recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg er ved at give op!!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg er ved at give op!!!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
spacejam Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 01-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg er ved at give op!!!
    Sendt: 30-Oktober-2011 kl. 23:39
Jeg har en meget stor ønske om at få bygget HTPC som skal køre linux med XBMC samt IPTV med PVR funktion.

Nu er jeg ved at være derud hvor min kone snart slår mig ihjel fordi at jeg ikke har lavet andet end at rodde med forskellige løsning den sidste uges tid. uden det har lykkes mig.

jeg har fået installeret ubuntu og TVheadend på maskine, og jeg har en m3u fil med alle udp adr. til mine tv kanaler.

og her går jeg så i stå.

XBMC kan jeg hellere ikke få til at starte op under ubuntu selv om den er installeret.

Så nu har jeg ikke flere gode ide til hvordan jeg skal få min HTPC op og køre

er der en som kan hjælpe med en guide..

Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:07
Umidelbart ville jeg have skrevet:
Hvad med at køre noget der virker! F.eks. noget under Windows, men uuuuuhhhh det er nok for farligt og for meget MicroDollars!!!!
Men såvidt jeg husker er der nogen der har fået det til at virke med Ubuntu, så det skal nok lykkes, hvis du kæmper længe nok.

Men jeg er sikker på at din WAF aldrig kommer op på acceptabelt niveau, med det du har i tankerne
Skal din WAF op på acceptabelt niveau, så ender du nok op med en MS Media Center løsning
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Hvad med at køre noget der virker! F.eks. noget under Windows, men uuuuuhhhh det er nok for farligt og for meget MicroDollars!!!!
Men såvidt jeg husker er der nogen der har fået det til at virke med Ubuntu, så det skal nok lykkes, hvis du kæmper længe nok.

Men jeg er sikker på at din WAF aldrig kommer op på acceptabelt niveau, med det du har i tankerne
Skal din WAF op på acceptabelt niveau, så ender du nok op med en MS Media Center løsning
Næ nej jeg er skam ikke bange for MS men opstart tiden er bare for langsom i forhold til Linux
og jeg vil gerne bruge den til at afspille MP3 og AVI/MKV filer også.

Kom med dit bedste bud hvad der skal til for at se IPTV og afspille div. film og musik på mit nye MCE

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:40
Oprindeligt skrevet af spacejam spacejam skrev:

Næ nej jeg er skam ikke bange for MS men opstart tiden er bare for langsom i forhold til Linux
og jeg vil gerne bruge den til at afspille MP3 og AVI/MKV filer også.

Kom med dit bedste bud hvad der skal til for at se IPTV og afspille div. film og musik på mit nye MCE

Altså opstart af mine HTPCer er på under 1 sekund (den er faktisk klar når jeg slipper knappen). Den kan afspille ALT. Jeg har set adskillige herinde der kan IPTV. Så joooo!!!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:46

DVBViewer
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 00:58

DVBViewer
Eller MediaPortal, som rigtig mange er glade for, og der er MANGE der yder  support på begge dele
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 01:06

DVBViewer
havde hørt at det var hurtig til kanalskift.
så jeg har prøvet DVBViewer uden held. har får styr på min kanal liste med IPTV kanaler, men når jeg klikker på en kanal kommer den med en fejl "ingen hardware fundet"

og det er jo rigtig nok det køre jo via netkort... så der har jeg givet op..

Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 09-August-2009
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 09:41
Hvis du opgiver at få en HTPC til at fungere under Windows, så bliver det godt nok op ad bakke at få en Linux maskine til at virke.

Jeg sidder selv som administrator af en del FreeBSD og Linux servere, og har alligevel opgivet at få et tilfredsstillende resultat under Linux i forhold til hvad mine Windows HTPC'er tilbyder.

Kan man nøjes med afspilning af film er Linux og XBMC en udemærket løsning, men når TV blandes ind i ligningen er min erfaring at det kun er Windows som er ordentligt med.
Der er kommet nogle XBMC build med delvis TV support, men det er noget hack i forhold til fx DVBViewer, MediaPortal eller 7mc (her skal du dog bruge 3. parts program til at få IPTV ind).

Hvis XBMC ikke vil starte skal du have kigget på de logs programmet laver og finde ud af hvorfor det ikke starter. Evt. prøve at poste disse logs på XBMCs forum.

Men som sagt vil jeg ligesom MCenterFreak anbefale en Windows løsning, hvis du ikke føler dig hjemme i et konsolvindue.
Til top
rasmuzzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2007
Point: 913
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 10:19
spacejam, få dig en ny kone, der er masser af kvinder der ude der kan linux....

Kender det godt, jeg lavede det også for år tilbage, men jeg har mit laboratorie i kælderen, så det forstyrrede ikke konen. Klokken blev hurtigt 4 og 5 om morgenen nogen gange. Det var ikke det værd måtte jeg erfare bag efter, mit problem var et dual hauppauge nova T 500, det ville slet ikke i linux, og da det så endelig virkede efter compilering af nye kerner, modprobe osv., så kvantiserede det lorte kort, kørte så linux/mythtv med klienter til, men det var ikke optimalt, linux sikkerhed er sværere at tweake end windows, og ikke 2 distributioner er ens (jeg foretrækker fedora).

Opstartstider : Kør dit styresystem på SSD disk, og dine optagelser på nogle store arbejdsdiske. Tun din windows så den ikke automatisk kører opdateringer på, slå alt unødigt fra.
Jeg har på mit hjemmeprogrammerede musiksystem i stuen en opstarttid på under 10 sekunder, de 4 af dem er lenovo's skyld. Dette på alm. harddisk, med XP sp3. Det har meget at sige om man barberer det helt ned.
Jeg vil også sige dvbviewer, hvis du vil have noget stabilt, men med lidt fjollet navigering, og MP hvis du vil have noget der er flot og brugervenligt, men som konstant er under udvikling (vi retter aldrig en fejl uden vi laver 2 nye, sådan oplevede jeg det i de par år jeg var på mp).

MVH
Sendt fra min Commodore64,SONY 55W805BBN + 40D4550 + Hauppauge HVR4000 DVB-S2+T, Hauppauge NOVA-HD-DVB-S2 + en sørens masse diskplads.
Til top
avh Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Juli-2005
Point: 2891
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 15:44
#spacejam
Hvis du vil have IPTV under dvbviewer, kan man anvende ekstra programmet tranedit fra dvbviewer og lave en blind scan på Ip-adresse området og port ...

Efterfølgende kan denne kanal-liste så importeres i dvbviewer.. 
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 16:14
Oprindeligt skrevet af avh avh skrev:

#spacejam
Hvis du vil have IPTV under dvbviewer, kan man anvende ekstra programmet tranedit fra dvbviewer og lave en blind scan på Ip-adresse området og port ...

Efterfølgende kan denne kanal-liste så importeres i dvbviewer.. 
Jeg har lavet denne kanalliste med transeditIPTV til DVBViewer men når jeg vælger en kanal i DVBViewer kommer den med en fejl "ingen hardware fundet"

Derefter har jeg under indstilling og hardware været inde og oprette 1 stk IPTV Network Device

når jeg så vælge en kanal kommer den nu med denne fejl

"Kan ikke oprette B2C2 MPEG Filter, error: 0x80004005 og et eller med grænseflade  understøttes ikke"

Redigeret af spacejam - 31-Oktober-2011 kl. 16:34
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Juni-2008
Point: 694
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Oktober-2011 kl. 17:12
Har du prøvet OpenELEC ?

Der er en TV del, men ved så ikke om den understøtter iptv..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu