recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JBL Pro Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JBL Pro Bio

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 83>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 12:19
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det har du ret i.. der manglede masser af punch i den koncert og derfor at jeg sagde at man skal tage til Holland, hvis man skal hører sådan noget Wink men jeg vil give Michael ret, der manglede lidt punch "i forhold til hvad man forventer", mon om væggen / lærredet tager for meget.?
 
Lærredet tager intet punch overhovedet. Men forventer man Orange Scene på Roskilde, så vil man nok også blive skuffet. Det er jo ofte højt lydtryk som giver det tryk i brystet - så må jeg bare skrue højere op LOL Er dog chokeret over jeres præference i forhold til SPL. Jeg har i hvert fald aldrig set det højere end vi gjorde i lørdags.
Haha, det var nok fordi det var behageligt/rent at høre på, så vi ikke lagde mærke til hvor højt det var Wink
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 11:12
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Det har du ret i.. der manglede masser af punch i den koncert og derfor at jeg sagde at man skal tage til Holland, hvis man skal hører sådan noget Wink men jeg vil give Michael ret, der manglede lidt punch "i forhold til hvad man forventer", mon om væggen / lærredet tager for meget.?
 
Lærredet tager intet punch overhovedet. Men forventer man Orange Scene på Roskilde, så vil man nok også blive skuffet. Det er jo ofte højt lydtryk som giver det tryk i brystet - så må jeg bare skrue højere op LOL Er dog chokeret over jeres præference i forhold til SPL. Jeg har i hvert fald aldrig set det højere end vi gjorde i lørdags.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jonas @ Jeg sidder cirka 2-2, 5m fra mine højtalere. Synes som sagt også det er underligt at der ikke er mere bas, men måske blot mig som har en anden ide om hvordan det skal lyde ;-)
 
Men det er sjovt, for du er ikke den første der har sagt, at der gerne må være lidt ekstra bas. Smile Måske er jeg bare ikke så bass-hungry som gennemsnittet. Selbom jeg har boostet 3-5db i forhold til de øvrige højttalere. Men mht. den Tiesto koncert vi så, så var det altså også en pivringe indspilning synes jeg. Så den kan ikke bruges som reference.
Det har du ret i.. der manglede masser af punch i den koncert og derfor at jeg sagde at man skal tage til Holland, hvis man skal hører sådan noget Wink men jeg vil give Michael ret, der manglede lidt punch "i forhold til hvad man forventer", mon om væggen / lærredet tager for meget.?
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 10:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Jonas @ Jeg sidder cirka 2-2, 5m fra mine højtalere. Synes som sagt også det er underligt at der ikke er mere bas, men måske blot mig som har en anden ide om hvordan det skal lyde ;-)
 
Men det er sjovt, for du er ikke den første der har sagt, at der gerne må være lidt ekstra bas. Smile Måske er jeg bare ikke så bass-hungry som gennemsnittet. Selbom jeg har boostet 3-5db i forhold til de øvrige højttalere. Men mht. den Tiesto koncert vi så, så var det altså også en pivringe indspilning synes jeg. Så den kan ikke bruges som reference.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:48
Jonas @ Jeg sidder cirka 2-2, 5m fra mine højtalere. Synes som sagt også det er underligt at der ikke er mere bas, men måske blot mig som har en anden ide om hvordan det skal lyde ;-)

Sosfarum @ Jeg er frisk, hvis Jonas er ;-)
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 1020
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 09:03
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Nu var jeg der jo ikke, desværre! 
Men hvis nu Jonas er frisk på et nyt get-together, så kunne du måske tage dine 99.36ere med så man kan lave en A-B sammenligning? Wink

Det kunne være fedt, men medmindre at jeg får chauffør på, bliver det ikke aktuelt ;-)
 
Kan køre forbi dig på vejen til Jonas Wink
 
Sådan et par burde da kunne være bag i min Berlingo....
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4423
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 08:27
Er glad for, at I kunne lide det! Så har pengene da ikke været helt spildt :)
 
Mht. den fysiske bas, som jeg dog ikke synes mangler, så kan der være mange grunde til dette. Hvor langt sidder du fra dine højttalere? Derudover vil man altid have store peaks i bassen hvis man ikke tæmmer dette vha. EQ, så hvis dine fronter har et peak på f.eks. 50hz, kan det medvirke til det.
 
Jeg finder det dog meget usandsynligt at 2x6,5" skulle kunne out-punche 3x15" + 2x18".  Smile
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Nu var jeg der jo ikke, desværre! 
Men hvis nu Jonas er frisk på et nyt get-together, så kunne du måske tage dine 99.36ere med så man kan lave en A-B sammenligning? Wink

Det kunne være fedt, men medmindre at jeg får chauffør på, bliver det ikke aktuelt ;-)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 23:16
Plas @

Jeg er bestemt ikke uenig. Jonas' rum er akustisk det bedste jeg har hørt. Lyden er fantastisk, og vil bytte mit eget setup med hans uden at blinke, min eneste anke er at jeg ikke kan mærke bassen som jeg ønsker. :-)

Jeg har også hørt M&K spille hvor bassen var for meget i forhold til hvad jeg selv foretrækker. Det virkede blot som om der manglede noget før det var "rigtigt". Og der manglede nok en del bas før det var som jeg ville have det. :-)

Akustisk er der ikke gjort det store i mit eget rum. Har nogle billeder på væggen så der ikke er bare overflader, stort tykt tæppe, stor blød sofa, og har mine fronter rykket knap en meter ud fra bagvæggen og har basplugs i en af de 3 som er. :-)

Det var jo ikke som angreb på Jonas' setup, hvis du kigger roser jeg det som noget af det bedste jeg har hørtWink Jeg mangler bare at kunne mærke lyden noget mere, en buttkicker kunne være super suplement til hjemmebioen!

Edit: Det skal siges at også ved lav volume hvor mit rum ikke spiller særlig meget med, har jeg en del mere bas at gøre med. :-)


Redigeret af mkirkelund - 04-December-2011 kl. 23:18
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 23:05
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hvordan mere fysisk?.......mener i mere upræcis?
Nu har jeg desværre ikke hørt jonas setup. Men det kan ihvertfald ikke være manglen på at flytte luft. Måske i er vant til for meget bas...evt på grund af akustik. Jeg ved dog godt at onkyoen ikke er den mest bas fokuserede processor .
Så vidt jeg ved ar Jonas setup kalibreret perfekt - samt en rigtig god akustik.
Syntes du selv Jonas , at du mangler bas?



Der manglede at mærke bassen, at når er en bil der sprænger i luften eller lign. at man får det slag i brystet. Det at kunne mærke bassen, ved sgu ikke lige hvordan det skal forklares. :-)

Ved mine XTZ 99.36 med 6,5" enheder uden sub, kan bassen mærkes mere, også så det virker præcist. :-)


Jeg vil påstå at uanset hvordan du vender det, er mere upræcis bas og mere forvrængning i dit eget setup......samt et måske dårligere rum. Hvilke akustiske tiltag har du gjordt?


Jeg vil vædde på at hvis du måler dit eget rum , vil du have store peaks og efterklang i bassen. Det har Jonas ikke.

Jeg syntes måske at diskutionen virker lidt hen i vejret når vi snakker om hvad der er mest fysisk. 2 x 18" selvstændige basser, som er beregnet til at spille + 200kvm. Eller 2 x 6.5" enheder fra en fronthøjtaler, som vil have svært ved at nå reference niveau i en almindelig stue.

Dertil kommer der 3 stk 15" mellemtone enheder fra LCR højtalerne.

Jeg vil tro at bassen ved Jonas er noget mere nyanseret end hvad du er vant til.

Akustik spiller en kæmpe rolle.

Bare min mening :-)

Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér .FTH' Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 22:49
Nu var jeg der jo ikke, desværre! 
Men hvis nu Jonas er frisk på et nyt get-together, så kunne du måske tage dine 99.36ere med så man kan lave en A-B sammenligning? Wink
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2357
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mkirkelund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2011 kl. 22:23
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Hvordan mere fysisk?.......mener i mere upræcis?
Nu har jeg desværre ikke hørt jonas setup. Men det kan ihvertfald ikke være manglen på at flytte luft. Måske i er vant til for meget bas...evt på grund af akustik. Jeg ved dog godt at onkyoen ikke er den mest bas fokuserede processor .
Så vidt jeg ved ar Jonas setup kalibreret perfekt - samt en rigtig god akustik.
Syntes du selv Jonas , at du mangler bas?


Der manglede at mærke bassen, at når er en bil der sprænger i luften eller lign. at man får det slag i brystet. Det at kunne mærke bassen, ved sgu ikke lige hvordan det skal forklares. :-)

Ved mine XTZ 99.36 med 6,5" enheder uden sub, kan bassen mærkes mere, også så det virker præcist. :-)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 83>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu