|
JBL Pro Bio |
Besvar | Side <1234 83> |
Forfatter | |||
Jonas_h
Guld medlem Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4462 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Man kan vælge hvilken "kanal" de skal køre på.. Så kan sige at 3 dåser kører på "A" og 3 på "B" osv osv. 100% konfigurérbart - super smart!
|
|||
.FTH'
Guld medlem Oprettet: 23-Maj-2009 Sted: København Status: Offline Point: 819 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Smart!
Det må jeg lige prøve at lege lidt med, tak for tippet! |
|||
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
|
|||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2406 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
..indtil du opdager at naboen også har sådan et system til sine lamper, hehe.. Bortset fra det ser det superinteressant ud, specielt rart at se du ikke er bange for at bruge rigtige højttalere i stedet for de der sædvanlige livsstilsæsker. |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Fedt! En ide som jeg selv vil gøre når jeg for et rum til det. Min egen reference er klovborg bio, hvor de har den absolute bedste lyd jeg har hørt. Hvad skal du give for de komplette front højtalere?.hvilket lærred har du valgt? Så tæt som du kommer til at sidde ville screen research være det oplagte, men dyre valg, da deres dug er vævet
|
|||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
||
< ="utf-8">
Der er 6 dip switches til "kommunikationskode" på alle stikkontakterne, som du kan sætte vilkårligt. Så sandsynligheden for at naboen har valgt de samme, er forsvindende lille - men den eksisterer, så hvis mine forstærkere pludselig slukker og tænder, må jeg nok revurdere min kode
Hver højttaler står til 12.000. Så det er ikke i den helt dyre ende, men absolut heller ikke i den billige. Men deres "hifi-værdi" tror jeg ligger på en faktor 3. Subwooferen f.eks., sælges jo som "JBL Synthesis" subwoofer med lidt pænere finish, men derudover er det samme enhed og tuningsfrekvens. Den koster 24.000 og jeg gav 8000 for pro versionen. Jeg bruger noget SheerWeave lærred, som jeg har læst adskillige tests om. Det skulle være identisk med det amerikanske SMX - til langt langt billigere pris. Kan købes her: http://www.sf-raum.de/shop/product_info.php?products_id=291 Man skal blot sørge for at tilte dugen når man sætter det på rammen, for at undgå moire-effekt. Nu har jeg som sagt kun set projektorens prøvebillede, men jeg kan slet ikke se nogle "huller" eller lignende i lærredet i en afstand af 3-4m. Sjovt du nævner Klovborg - det er netop også min reference! (Min kæreste er oprindeligt fra Jylland, så har besøgt bio'en i den sammenhæng). Jeg har mailet lidt med ejeren, og de bruger samme subwoofere og "næsten" samme fronthøjttalere som jeg får. Så jeg krydser fingre :)
Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 11:26 |
|||
JordanDK
Guld medlem Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Ser fantastisk flot og gennemført ud. Det er jo en syg lyd i kommer til at have i hyggestuen når der skal ses film.
|
|||
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|||
MMJ,75
Guld medlem Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Colle.
|
|||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
||
Lige et spørgsmål I måske har input til: Ville I have betænkeligheder ved, at sætte surround processoren på højkant?
|
|||
RuneH
Guld medlem Oprettet: 06-Februar-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1747 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Vil det ikke være småt med surround-effekten når alle højttalere er bag lærret? Mener, der er ikke meget højre og venstre i det når det står så tæt?
Det ser dog lækkert nok ud.
|
|||
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
|
|||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
||
Takker :) Hvis du ser på Google Sketchup tegningen, så kan du se at der mellem de to subwoofere er en del plads. Der er 131cm, så der er plads til to "kolonner" af udstyr :) Men sjovt du siger det, for det er netop pga pladsmangel jeg lige spurgte om man kunne sætte surroundprocessor på højkant. Der bliver lidt mere luftigt hvis det er muligt. |
|||
p.las
Guld medlem Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
Funktioner
Tak(0)
|
||
Så længe den for køling er det ikke noget problem.....altså processoren. Hvor langt kommer du til at sidde fra lærredet/højtalerne..og hvor langt er der mellem de to fronter. Fra center til center
|
|||
Jonas_h
Funktioner
Tak(0)
|
||
Der er ca. en meter mellem hver højttaler (centrum til centrum) og sidder lige under 4m derfra. Hvis det hele skulle være optimalt, skulle der nok være større afstand mellem højttalerne, men har måtte gå på kompromis med et par ting. Det må vente til jeg har et dedikeret rum :)
|
|||
Besvar | Side <1234 83> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |