttalere. Smile Jeg tror jeg vil ned og købe dem også og prøve at se hvordan det ser ud.

men nok om det, nu handler det om lyd.

Efter subwooferen er flyttet har fronthøjttalerne fået noget mere luft omkring sig, især den til højre.
De har begge generelt fået mere luft hele vejen rundt og især afstanden til tvmøblet er øget. Det har også gjort at afstanden imellem dem er øget. Det bemærkede jeg hurtigt ved et større lydbilled og det lød ikke så anmassende som før.
Subwooferen er flyttet hen til venstre foran sofaen og det lød også fint ved hurtig vurdering. 

Men idag har jeg fortaget en ARC kalibrering og kort og godt, det har aldrig lydt bedre end nu Big smile

Det er helt vildt hvad der er sket med lyden, især i forhold til et par måneder siden. Men også efter hvor højttalerne står nu. Jeg synes det lød godt i morges, men ARC har forbedret det meget!

Efter ARC kaliberingen var uploadet til receiveren, gik jeg ind og målte level på hver højttalere og så efter om afstanden til sweet-spot stadig var rigtig. Inde i leve Calibration satte jeg testtonen til og med min nyindkøbte Radioshack lydmåler gik hver højttalere igennem. Jeg rettede faktisk hver eneste højttalere med alt fra 1+ til 4+. Subwooferen gik fra -6 til 0, da jeg havde målt den inden, og ganske rigtig som Christian også havde nævnt, ARC skruer en del ned for subwooferen. 

jeg var hurtig til at sætte Master and Commander kapitel 2 på, og den første krigsscene lyder helt fantastisk. subwooferen spiller dyb og ren og er ikke til at retningsbestemme. 
lyd panoreringen er fantastik imellem fronten. Og som 5.1 setup, har sammenspillet mellem alle højttalere heller aldrig lydt bedre!

Imens jeg skriver indlægget her, underholder John Mayer med "Where the light is"
Det er lyder også formidabelt. igen, lyder subwooferen strammere end før og flot intregreret i lydbilledet.
jeg tror jeg kan takke lydmåleren for de sidste detaljer som gør at jeg oplever en stor forbedring i forhold til de tidligere ARC jeg har kørt. Jeg synes den 500 seddel som den kostede er tjent ind i hørbare forbedringer.
Det har bare aldrig lydt bedreTongue

Jeg har også oploadet 2 forskellge indstillinger til receiveren. Den ene som ARC forslog og den anden hvor jeg rettede Room Gainen med 2, efter at Christian har forslået, jeg satte den højere. 
Så film er på 3.9 og musik er på 6. Jeg synes ikke helt jeg kan høre forskel lige nu og her, men det vil jeg teste noget mere Smile

Jeg er en virkelig glad gut lige pt og jeg glædes ved mit anlæg. Jeg har brugt en del tid, udskiftninger, fejlkøb og penge på at komme hvor jeg er nu, men jeg er også blevet klogere og jeg synes selv det har været det hele værd! Nu hvor jeg har fået styr på indretningen og placering af højttalerne , får jeg mere tid til at slappe og bare nyde mit anlæg Smile

Men men men,
jeg vil med mere ro og nydelse prøve at finde ud af hvordan jeg skal høre musik på anlægget fremover. Jeg har valgt at det bliver enten over computeren eller fra en server.

Det samme skal jeg have fundet ud af omkring mine film, som jeg har haft stående i det gamle tv møbel.
Enten skal de stå på nogen hylder inde i soveværelset, eller også skal jeg bygge en Server og lave en komplet streamings løsning. Det er jo ekstrem nemt og ser skide godt ud, med styring af ens film på ipaden.
ja, musik vil jeg gerne hurtig have styr på, men omkring måden at afspille film på vil jeg have gennemtænkt og se på forskellige løsninger, før jeg tager en beslutning

sidst men ikke mindst lidt billeder fra idag og som stuen ser ud nu Smile

Der er kommet en fod under i midten af møblet Smile

Redigeret af KennyIver - 24-Februar-2013 kl. 19:28
Setup:
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 22:07
SÅ er der lidt nyt igen.
Som nogen måske har bemærket, er mine DLS R55 højttalere blev sat til salg for et par dage siden herinde og nu skal i høre hvorfor Smile

Jeg faldt i weekenden over nogen ret billige DLS Flatbox mini højttalere på dba. Jeg tænkte straks de vil gør det perfekt som baghøjttalere i min stue. Jeg kontaktede sælgeren og ret hurtig blev vi enig om en god pris med fragt. 

Det passede mig helt perfekt, for jeg har i en længere periode gerne vil bruge mine R50´ere som front højttalere. 
Pga min stue er akustik mærkelig, og mine R55´ere ikke stod lang nok væk fra væggen, så var bassen ikke altid under fuld kontrol. Jeg har tænkt en del over what to do, indtil det slog mig at det må være nemmere for Anthem´en at styrer bassen fra mine R50´ere da de er mindre. SÅ kan subwooferen arbejde noget mere med det den nu er god til, bas!

Jeg manglede jo pludselig nogen stander til R50´erne. heldigvis jeg har i en længere periode været ret lun på Dynaudios flotte stand3 stander, og igår tog jeg mig sammen til at bestille dem.
Idag har jeg så modtaget både standerne og højttalerne på mit arbejde. Nøøøj, jeg har glædet mig til at flå kasserne op derhjemme Smile

Det er nu sat op og med en hurtig opsætning af forstækeren med afstand og lydmåleren, det tog ikke lang tid. jeg venter i weekenden til at køre en ARC igen. 
For pokker det lyder og ser bedre ud end før! Big smile Jeg synes faktisk fronten er blevet mere sammenhængende i lyden og især sammenspillet imellem højttalerne og subwooferen er blevet bedre. bassen er blevet mere tør, hvilken jeg godt kan lide.

Men her er lige nogen billeder, som det ser ud nu.

Jeg er vild med den fede tilbagelænet stil, standerne er lavet i. Samt de passer perfekt til subwooferen med den fine sorte piano farve Smile

Der fulgte udover det lysefront stof også en sort version, men jeg synes faktisk den lyse passer bedst ind i stuen.

Ja, store er de ikke i forhold til R50´erne da de hang der. men lidt specielt så kan diskanten drejes på Flatboxene. Jeg har drejet den imod bagvæggen for at skabe så difusse lyd som muligt, Jeg håber det er rigtig tænkt Smile

Ja, det var ikke meningen at jeg lige skulle bruge penge på anlægget nu, hvor jeg i juni smutter 14 dage på ferie på kreta. Men nu faldt jeg over højttalerne og så kunne jeg ikke lade være med at købe de fede stander. Jeg kan i hvertfald gå sommeren i møde nu, med en endnu flottere og nok også en mere vellydende stue Embarrassed

Setup:
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2013 kl. 23:01
Ja det ser mere elegant og diskret ud, og baghøjttalerne er flotte, næsten et kunstværk at se på. Og når lyden så oven i købet er bedre, er det en win win Tongue
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian H Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 10:55
Det ser bare super godt ud!

Og en lækker kombination af udstyr :)
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KennyIver Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2013 kl. 23:09
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Ja det ser mere elegant og diskret ud, og baghøjttalerne er flotte, næsten et kunstværk at se på. Og når lyden så oven i købet er bedre, er det en win win Tongue
tak tak Embarrassed
Det er nemlig ren win win 
Setup:
Til top

Besvar Besvar Side  <1 20212223>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu