recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jack's Bio/stereo - Meridian (Update 15.09.2015)

 Besvar Besvar Side  <1 131415
Forfatter
Besked
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 10:14
hej Jack.

Jeg kan se du ret glad for Supra LoRad strømkabler, så tænkte jeg ville informere dig om de er kommet ud med en ny version som er forsølvet og ikke fortinnet som det du bruger. 
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2016 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af André S André S skrev:

hej Jack.

Jeg kan se du ret glad for Supra LoRad strømkabler, så tænkte jeg ville informere dig om de er kommet ud med en ny version som er forsølvet og ikke fortinnet som det du bruger. 


Hej Andre

Det var jeg ikke klar over. Er nu godt tilfreds med det er den almindelige version jeg har brugt, da jeg har skulle bruge en del meter og det er ret bekostelig. Men tak for info :-)

Redigeret af JackD84 - 08-December-2016 kl. 10:38
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2017 kl. 18:36
Jeg er kommet på plads i det nye hus og installationen i stuen har været færdig et stykke tid. 

Med det nye lærrede og projektor er oplevelsen en helt anden. Alt i alt er jeg godt tilfreds.

Jeg vil ligge lidt billeder op i fremtiden af det færdige projekt. 
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Februar-2017 kl. 12:56

Der er bestilt et sæt System Audio Saxo 1 aktiv højttaler sæt og en System Audio Sub 10 til musik, ved computeren.

Kilde bliver en Meridian Explorer usb DAC. Der forbindes til højttaler med optisk tilslutning. Tilsutning til sub fra højttaler er via phono kabel.

Det skal nok blive et godt computer setup.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2017 kl. 17:24
Nye computer højttalere, System Audio Saxo 1 med System Audio Sub 10. Der sidder en forstærker, i den ene højttaler, der driver den anden. Det er en udbredt misforståelse, de  er aktive, der er ingen DSP prossering, som i mine Meridian DSP aktive højttalere, men de lyder nu godt aligevel.

Jeg har sat en granit flise, under subwoofer. Jeg har satt Gamut PHI5, alu fødder, under hver computer højttaler, der står på, dæmpene fødder. De bruges normalt, under apperater, som Blu-ray, afspillere.


Jeg havde, en del, kabler og stik liggende, som jeg har lavet lidt kabler af.
QED Performance USB og optisk kabel. Dette mini optisk udmærker sig ved, at det er fiber optisk.

DIY Signal kabel, Supra IFSL med originale stik til, pseudo balanceret, MIT Y-Splitter.

DIY Supra Lorad 2.5, med Supra Schucko og Supra Apperat stik.

DIY Violin, højttaler kabel, i SA8FN kobber, med banan stik. Der er brugt to kabler, et mellem hver terminal, på højttalerne.




Redigeret af JackD84 - 04-September-2017 kl. 22:32
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 01:54
.

Redigeret af JackD84 - 31-Marts-2017 kl. 15:19
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 02:19
.


Redigeret af JackD84 - 19-April-2017 kl. 21:55
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2017 kl. 02:25
.


Redigeret af JackD84 - 19-April-2017 kl. 21:55
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-September-2017 kl. 22:37
Der er bestilt Ubiquiti USG gateway og en UAP-AC-Pro Acces Point. Det er consumer netværk med pro egenskaber. Jeg har fulgt lidt med på sidelinjen og kan se, mange er vældig begejstrede, for deres produkter.

Jeg valgte pro produkterne fra. Jeg tænker, de produkter jeg har valgt, dækker mit behov. Der er også, en afskrækkende pris, på deres pro serie. Jeg håber jeg håber, det er det rigtige jeg har valgt fra, det må tiden vise. Smile




Redigeret af JackD84 - 05-September-2017 kl. 11:05
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 13:41
Det endte med en Ubiquiti Edge Router POE og 2 stk Ubiquiti AC Pro, på sigt, kommer der en AC Pro i garage.

Jeg har fået sat 4 stk 4 tb WD RED i min Readynas og midlertidlig er der investeret i en WD MyCloud EX med 2 stk 4 tb RED.


Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 13:47
Jeg har fået købt et par System Audio Saxo 1 Aktiv til køkkenet, beslag er monteret. Og en JBL L8 Soundbar til badeværelset, på sig er det meningen jeg udvider med en Meridan S200 der forbindes optisk til en Yamaha musiccast enhed, herved kan jeg udbygge med flere mussiccast enheder trådløst.

Der er købt to stk. Apple TV 4 4K, henholdvis en 32GB til soveværelse og en 64GB til stue. Der er installeret Plex og Infuse. Infuse kan flytte undertekster og bitstreame. Desuden bruges Infuse til ISO, dog uden menu.

I soveværelset, er der købt en deeembedder fra Atlona, hvor jeg trækker optisk ud til mit Meridian 2.1 setup i soveværelse. Hvor jeg får op til 24bit  96kHz lyd. På sigt, har jeg reserveret en Meridna 621 HDMI processor, der er en avanceret form for HDMI switch, med databehabling i MHR.
Til top
JackD84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Januar-2014
Sted: Jylland
Status: Offline
Point: 755
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JackD84 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-August-2019 kl. 13:50
Jeg har lige haft en, Trilogy 906 RIAA, på prøve, det endte med jeg bestilte en. Det er nogle dygtige ingenører, fra BBC, der har konstrueret den. Det er en MM/MC phono forstærker. Den lyder himmelsk, velopløst med stort 3D perspektiv, god bas og neutral letflydende transient gengivelse.

Det er sådan en fætter her, min er grå.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 131415
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu