recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Jonas er ikke sur Jonas er skuffet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jonas er ikke sur Jonas er skuffet

Besvar Besvar Side  <1 9101112>
Forfatter
Besked
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2369
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kaizer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Til gengæld er det nu EU vedtaget at alle biler skal udstyres med automatik, så lyset selv tænder når der bliver mørkt. Træder i kraft til næste år.

Ok. Mon ikke det kun gælder biler der bliver produceret efter loven er trådt i kraft? De kan næppe forlange at de biler der ikke har automatisk lys ved mørke bliver udstyret med en sådan feature.
Til top
Pade2204 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Maj-2005
Point: 1049
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pade2204 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:20
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Jeg har altså ikke set nogen fejl på alle de LG OLED tv jeg har kigget på.

Det må være en sludder for en sladder - specielt når han hævder at LG har patent på OLED, så ville jeg tro på alt med at gran salt, som kommer ud af munden på ham.

Har du ikke snart vænnet dig til logoet? Please!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 18:25
Det vender jeg mig sguette til heller! Og da slet ikke det nye tiltag, med en recordere.dk Guld Award - FÅRK det ligner lor***!!

M.v.h.
Til top
JeTex Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Februar-2011
Sted: Nordsjælland
Point: 3805
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JeTex Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 20:47

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Og en simpel kodning kan få baglyset til også at tænde når nøglen drejes.

På nogle biler, men langt fra på alle!

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Synes det er dejligt min Fabia fra 2011 tænder både for- og baglygter hver gang jeg starter.

Og håbe at det ikke bliver opdaget til syn.....

Klaus

Det er fuldt lovligt, at køre med lys i baglygterne døgnet rundt. I 2011 vedtog EU et regelsæt, der kræver kørelys foran på bilen. Dette lys skal tændes samtidigt med bilen, men skal ikke tænde for baglygter. Dette har siden vist sig, at udgøre et problem, da lygtetændingstid også kan ramme midt på dagen. Dette har så medført en ny lovgivning, denne træder i kraft i 2016, og medfører, at biler skal forsynes med lyssensor. Denne sensor skal sørge for korrekt lygteføring, altså tændt nærlys i lygtetændingstiden.
Biler indregistreret før 2011, må ikke udstyres med led kørelys eller slukkede baglygter, da dette kræver en ny typegodkendelse. En lyssensor er i sagens natur ikke nødvendig, da kørelyset på ældre biler aktiverer nærlyset.
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101
Rega P8 Apheta3
Aria MK3 RIAA
Dynaudio Confidence 50
Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS   B&W ASW650
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Ok. Mon ikke det kun gælder biler der bliver produceret efter loven er trådt i kraft? .

Jo jo.

Man kompenserer for en dårlig beslutning, med endnu en dårlig beslutning.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:06

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Ok. Mon ikke det kun gælder biler der bliver produceret efter loven er trådt i kraft? .

Jo jo.

Man kompenserer for en dårlig beslutning, med endnu en dårlig beslutning.

Klaus

EU i en nøddeskal!    

Som med beslutningen om, at al småelektronik skal kunne oplades via mikro-USB. I og for sig en smart ting, men at man bevistløst lovgiver at det gælder A-L-T - uden undtagelse - er sgu for hjernedødt, og vil medføre dyrere apparater! Prøv at sælge lamper og andet gøjl til f.eks. værksteder, og se så, hvor længe det holder, med mikro-USB!!!!

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19816
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 21:18
Ja, selv vores æbletelefoner skal - selvom lightning stikket er meget smartere og nye versioner af USB kommer til at være meget lignende lightning (ingen bestemt polarisering).

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2015 kl. 22:37
Det værste er næsten at der er en masse fjollehoveder på vejene med ældre biler, hvor de slukker for- og baglygterne, men i stedet tænder tågelygterne foran.
Så opnår de slukkede baglygter og tændte forlygter, selvom de blænder alle.
Men de tror jo at det er lovligt at slukke baglygterne og tænde dem forneden foran.

Redigeret af Cyberguyen - 30-Marts-2015 kl. 22:38
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Thomas Jensen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-November-2013
Sted: Slagelse, DK
Point: 457
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 05:11
I min Hyundai Matrix fra '07 er for- og baglygter tændt hele tiden, men pånær når det er solskin tænder jeg faktisk lyset manuelt, så jeg får lys i instrumentbrættet også.

Og A/C'en er ligeledes slået til året rundt...
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 06:30
https://www.domstol.dk/Herning/nyheder/domsresumeer/Pages/Bilistfrifundetforatk%C3%B8remedformegetlys,domaf.aspx

Men jeg troede egentlig denne tråd skulle handle om dårlige TV. Ikke kørelys...
Til top
vclarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-September-2006
Point: 738
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér vclarke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 06:34
Vestre Landsret har den 15. januar 2015 ændret byrettens dom, så det nu er fastslået, at det er strafbart at køre med for meget lys. Præmisserne i landsrettens dom lyder: "Det fremgår direkte af færdselslovens § 33 a, stk. 1, 1. og 3. punktum, at anvendelse af nærlys på motordrevne køretøjer er påbudt ved kørsel uden for lygtetændingstid, idet det dog er tilladt at anvende enten tågeforlygter eller særligt kørelys i stedet for nærlys. Det følger således af bestemmelsens klare ordlyd set i lyset af færdselslovens § 33 a, stk. 3, at tågeforlygter og kørelys ikke må anvendes samtidig med nærlys uden for lygtetændingstid. Det bemærkes herved, at der ikke i forarbejderne til færdselslovens § 33 a, er holdepunkter for at fortolke bestemmelsen udvidende. På den anførte baggrund, og da det er ubetænkeligt at lægge til grund, at tiltalte ved sin kørsel under anvendelse af nærlys sammen med tågeforlygter har handlet uagtsomt, er tiltalte skyldig i tiltalen."
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2015 kl. 09:21
Hvorfor opretter I ikke en tråd, hvor I kan diskutere lys på biler.
Ganske vist er den her tråd temmelig uinteressant, men derfor kan man jo godt holde sig til emnet.
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top

Besvar Besvar Side  <1 9101112>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu