recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - "Jeg går lige hjem og læser om det på nettet"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket"Jeg går lige hjem og læser om det på nettet"

 Besvar Besvar Side  <1234 17>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Svar: Internettets velsignelse og forbandelse!
 
For 30 år siden lå der altså også flere specialbutikker rundt omkring. Kan nævne SK Sound i Vejle, hvor jeg af og til tog hen bare for at snuse og se nyhederne og få en snak med Børge Sørensen om hvad rørte sig. En hyggelig, men også en dyr tid.Tongue
 
Jamen, det er jo lige præcist dét - var den tid nu også så dyr? Hvad nytter det at spare 20%, hvis man køber det forkerte?
 
Som sagt, dét med at butikkerne forsvinder er den gamle diskussion om hønen eller ægget. Når folk holder op med at komme i butikkerne, så forsvinder de.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af NFB1 NFB1 skrev:

 
Det er da klart, når man har fået talt ørene af om at Plasma er det bedste, Pioneer levere det bedste billede og korrekt billedegengivelse er det eneste tæller, uagtet om man personligt har andre præferencer og oplevelser og deler disse på bl.a. dette forum.
Sker dette står der straks 10-20 superbrugere og fremtruer at men er helt galt på den og iøvrigt ikke skal stole på egne oplevelser for det er jo slået fast med syvtommer søm at bla bla. er det bedste også for dig.
Så det der sker er, at man automatisk går væk fra at stole på egne oplevelser og istedet læner sig op af såkaldte eksperter på diverse fora.
 
 
Forhåbentligt kun hvis man rent faktisk har oplevet at de så havde ret?!? Hvis man køber noget med dét formål at "superbrugerne" skal bekræfte én i at det var det rigtige valg, så er man da helt galt afmarcheret. Formålet må alt andet lige være at få de bedste oplevelser, og hvis man sidder derhjemme og synes man har et pisse godt billede og/eller lyd, kan det så ikke være lige meget at superbrugerne fremturer?
 
Problemet opstår i dén forbindelse, fordi mange går ud og kigger under dårlige betingelser, køber og bliver glade, og så begynder DE at fremture med at andre tager fejl. Dér hopper kæden af.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:44
Oprindeligt skrevet af Otto J Otto J skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Svar: Internettets velsignelse og forbandelse!
 
For 30 år siden lå der altså også flere specialbutikker rundt omkring. Kan nævne SK Sound i Vejle, hvor jeg af og til tog hen bare for at snuse og se nyhederne og få en snak med Børge Sørensen om hvad rørte sig. En hyggelig, men også en dyr tid.Tongue
 
Jamen, det er jo lige præcist dét - var den tid nu også så dyr? Hvad nytter det at spare 20%, hvis man køber det forkerte?
 
Som sagt, dét med at butikkerne forsvinder er den gamle diskussion om hønen eller ægget. Når folk holder op med at komme i butikkerne, så forsvinder de.
Nej, du siger noget. Jeg bruger flere penge på AV i dagLOL
 
Præcis! Da Børge fra SK Sound valgte at afhænde butikken, var en æra slut, og butikken lukkede hurtigt herefter. Så den personlige betjening, muligheden for at lytte og låne, bytte sig til nyt, forsvandt. Og det var sørgeligtConfused
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:44
Jeg er meget enig, langt hen ad vejen, og netop af den grund købte jeg selv en Onkyo receiver, uden egentligt selv at kende så meget til Onkyo,  og med det resultat at jeg faktisk solgte den forholdsvis kort tid efter.
Disse fora har en uhyggelig magt, og af samme grund var jeg jo også særdeles skeptisk da man i sin tid ventede på Oppos meget opreklamerede BD-afspiller, hvor folk, udelukkende ud fra forventningernes hysteriske himmelflugt, afhændede deres "gamle" afspillere, fordi de havde læse en masse rosende omkring denne BD-afspiller.
Mht. netop Oppo, så var der jo her en vis herreWink der gjorde en stor indsats mht. tests osv, men det er stadig i mine øjne "fora-hysterik" der fik folk til at gå i selvsving over et for mange af
dem totalt ukendt produkt.
Det der må være endnu mere frustrerende må da være at bruge en time eller 2 på en demo,for at opleve at folk efterfølgende køber produktet på nettet i England eller tyskland, eller i det hele tager handler et andet sted en der hvor en dygtig og kyndig sælger har guidet dem frem til det de selv ønsker.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:46

Det er jo _netop_ dét med "superbrugerne" jeg langer ud efter. Ja, jeg er selv en af dem, og ja, jeg har eksempelvis stillet mig i plasma-mafiaen, men hvis INGEN går imod "superbrugerne", så er der jo netop ingen der opdager de områder hvor de tager fejl, eller hvor verden ændrer sig. Dét mærke der var bedst for 2 år siden inden for f.eks. surround-receivere, er ikke nødvendigvis bedst i dag. Men hvem opdager dét, hvis ingen - og netop heller ikke de såkaldte superbrugere - rent faktisk lytter til alternativerne?



Redigeret af Otto J - 22-December-2010 kl. 11:47
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:50

Dét der er problemet, er netop at jeg ikke skyder efter at flertallet af brugerne lytter til superbrugerne. Dét er sådan set fair nok. Det der er problemet, er at flertallet af dem der fremstår som "superbrugere", stort set ikke har lyttet seriøst til andet end deres eget setup i flere år, og meget ofte bare videreformidler hvad andre har skrevet. Derfor ender de råd man får ved at spørge de såkaldte superbrugere, at være ikke bare andenhånds-info, men tredje/fjerde/femtehånds info.

Nogensinde hørt om fjeren der blev til fem høns? Det er usundt at stole på information der har været igennem flere led.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:52
Gad vide om folk også køber biler uden at prøvekøre dem ?

Eller læser man bare en test på et eller andet forum ?
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8556
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Mht. netop Oppo, så var der jo her en vis herreWink der gjorde en stor indsats mht. tests osv, men det er stadig i mine øjne "fora-hysterik" der fik folk til at gå i selvsving over et for mange af


Jo, men nu havde herren jo erfaring med en del afspillere.

Problemet, som jeg kan se det, dem der kun har set f.eks. Oppo'en og derfra "leger" superbruger.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:58
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Jeg er meget enig, langt hen ad vejen, og netop af den grund købte jeg selv en Onkyo receiver, uden egentligt selv at kende så meget til Onkyo,  og med det resultat at jeg faktisk solgte den forholdsvis kort tid efter.
Disse fora har en uhyggelig magt, og af samme grund var jeg jo også særdeles skeptisk da man i sin tid ventede på Oppos meget opreklamerede BD-afspiller, hvor folk, udelukkende ud fra forventningernes hysteriske himmelflugt, afhændede deres "gamle" afspillere, fordi de havde læse en masse rosende omkring denne BD-afspiller.
Mht. netop Oppo, så var der jo her en vis herreWink der gjorde en stor indsats mht. tests osv, men det er stadig i mine øjne "fora-hysterik" der fik folk til at gå i selvsving over et for mange af
dem totalt ukendt produkt.
 
Ja, afgjort. I tilfældet Oppo vil jeg jo så påstå at det er berettiget, men med dét resultat at nu er det Oppo'en alle hyper, og kommer der et produkt i morgen der rent faktisk er bedre, så vil de have en lang og sej kamp op ad bakke, for at få dén stemning vendt rundt. Oppo'en er et eksempel på internet-hype der virker, men der er mange eksempler hvor det ikke virker. Jeg har svært ved at nævne eksempler uden at dreje diskussionen over på at jeg laver reklame for mine produkter, men der findes nogle produkter som jeg vil påstå i deres respektive klasser er lige så enestående som Oppo'en (men måske dog med knapt så stort et marked som der er for blu-ray afspillere generelt), men som IKKE når op på "critical mass" af positiv omtale, og derfor aldrig rigtigt kommer "ind i varmen". Jeg har tilbud i butikken, hvor jeg dagligt ryster på hovedet over hvordan de kan få lov til at blive stående på hylden, sammenlignet med hvad folk ellers slæber hjem.
 
Det pudsige, og grunden til at jeg bliver frustreret, er at med relativt få undtagelser (eksempelvis Oppo), så er der en ret klar sammenhæng mellem at de kunder der rent faktisk sætter sig ned og lytter, de tager de apparater med hjem som jeg også selv synes er de bedste, mens dem der kommer ind og snakker, lige skal have ting bekræftet, og iøvrigt har fundet ud af det hele på nettet på forhånd, de køber oftest noget jeg synes er et forkert valg - om ikke generelt, så i deres setup. Ret ofte, så bliver resultatet det samme om de spørger mig, eller om de lytter sig frem - men hvis de læser sig frem, så bliver resultatet et andet.
 
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Det der må være endnu mere frustrerende må da være at bruge en time eller 2 på en demo,for at opleve at folk efterfølgende køber produktet på nettet i England eller tyskland, eller i det hele tager handler et andet sted en der hvor en dygtig og kyndig sælger har guidet dem frem til det de selv ønsker.
 
Det er det ved gud også, men dén diskussion vælger jeg lige at se bort fra, det er et helt andet emne...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 11:59
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:


Jo, men nu havde herren jo erfaring med en del afspillere.

Problemet, som jeg kan se det, dem der kun har set f.eks. Oppo'en og derfra "leger" superbruger.
 
Nemlig.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:00
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Gad vide om folk også køber biler uden at prøvekøre dem ?

Eller læser man bare en test på et eller andet forum ?
 
Jeg tror faktisk på at der er samme tendens - man prøvekører givetvis inden, men man prøver ikke nødvendigvis flere forskellige og sammenligner. Man skal bare lige bekræfte at den er god nok.
Til top
mortenstryhn Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Marts-2006
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-December-2010 kl. 12:01

Kunderne i dag kan deles op i flere forskellige typer:

1) Dem som vil have det bedste uden at tro på at de selv kan høre eller se det
2) Dem som stoler på sig selv, men som ikke synes af faghandlen gør det godt nok
3) Resten
 
Ad 1 er dem, som læser en masse på Internettet og så bare køber det uden at vide om det passer til dem.
 
Ad 2 er den del, som jeg tilhører og hold da op hvor er der langt imellem de gode ekspedienter. Jeg var f.eks. i HiFi Klubben og høre på en Blu Ray's audio-egenskaber og ekspedienten kunne ikke høre at der blev sendt bas til en slukket subwoofer. Noget jeg kunne have forventet i El-Giganten eller FONA, men ikke i HiFi Klubben, som praler af at være eksperter og entusiaster! Da jeg så selv fik slået subwooferen fra og kun kørte over gulvhøjttalerne, spurgte jeg om ikke ekspedienten kunne høre forskel, men nej, det kunne han ikke.
 
Så måske er der en grund til at butikkerne mangler respekt fra kunderne ...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu