recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jeg har "lånt" en Xbox360.....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJeg har "lånt" en Xbox360.....

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
David Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Jeg har "lånt" en Xbox360.....
    Sendt: 29-Maj-2006 kl. 22:43

Efter i et stykke tid at have overvejet en Xbox360 som supplement til min 42" plasmaskærm, tog jeg i fredags i Elgiganten og købte maskinen (den store version m/ harddisk osv.) + spillet Project Gotham Racing 3 (PGR3). Det hele med 30 dages returret - også spillet.

Det der vil make-or-break købet, er den støj maskinen, og i særdeleshed dvd-drevet, skulle lave. Jeg vil under ingen omstændigheder have et støjmonster stående i stuen. Så spændingen var stor!

Da maskinen starter op første gang skal den lige sættes op, og det jeg først bemærker er, at maskinen absolut ikke støjer påtrængende på nogen måde. Lidt svag susen, kun en smule højere en min Sharp HD/DVD-optager. Jeg tørrer sveden af panden. Det støjniveau kan jeg sagtens leve med. Efter endt opsætning starter PGR3 så, dvs. at dvd-drevet går i aktion. Og fra at være blid som et lam, forvandler Xbox360 sig til noget nærmest et frådende/susende monster. ØV! Drevet kører permanent ved fuld speed. Og har man en pc med dvd-drev så ved man at det ikke er helt lydløst når det kører på fuld knald.

Men ok, når jeg racer rundt i en vrælende Ferrari Enzo i New Yorks gader med sublim grafik og lyd, og et ganske normalt volume-niveau på tv'et, så bemærker jeg for en stund ikke den susen der kommer fra Xbox360eren. Jeg har ganske vist ikke prøvet fx. Tomb Raider Legend, men jeg tror at spillet i store perioder er stille og roligt uden for megen aktivitet på lydsiden, og da tror jeg virkelig Xboxens konstante susen vil gå en på nerverne.

Idag har jeg som et forsøg placeret maskinen i et skab med glaslåge, og det har dæmpet maskinens støjniveau med 50-75%, og det er indtil videre en god løsning, hvis man ser bort fra............. varmeudviklingen! Skabet er ca. 40x40x40cm med en ikke-tætsluttende glaslåge og to 35mm huller bagpå i toppen, og efter ca. 15 min. spil er der anslået 45 grader i skabet. Ikke en optimal temperatur vil jeg mene.

Konklusion: Xbox360 støjer meget under spil. Derom kan der ikke være nogen tvivl. Afleverer jeg den så tilbage? Svar: Jeg har endnu ikke besluttet mig. Softwaremæssigt (menuer osv.) virker maskinen solidt og velfunderet. Hardwaremæssig har den power "en masse" og virker til at være af en meget høj kvalitet. Men det ski.. dvd-drev er en ordentlig dråbe malurt i et ellers velsmagende Microsoftbæger. Så lige nu er der vel ca. 40% chance for at jeg beholder dyret.

Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 14:27

Hehe... jeg gjorde HELT som dig(på nær jeg ik købte PGR3 men derimod Oblivion)...

Jeg var dybt beæret over det lave støjnivau - også under spil når jeg kørte de downloadede demoer - som jo ligger på harddisken... Så det er absolut ik hardwaren der giver problemer...

Men så satte jeg et spil i og blev blæst tilbage i sofaen som jeg aldrig har prøvet før... ØV!

Har du tjekket hvilket drev du har? Se dette billede: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/dvd/TS-HLG_s400.jpg

Jeg selv har Hitachi drevet - som eftersigende larmer mere. Så kunne man måske prøve at få fat i Samsung drevet, bryde garantien og selv udskifte drevet - men dette er tilsyneladende umuligt eftersom der er kommet firmware hack ud til Samsung drevet(hvilket vil sige at alle piraterne self. også vil ha samsung - PIS!)... havde det bare været den anden vej rundt...

Fandme tarveligt at piraterne har fået det stille DVD drev... efter sigende er drevet endda endnu mere stille med brændte spil i - end det er uden...

Det virker dog som om at nye Xbox 360 kommer med samsung drevet - så måske man skulle håbe at svinet brænder sammen(hvor varmt blev det i det lukkede skab sagde du? )

Nåmen... bortset fra det så kan Oblivion også anbefales(lækker grafik og masser af muligheder)... når Fable 2 kommer så klapper jeg i mine små hænder(for Fable 1 til Xbox 1 var satme et fedt spil)...

Hvordan er den med surroundlyd? jeg har endnu ik sat mine højtalere op, da jeg mangler at finde den rette forstærker:\

Til top
bulk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 11-Marts-2006
Status: Offline
Point: 976
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Juni-2006 kl. 16:13
Oprindeligt skrevet af Ravn85 Ravn85 skrev:

Men så satte jeg et spil i og blev blæst tilbage i sofaen som jeg aldrig har prøvet før... ØV!

Har du tjekket hvilket drev du har? Se dette billede: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/dvd/TS-HLG_s400.jpg

Jeg selv har Hitachi drevet - som eftersigende larmer mere. Så kunne man måske prøve at få fat i Samsung drevet, bryde garantien og selv udskifte drevet - men dette er tilsyneladende umuligt eftersom der er kommet firmware hack ud til Samsung drevet(hvilket vil sige at alle piraterne self. også vil ha samsung - PIS!)... havde det bare været den anden vej rundt...

 

 

Kan du ikke bare bytte den ? ell få pengene tilbage hvis du har 30 dages fuld returret.  Og så må du jo bare finde en med samsung dvd i, hvis de er meget mindre støjende. 

Så de havde tilbud i merlin, godt nok core udgaven..... til 1799,- inc. tomb raider legend. men så skal der jo lige ligges harddisk oveni. Men hvem ved måske er det den mindre støjende model.

 

Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 00:37

Hehe... så fik jeg ENDELIG(efter 2½ måned) prøvet DOA4, PGR3 og CoD2 i multiplayer(måtte lige ud og købe en controller ekstra og så kom en ven forbi med en 3. samt DOA4 og PGR3)...

Må sige at da vi 4 gutter(+kæresten i køkkenet self.) sad og hyggesnakkede osv - så hørte man slet ikke drevet!

Jeg ville vise dem hvor meget det larmede - men demonstationen faldt til jorden da vi måtte være helt stille så de høre "hvor meget den larmer"(hørelsen falder åbentbart et par dB pr. person i lokalet - hehe). Men spiller jeg alene sidder jeg jo også i stilhed med lav volumen for at slappe af...så er det måske klart nok at jeg synes den støjer meget...

Alt i alt en positiv oplevelse selvom savnet af en computermus ligger dybt i os alle(i CoD2 i hvert fald!)...

Den trådløse controller er guld værd, især for os sofa-hyggespillere der sidder og bytter lidt rundt osv. Dette var mindre optimalt på gamle xbox med kabler+forlængere... Tilsyneladende intet delay eller udfald på den... yderst god rækkevidde og batteritid(jeg havde spillet 25 timer ifølge oblivion + en masse battlefield 2 og CoD2 demo(og 4-5 andre demoer som også lige skulle gennemføres)... så alt i alt vil jeg skyde på at første sæt batterier(De gule IKEA AA batterier - gemte de org..) holdte til mindst 35 timers spil(Så play/charge kittet virker som et komplet spild af penge - køb 4 genopladelige batterier - så er man godt kørende - og slipper for ledning.. spillet bliver pauset hvis de går ud alligevel)

Mht at bytte den - så har jeg satme lyst til at købe en ny i elgiganten og returnere den gamle på returretten(den er fejlfri og også købt i elgiganten)... men det ville alligevel være noget tarveligt :\
Synes principielt at MS burde tilbyde udskiftninger af disse dreve... Men det kunne man NÆSTEN forestille sig at de gjorde HVIS den Firmware hack tager ordenligt fat - der kan folk jo spille på Xbox Live og det hele - MED brændte spil - ikke just optimalt for MS hehe :)



Redigeret af Ravn85 - 04-Juni-2006 kl. 01:12
Til top
David Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 22:35
Oprindeligt skrevet af Ravn85 Ravn85 skrev:

Har du tjekket hvilket drev du har? Se dette billede: http://pictures.xbox-scene.com/xbox360/dvd/TS-HLG_s400.jpg

Det virker dog som om at nye Xbox 360 kommer med samsung drevet - så måske man skulle håbe at svinet brænder sammen(hvor varmt blev det i det lukkede skab sagde du? )

Det var det første jeg tjekkede da jeg havde tilsluttet 360'eren . Og desværre er det også Hitachi der står bag mit drev. Hvad angår varme, så har jeg nu lavet 5 huller på bagsiden af skabet lige ud for 360'erens blæsere. Det har sænket temperaturen til et mere acceptabelt niveau.

Oprindeligt skrevet af Ravn85 Ravn85 skrev:

Nåmen... bortset fra det så kan Oblivion også anbefales(lækker grafik og masser af muligheder)... når Fable 2 kommer så klapper jeg i mine små hænder(for Fable 1 til Xbox 1 var satme et fedt spil)...

Oblivion har jeg spillet på min pc'er, så har fået stillet min lyst dér . Jeg synes i det hele taget der mangler noget originalitet i det nuværende spiludbud til maskinen, selvom Rockstars Table Tennis er et skridt i den rigtige retning. Så jeg håber virkelig der snart kommer til at ske noget på den front! 

Oprindeligt skrevet af Ravn85 Ravn85 skrev:

Hvordan er den med surroundlyd? jeg har endnu ik sat mine højtalere op, da jeg mangler at finde den rette forstærker:\

Mit problem er lige omvendt. Har forstærkeren, men har endnu ikke fået købt surroundhøjtalere

Iøvrigt afleverer jeg maskinen tilbage på tirsdag. Maskinen melder ved ca. hveranden opstart om "Error E67", hvilket skulle være en harddiskfejl. Vil så vente et par måneder med at købe en anden 360'er og sikre mig en model med et Samsung-drev, og håbe der er kommet lidt flere - for mig - interessante spil. For nok er PGR3 virkelig godt, men lidt afveksling ville ikke skade . Og måske er prisen til den tid faldet lidt mere, men det er nu ikke den primære årsag til at vente.

Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 23:02

Mht originalitet af spil - ja så vil PC´en jo nok altid slå konsollerne. Tilgengæld kan jeg sidde og spille Oblivion/Tomb Raider Legends/Fable /Starwars KOTOR 1+2(xbox classic) SAMMEN med kæresten - hvor hun følger med i plottet og hjælper mig med de problemer der nu opstår i disse spil... Havde det været på PC´en havde jeg siddet med ryggen til hende med hovedtelefonerne på for mig selv - eller siddet af h.... til med mus og tastatur på skødet i sofaen...

Tilgengæld kan man spille Kampspil/fifa mm. sammen med gutterne.

Dette er hovedargumenterne for at jeg har sådan en satan stående :)...

Var jeg i dit sted ville jeg også anskaffe mig en boks med Samsung drevet..iøvrigt er selve læsehovedet i DVD drevet efter sigende identisk med det i samsung drevet - så det må være motoren/lejet der er til forskel...

Til top
David Jensen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 29-Maj-2006
Sted: Århus, Danmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Juni-2006 kl. 14:03

Ja, det vil være forkert at lave en direkte sammenligning mellem pc og konsol. Hver har deres svagheder og styrker. Efter min mening er det ikke et enten-eller, men et både-og. Konsollen er mere samlende og social, mens det at spille pc ofte er en mere ekskluderende oplevelse (hovedtelefoner på og sidde på en stol 40cm fra skærmen i sin egen lille verden... gerne Half-Life2 fx. ).

I min ideale spilverden, spillede jeg FPS udelukkende på min pc, mens racerbilsspil, kampspil, sportsspil vil blive nydt med en controller i hånden siddende/liggende i sofaen. Men jeg vil virkelig håbe 360'eren vil komme til at byde på kringlede, sjove og underfundige spil, i stil med My Katamari Damacy, Darwinia, Ico, Rez osv. Og jeg er rimelig fortrøstningsfuld, da jeg tror Xbox Live kommer til at byde på netop den type spil. Jeg krydser fingre!

Til top
-Aron- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2006 kl. 10:30

Åååååh fik lige af vide af ham der moddede min at mit drev var et samsung! for nice..  ;) ..

så vidt jeg har forstået jeres indlæg så skulle det være bedre når man kan få en 300 gb harddisk og har backup ligggende, men den eneste forskel lige nu for hvis jeg havde fået toshiba var at jeg skulle vente 2-3 sek mere under loading tid på backup cd'ere.

-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-
-JVC 500 Watts Forstærker-
-Højtalere hele vejen rundt :P-
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2006 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af -Aron- -Aron- skrev:

Åååååh fik lige af vide af ham der moddede min at mit drev var et samsung! for nice..  ;) ..

så vidt jeg har forstået jeres indlæg så skulle det være bedre når man kan få en 300 gb harddisk og har backup ligggende, men den eneste forskel lige nu for hvis jeg havde fået toshiba var at jeg skulle vente 2-3 sek mere under loading tid på backup cd'ere.

Hvor finder en med samsung drev.......er også mega skeptisk over for al den støj som er beskrevet diverse steder/forums men samtidig mega gerne vil ha' en!!!

Til top
-Aron- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af -Aron- -Aron- skrev:

Åååååh fik lige af vide af ham der moddede min at mit drev var et samsung! for nice..  ;) ..

så vidt jeg har forstået jeres indlæg så skulle det være bedre når man kan få en 300 gb harddisk og har backup ligggende, men den eneste forskel lige nu for hvis jeg havde fået toshiba var at jeg skulle vente 2-3 sek mere under loading tid på backup cd'ere.

Hvor finder en med samsung drev.......er også mega skeptisk over for al den støj som er beskrevet diverse steder/forums men samtidig mega gerne vil ha' en!!!

Øhm... jeg synes også at min larmer ret meget, men til gengæld når man har lyd på kan man ikke høre det. Det er mere den forkortede loading tid på backup spil jeg er glad for og muighed for chip, det var der ikke på det andet drev!

Man kan vist aldrig vide om man får et Toshiba eller Samsung drev indeni før det er skilt ad, (jeg fik det at vide af den der moddede min xbox 360). Men nogen har snakket om at alle xbox 360 vil være udstyret med et samsung drev, dog med den UTROLIG sørgelige nyhed at de vil putte en slags sort lim ovenpå chippen, en ordentlig klump, der næsten gør det umuligt at modde eller skifte chip i xbox en.. det var da ikke så godt.   Så du må hellere gå ud og købe en inden de nye kommer på hylderne...

-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-
-JVC 500 Watts Forstærker-
-Højtalere hele vejen rundt :P-
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2006 kl. 08:41
Oprindeligt skrevet af -Aron- -Aron- skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Oprindeligt skrevet af -Aron- -Aron- skrev:

Åååååh fik lige af vide af ham der moddede min at mit drev var et samsung! for nice..  ;) ..

så vidt jeg har forstået jeres indlæg så skulle det være bedre når man kan få en 300 gb harddisk og har backup ligggende, men den eneste forskel lige nu for hvis jeg havde fået toshiba var at jeg skulle vente 2-3 sek mere under loading tid på backup cd'ere.

Hvor finder en med samsung drev.......er også mega skeptisk over for al den støj som er beskrevet diverse steder/forums men samtidig mega gerne vil ha' en!!!

Øhm... jeg synes også at min larmer ret meget, men til gengæld når man har lyd på kan man ikke høre det. Det er mere den forkortede loading tid på backup spil jeg er glad for og muighed for chip, det var der ikke på det andet drev!

Man kan vist aldrig vide om man får et Toshiba eller Samsung drev indeni før det er skilt ad, (jeg fik det at vide af den der moddede min xbox 360). Men nogen har snakket om at alle xbox 360 vil være udstyret med et samsung drev, dog med den UTROLIG sørgelige nyhed at de vil putte en slags sort lim ovenpå chippen, en ordentlig klump, der næsten gør det umuligt at modde eller skifte chip i xbox en.. det var da ikke så godt.   Så du må hellere gå ud og købe en inden de nye kommer på hylderne...

 

derfor kunne man lige så godt høre HVOR han havde købt sin henne og så håbe på at det var den samme man fik med næste gang man køber en xbox.

Til top
-Aron- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2006 kl. 18:04
Øhm... Merlin... i Frederecia. Men det er vidst HELT tilfældigt hvor de forskellige ryger rundt.
-Pioneer PDP-427XD-
-Xbox 360 Gold-
-2 wireless cont-
-9 spil-
-Wireless net adapter-
-JVC 500 Watts Forstærker-
-Højtalere hele vejen rundt :P-
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu