|
JBL Pro Bio |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 83> |
Forfatter | |
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Takker :) Det er skam ikke off topic! Dem jeg har bag panelerne hedder Ecophon Super G Plus og dem i loftet er Ecophon Ambit. Ecophon Ambit er købt hos Alpha-Akustik og de andre er købt af en kammerat som havde dem til overs :) De kan købes hos alle trælasthandeler. Det er bare at ringe til dem og høre priser. Jeg har selv kigget på løsninger hvor man kan klæbe en hel væg til, og fandt frem til, at Ecophon Wall Panel C med Texona overflade ville være mit klart første valg. Når jeg en dag får et dedikeret rum, skal jeg beklæde alle vægge med det i sort og røde farver. Se evt. her: http://ecophon.dk/dk/Losninger/Farver-og-overflader/Texona/ Kender ikke lige priserne, men hvis du undersøger det, må du meget gerne poste dem her i tråden - er selv nysgerrig.
![]() |
|
![]() |
|
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
Ahh, ok :) Så glem min forrige post. Haha! Det grå inde bag væggen er ikke Ecophon, men noget grås skum som du selv nævner. Det kan man få i nakken, så det er heldigvis ikke så dyrt at få bekædt en væg. Synes dog der findes pænere løsninger :) Du kan købe det her: http://www.thomann.de/dk/the_takustik_noppenschaum_1030_4er_set.htm
|
|
![]() |
|
Karmanya ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 10 |
Mange tak, går nemlig og overvejer at beklæde én af vægene, da rumklangen og vægene er meget tynde.. :) men ja, det er sq ikke særlig pænt - og løsningen skal helst være billig.. ellers må jeg leve med naboens lagngymnastik :D
noget helt andet, hvad har du puttet i projektet af guld indtil videre ? :)
|
|
![]() |
|
Ecophon/Skum eller lignende vil ikke hjælpe på naboens lagengymnastik ;-) Det holder styr på akustikken inde i dit rum, men har intet med isolering at gøre.
Du kan jo finde priser på det hele og regne sammen ;-) Ej, jeg har ikke helt styr på det. Jeg må prøve at finde regninger sammen og summere op en dag.
|
|
![]() |
|
Karmanya ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 17-April-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 10 |
nå for søren. jeg troede at en omgang skum på vægene kunne isolere også.. hmm.
Ja det kan jeg selvfølgelig - men det har ikke været billigt, sidder og bliver helt misundelig.. SU'en rækker sq næsten ikke til mere end et par plader skum :D Hvor stort er dit lærred?
|
|
![]() |
|
Hehe jeg er så sent som i fredags blevet færdig med uddannelsen, så jeg ved godt hvordan det er at være på SU ![]() Lærredet er 120".. Det er så stort som jeg kunne gøre det i forhold til projektorens throw ratio. Mange vil nok sige det er for stort i forhold til , at sidde ca 3,8m fra, men jeg kan godt lide, at det er lidt voldsomt :)
|
|
![]() |
|
submaniac ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 13-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 471 |
Jeg kom til at quote mig selv og kunne ikke delete posten!
nt=no text.
Og ja, har da en forhåbning om at xt32 kan slå min behringer og pio med flere længder! fordi så tror jeg også sådan en onkyo 55xx ville passe fint ind i mit rack!:)
|
|
![]() |
|
Så har jeg gjort alt klar hvad jeg overhovedet kunne til de sidste ting kommer hjem.
Har fået sat REW op og sat mig ind i, hvordna jeg kan indstille delefrekvens, delay og fase på højttalerne. Aktiv deling er ikke bare plug & play ![]() Derudover har jeg fået tilsluttet alt hvad jeg overhovedet kan, så kablerne blot er klar til at blive sat i processoren. Lidt billeder: ![]() Alle kabler sluttet til. (RS232 kablet er til kommunikation mellem DCX og PC). Kablerne (som jeg vist ikke har nævnt) er købt hos Thomann. Speaker-kabler er 6sqm og XLR kablerne var nogle af de lidt billigere derinde. Skulle holde budgettet nede på én eller anden måde ![]() ![]() Alle signalkabler fra Onkyo -> amps/xover klar med labels. ![]() Skal i gang med den sorte tape over udstyr. Man kan se lyddioder etc gennem AT-skærmen. Havde jeg dog regnet med på forhånd. Nu venter jeg bare utålmodigt på, at højttalere+processor kommer. Nok i uge 18.
|
|
![]() |
|
SLETTET_20120103 ![]() -- ![]() Oprettet: 14-Oktober-2007 Sted: Odense Status: Offline Point: 6191 |
Et hurtigt spørgsmål - dit rs232 kabel, er det en adapter til en usb-udgang eller? - bare for at høre om det virker, da jeg ellers skal ud og finde et adapterkort til den stationære
![]() |
|
![]() |
|
Yes, det er det. Købte det hos AVCables tror jeg. Når du skal finde en driver, så Google "USB to Serial Prolific driver"... Så finder du én som virker. (Har både prøvet den på Win7+XP).
|
|
![]() |
|
Jeg har lige sluttet baghøjttalerne til, og kører nu Mac Mini -> Behringer A500 -> Højttalere.
Prøvede at spille lidt musik, og er faktisk overrasket over hvor godt de "små" højttalere gør det. Så de er helt sikkert anbefalelsesværdige, hvis man vil have et komplet surroundsystem, eller i hvert fald 3 af dem i fronten! (Kræver dog en sub!). De fylder næsten intet. Det er disse højttalere: http://www.danstv.dk/shop/jbl-studio-l-3303p.html EDIT: Nu er der selvfølgelig mange variable som spiller ind, men umiddelbart foretrækker jeg faktisk Studio L810'erne fremfor den meget større og dyrere JBL Studio L LC2 som jeg engang havde. (Denne: http://www.danstv.dk/shop/jbl-studio-l-3310p.html). LC2'eren solgte jeg fordi den lød for anstrengt, og det har helt sikkert været pga. den lille mellemtone. På L810 bliver alt gengivet af en større enhed. Lidt off topic i tråden, men synes det er interessant!
Redigeret af Jonas_h - 24-April-2011 kl. 15:47 |
|
![]() |
|
Så ankommer der to paller i morgen med i alt 3 horn, 3 kompressionsdrivere, 3 mellemtone/midbass sektioner og 1 subwoofer!
![]() Dejligt, at udsigterne siger overarbejde til kl. 20-21 alle dage i ugen
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 678910 83> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |