|
JBL Pro Bio |
Besvar ![]() |
Side <12345 83> |
Forfatter | |||
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
Alt afhængig af processoren ville jeg overveje at montere en blæser til at trække luften ud af kabinettet i toppen. Det er vist ikke så tit det ses at processorer har udluftningshuller store nok i siden.
|
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Fra front til front , eller fra front til center? |
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Hver højttaler er 77cm bred :) Så det er fra front til center - dvs mellem hver højttaler. EDIT: Du indså det samtidigt med, at jeg svarede
![]() Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 18:31 |
|||
![]() |
|||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
||
Øhhh.....dumt spørgsmål. Selfølgelig mellem hver enkelt |
|||
![]() |
|||
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
||
Næh, men så er det nok bedst at du ligger ned og ser film så lyden passer, hehe.. |
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 6 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
||
Glæder mig til at høre dine oplevelser når du bliver færdig med det. Og hvor meget - hvis noget -diskant du mister ved at skjule højttalerne bag lærredet. Har du prøvet at stille højttalerne bag lærredet og lytte, før du byggede det?
|
|||
![]() |
|||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
||
Jeg er også selv meget spændt på resultatet! Jeg købte lærredet af én fra Hifi4All, hvor jeg hørte hans højttalere bag lærredet - dog ikke en direkte A/B sammenligning. Jeg har ikke prøvet herhjemme endnu. Følgende er fra producentens hjemmeside: ![]() Umiddelbart ser det acceptabelt ud, og det horn jeg kommer til at bruge er designet til at blive placeret bag et lærred (JBL's Screen Spreading Compensation). Så det skulle gerne tage højde for nogle af de ulemper et AT-lærred normalt medfører.
|
|||
![]() |
|||
Bruger udmeldt 6 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Marts-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 412 |
||
Det ser egentlig rigtig fornuftigt ud ja. Jeg overvejede det nemlig også, men mit lærred er langt fra lydtransperant, så det kunne jeg desværre ik, og har ikke råd til at ofre et Screen Research, som jeg gerne vil ha. Det koster nok +25k i en godt 100".
Hvor stort er dit lærred?
|
|||
![]() |
|||
||
Det er 120". Jeg købte en meters penge for meget, så du skal være mere end velkommen til at få en 30x30cm prøve hvis det er... Prøv at søg lidt på AVSForum omkring Sheerweave og diverse tests.. ingen kunne se/høre forskel på det og lærreder der kostede meget meget mere. Søg evt. også efter Bellini på Hifi4all - han lavede tests af Stewart (også til +25k) og diverse andre... Han valgte Sheerweave uden tøven. Om ikke andet koster det dig 800kr at få hjem fra Tyskland, så hvis det ikke lever op til forventningerne, er det ikke en formue man har tabt - og kan sikkert sælges videre. EDIT: Hvis du (eller I) er interesserede, kan jeg godt tage et close-up af lærredet for at give et indtryk af hvor meget man kan se strukturen.
Redigeret af Jonas_h - 26-Marts-2011 kl. 20:45 |
|||
![]() |
|||
||
120"
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Jeg har ikke set andre... går ikke synderligt meget op i billedet sammenlignet med lyden. Jeg vidste bare, at jeg skulle have et akustisk transparent lærred og Sheerweave var det eneste i en prisklasse jeg gad betale. Så har ikke lavet den store research, har bare købt og sat op. Men find evt. den tråd på Hifi4all som Bellini har lavet. Han har lavet al den research du efterspørger
![]() |
|||
![]() |
|||
||
Spørgsmål: Er blevet lidt nervøs for, om de sorte plasticsække jeg har taget udenom mine rockwool batts har negativ effekt på absorberingen. De skal primært benyttes som bass traps, og jeg går ud fra, at bas går direkte igennem sådanne poser?
Inputs til dette er velkomne :)
|
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12345 83> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |