recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JBL Pro Bio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JBL Pro Bio

Besvar Besvar Side  <12345 83>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SLETTET_20120103 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 18:01
Alt afhængig af processoren ville jeg overveje at montere en blæser til at trække luften ud af kabinettet i toppen. Det er vist ikke så tit det ses at processorer har udluftningshuller store nok i siden.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 18:28
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Så længe den for køling er det ikke noget problem.....altså processoren. Hvor langt kommer du til at sidde fra lærredet/højtalerne..og hvor langt er der mellem de to fronter. Fra center til center

Der er ca. en meter mellem hver højttaler (centrum til centrum) og sidder lige under 4m derfra. Hvis det hele skulle være optimalt, skulle der nok være større afstand mellem højttalerne, men har måtte gå på kompromis med et par ting. Det må vente til jeg har et dedikeret rum :)

Fra front til front , eller fra front til center?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4464
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 18:30

Så længe den for køling er det ikke noget problem.....altså processoren. Hvor langt kommer du til at sidde fra lærredet/højtalerne..og hvor langt er der mellem de to fronter. Fra center til center

Der er ca. en meter mellem hver højttaler (centrum til centrum) og sidder lige under 4m derfra. Hvis det hele skulle være optimalt, skulle der nok være større afstand mellem højttalerne, men har måtte gå på kompromis med et par ting. Det må vente til jeg har et dedikeret rum :)

Hver højttaler er 77cm bred :) Så det er fra front til center - dvs mellem hver højttaler.

EDIT: Du indså det samtidigt med, at jeg svarede LOL

Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 18:31
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 18:30

Øhhh.....dumt spørgsmål. Selfølgelig mellem hver enkelt
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2410
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 19:58

Lige et spørgsmål I måske har input til: Ville I have betænkeligheder ved, at sætte surround processoren på højkant?

Næh, men så er det nok bedst at du ligger ned og ser film så lyden passer, hehe..
Til top
Bruger udmeldt 6 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Marts-2010
Sted: Danmark
Point: 412
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:13
Glæder mig til at høre dine oplevelser når du bliver færdig med det. Og hvor meget - hvis noget -diskant du mister ved at skjule højttalerne bag lærredet. Har du prøvet at stille højttalerne bag lærredet og lytte, før du byggede det?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Lexicon forever Lexicon forever skrev:

Glæder mig til at høre dine oplevelser når du bliver færdig med det. Og hvor meget - hvis noget -diskant du mister ved at skjule højttalerne bag lærredet. Har du prøvet at stille højttalerne bag lærredet og lytte, før du byggede det?

Jeg er også selv meget spændt på resultatet! Jeg købte lærredet af én fra Hifi4All, hvor jeg hørte hans højttalere bag lærredet - dog ikke en direkte A/B sammenligning. Jeg har ikke prøvet herhjemme endnu.
Følgende er fra producentens hjemmeside:

Umiddelbart ser det acceptabelt ud, og det horn jeg kommer til at bruge er designet til at blive placeret bag et lærred (JBL's Screen Spreading Compensation). Så det skulle gerne tage højde for nogle af de ulemper et AT-lærred normalt medfører.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:39
Det ser egentlig rigtig fornuftigt ud ja. Jeg overvejede det nemlig også, men mit lærred er langt fra lydtransperant, så det kunne jeg desværre ik, og har ikke råd til at ofre et Screen Research, som jeg gerne vil ha. Det koster nok +25k i en godt 100".

Hvor stort er dit lærred?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 20:44

Det ser egentlig rigtig fornuftigt ud ja. Jeg overvejede det nemlig også, men mit lærred er langt fra lydtransperant, så det kunne jeg desværre ik, og har ikke råd til at ofre et Screen Research, som jeg gerne vil ha. Det koster nok +25k i en godt 100".

Hvor stort er dit lærred?

Det er 120". Jeg købte en meters penge for meget, så du skal være mere end velkommen til at få en 30x30cm prøve hvis det er... Prøv at søg lidt på AVSForum omkring Sheerweave og diverse tests.. ingen kunne se/høre forskel på det og lærreder der kostede meget meget mere. Søg evt. også efter Bellini på Hifi4all - han lavede tests af Stewart (også til +25k) og diverse andre... Han valgte Sheerweave uden tøven.

Om ikke andet koster det dig 800kr at få hjem fra Tyskland, så hvis det ikke lever op til forventningerne, er det ikke en formue man har tabt - og kan sikkert sælges videre.

EDIT: Hvis du (eller I) er interesserede, kan jeg godt tage et close-up af lærredet for at give et indtryk af hvor meget man kan se strukturen.

Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 20:45
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 6 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 21:08
120" Big smile Ok hvordan er billedkvaliteten så, sammenlignet med andre du har set? For der må jeg sige, der er stor forskel.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2011 kl. 21:12

120" Big smile Ok hvordan er billedkvaliteten så, sammenlignet med andre du har set? For der må jeg sige, der er stor forskel.
Jeg har ikke set andre... går ikke synderligt meget op i billedet sammenlignet med lyden. Jeg vidste bare, at jeg skulle have et akustisk transparent lærred og Sheerweave var det eneste i en prisklasse jeg gad betale. Så har ikke lavet den store research, har bare købt og sat op.

Men find evt. den tråd på Hifi4all som Bellini har lavet. Han har lavet al den research du efterspørger Smile
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2011 kl. 10:00
Spørgsmål: Er blevet lidt nervøs for, om de sorte plasticsække jeg har taget udenom mine rockwool batts har negativ effekt på absorberingen. De skal primært benyttes som bass traps, og jeg går ud fra, at bas går direkte igennem sådanne poser?

Inputs til dette er velkomne :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 83>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu