Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 10:57 |
fumper skrev:
Jeg sidder lige i øjeblikket og ærgrer mig lidt over at jeg ikke kender nogen redaktionelle kræfter på DR som man kunne gøre opmærksom på denne debat, jeg har ikke set det omtalte indslag, men hvis det virkeligt forholder sig sådan at en "snyde-ekspert" vurderer pris på baggrund af et modelnummer, så er det da nok noget af det mest usaglige jeg kan forestille mig... |
Jeg nægter at tro på at diverse journalister ikke følger med i debat-fora, så det er næppe nødvendigt (hvis de ikke gør, er det da brænde på mit bål!). Iøvrigt helt fair at de ikke deltager aktivt, deres talerør er jo et andet. Jeg tror dog en hel del på at de afviser min kritik på baggrund af at jeg A: Som forhandler ikke er objektiv, B: kritiserer journalistik på en lige så amatør-agtig basis og uden professionel indsigt, som de selv kritiserer radio/tv produkter, og/eller C: opfatter mig som en af de sædvanlige kværulanter der mener han er bedre end alle andre og bare skal kritisere alt der ikke er dyrt nok. Jeg gætter på at de fleste af de journalister der har udført de artikler og udsendelser jeg brokker mig over, selv mener de har gjort et fint stykke arbejde, og kritikken bare er et spørgsmål om at vi ikke synes det er nørdet nok. Det er bare ikke dét kritikken går på, i virkeligheden synes jeg det var en fordel hvis disse udsendelser og artikler sprang over de forkølede forsøg på at lære læseren/seeren noget om teknikken bag, og bare gik direkte til sagen: Vi har testet disse fem produkter, og den bedste er produkt X - køb dén. Det er jo i virkeligheden også dét Rabatten forsøger på, problemet er at der påklistres en masse urigtig information og "rådgivning", samtidig med at dén der er sat til at udvælge det rigtige produkt ikke er kompetent nok (medmindre man synes det er seriøst i 2008 at anbefale en almindelig gennemsnits-forbruger at købe en 4:3 projektor).
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Point: 618
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 11:54 |
fumper skrev:
Jeg sidder lige i øjeblikket og ærgrer mig lidt over at jeg ikke
kender nogen redaktionelle kræfter på DR som man kunne gøre opmærksom
på denne debat, jeg har ikke set det omtalte indslag, men hvis det
virkeligt forholder sig sådan at en "snyde-ekspert" vurderer pris på
baggrund af et modelnummer, så er det da nok noget af det mest usaglige
jeg kan forestille mig... |
|
I går skrev jeg en mail til DR (Rabatten) hvor jeg henviste til denne tråd og bad dem give deres holdning til kende. Så må vi se om de svarer... Jeg er meget uenig det Non-Desperado skriver, dette handler ikke om hvad nogen synes er perfekt. Det handler om, at Rabatten vildleder i stedet for at vejlede. Hvis de ikke har ressourcer til at lave en test bedre end den angivne, så er alle bedre tjent med at de blot lader være.
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:08 |
Simsalabim[DK skrev:
]
Jeg er meget uenig det Non-Desperado skriver, dette handler ikke om hvad nogen synes er perfekt. Det handler om, at Rabatten vildleder i stedet for at vejlede. Hvis de ikke har ressourcer til at lave en test bedre end den angivne, så er alle bedre tjent med at de blot lader være.
|
My point exactly. Alle har så travlt med at butikkerne ikke er gode nok til at rådgive om produkterne, men det bliver altså ikke bedre af at pressen gang på gang fodrer forbrugerne med vildledende oplysninger.
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:09 |
Jeg tør godt sige at, 'Jeg mener det samme som Otto'. For i det her tilfælde havde jeg præcis samme fornemmelse og mindst lige så mange rejste nakkehår som ham, under og efter udsendelsen. Ja jeg rejste mig faktisk kort tid før udsendelsen sluttede, fordi jeg ikke VILLE høre mere.
Det som jeg undrede mig aller mest over, det var den totale manglende snak eller vurdering af billedkvaliteten. Det er 100% det eneste som er interessant ved et apparat som skal vise billeder. Og alligevel lykkedes det dem at holde sig 100% væk fra dette, og alligevel komme med en konklution.
Det er at pi*** på forbrugerne, efter min mening.
Nok ved jeg ikke meget om projektore. Men jeg ved, at hvis man skal finde et visuelt medie som et TV, monitor, projektor eller lign. så er det altså billedkvaliteten der er det primære. Noget så fundementalt ignorere man kun hvis,
1. Man ikke aner en pind om det. 2. Der evt. er en skjult agenda.
Uanset hvilke af de 2 der er det rigtige, så er det totalt misbrug af licenspenge, og dermed langt de fleste forbrugers penge.
|
|
Kandersen
Platin medlem
Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 12:16 |
Non-Desperado skrev:
Hvornår lærer I, at der er himmelvid forskel på, hvad I synes er perfekt, og hvad hr. og fru Danmark synes er "godt nok".
|
Det er slet ikke issuet her.
Problemet med disse forbrugerprogrammer er, at de har en vis manipulerende effekt, specielt når man ikke ved bedre. Og denne manipulation kan/er din gamle mor/svigermor og alle andre uvidne forbrugere offer for.
Når/hvis manipulationen/forbrugeroplysningen er forkert, så bliver resultatet derefter. Enden på det er, at forbrugerne er decideret forkert informeret. Og når det sker igennem en kanal som ydermere har krav om at være public service, (hvilket mig bekendt ikke indeholder krav om bevidst forkert forbrugerinformation), så er der noget rivende galt et sted. Og det skal/bør stoppes meget hurtigt.
|
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 22:47 |
Så fik jeg set udsendelsen, og det var da den ringeste "test" jeg har set længe.
Hvorfor kom de ikke ind på opløsning, LCD vs. DLP, 4:3 vs. 16/9 osv?!
Jeg kunne især godt lide det med lysstyrken. Den skal åbenbart være høj, så man slipper for at sidde i sin mørke kælder! Det giver jo også et rigtigt godt billede, når man ser film med for meget lys i rummet...
Som andre er inde på, er folk bedre tjent uden de oplysninger rabatten kunne levere.
|
Hans j
Guld medlem
Oprettet: 02-Marts-2007
Point: 4207
|
Sendt: 01-Februar-2008 kl. 23:36 |
Nu skulle jeg lige til, at brokke mig over alt det mister højhat der ofte hersker på fora som dette, hvor man ofte har svært ved at, sætte sig i den "almindelige" forbrugers sted.
Men okay jeg valgte så lige at se indslaget først.
Jeg må give flertallet her i tråden ret, det var dog en ringe gennemgang, ja en test vil jeg ikke kalde det.
Hvordan i hel.... kan man sammenligne på det setup ?
Bare det de fodre f. eks. Infocus med et almindeligt composite videosignal det er ovenikøbet forbundet med det allerbilligste kabel man kan finde. Nedenunder står så Sony med HDMI opkobling. Han siger så man får et næsten ligeså godt billede på Infocus som på Sony, hatten af for InFocus når den næsten kan følge med på composite i forholde til HDMI.
|
kaizer
Guld medlem
Oprettet: 08-Maj-2005
Point: 2354
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 00:51 |
Hans j skrev:
hatten af for InFocus når den næsten kan følge med på composite i forholde til HDMI.
|
Ha, ha. Ja, det er godt gået.
|
hedberg
Guld medlem
Oprettet: 19-April-2006
Point: 2911
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 01:33 |
PIS - Jeg har ellers allerede bestilt en JVC HD-DLA1 og et Stewart Studiotek 110" lærrede.
Jeg kunne jo have sparet en masse penge ved at se Rabatten og vælgt en billig Asus og bare smide billedet op på væggen.. Det er jo ligeså godt som de store high-end modeller de havde..
Nååe... ikke alligevel :-)
|
Pizzabager
Redaktionen
Oprettet: 08-Januar-2007
Point: 1964
|
Sendt: 02-Februar-2008 kl. 02:46 |
hedberg skrev:
PIS - Jeg har ellers allerede bestilt en JVC HD-DLA1 og et Stewart Studiotek 110" lærrede.
Jeg kunne jo have sparet en masse penge ved at se Rabatten og vælgt en billig Asus og bare smide billedet op på væggen.. Det er jo ligeså godt som de store high-end modeller de havde..
Nååe... ikke alligevel :-)
|
Du skal købe den billigeste projector rabatten anbefaler, og smide den op på en orange væg, så længe du kan hører hvad de siger i højltalerene, så ved du at du har det BEDSTE billed..
Eller noget i den stil ![](smileys/smiley18.gif)
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 05-Februar-2008 kl. 20:18 |
Hej Otto
Redigeret af FNørd - 27-Februar-2008 kl. 11:24
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 12-Februar-2008 kl. 22:51 |
Simsalabim[DK skrev:
]fumper skrev:
I går skrev jeg en mail til DR (Rabatten) hvor jeg henviste til denne tråd og bad dem give deres holdning til kende. Så må vi se om de svarer...
|
Og du har vel ikke fået svar endnu? - og får det sandsynligvis heller ikke. Hvorfor skulle de dog forfølge deres egne fejl....
Nikolaj
|