|
Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk |
Besvar | Side 123 4> |
Forfatter | ||
kenneth85
Guld medlem Oprettet: 03-Juni-2013 Sted: Løsning Status: Offline Point: 970 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 18-Juni-2020 kl. 08:00 |
|
Hej med jer.
Igår dumpet der sådan et brev ind i min E-boks. De opfordre mig til at ændre mit kørselsfradrag så jeg undgår skattesmæk. Jeg har efter bedste erindring forsøgt at ændre det til det korrekte antal dage jeg har kørt på arbejde. Men hvordan i alverden havde Skat forestillet sig at jeg skulle kunne bevise hvor mange dage jeg har kørt på arbejde? Jeg tænker at der helt sikker må være nogen som mig der tænker det samme, og så bare kommer frem til den konklution at de tager chancen og lader være med at ændre noget. Jeg ønsker ikke denne debat skal handle om hvorvidt det er OK at snyde i skat, fordi selvfølgelig er det ikke det. Det jeg ønsker at debatere er hvordan i tror skat vil håndtere kontrol om man rent faktisk er berettiget til det kørselsfradrag man har angivet.
|
||
Når noget har godt design og er brugervenligt, så bruger man det mere.
|
||
sbndk
Guld medlem Oprettet: 30-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 589 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det eneste jeg næsten kan komme i tanke om, må være via arbejdsgiveren på en eller anden vis - om Skat så kontakter dem via f.eks. stikprøver, eller kontakter de 100 største virksomheder i Danmark for oplysninger. Slavisk at skulle tjekke hver eneste lønmodtager vil være en umulig opgave for Skat.
Skat har jo selvfølgelig også en lang liste med dem, der har søgt lønkompensation man kan holde op imod folks (ændrede) kørselsfradrag. |
||
Samsung 65F8005 - Panasonic DMP-BDT310 - Apple TV 4K - Denon AVR-X4000 - Denon PMA 1500AE - Dali Lektor 8 - Dali Lektor 2 - Dali Lektor LCR - Argon Sub
|
||
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4909 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Måske skulle de hellere prøve at få nogle af udbytteskat milliarderne tilbage.
|
||
claus_jac
Guld medlem Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
@Mufti - det ville give enormt mening, men er desværre bange for det nok ikke er sådan SKAT tænker. De penge er alt for besværlige at få fat i. Kørsel er bare en ekstra skatteopkrævning, med andre ord "lavthængende frugt".
Men den er god nok - virksomhederne indberetter hjemmearbejdsdagene! https://www.dr.dk/nyheder/penge/undgaa-skattesmaek-efter-coronakrisen-faa-fire-svar-fra-skatteeksperten såååå, uanset hvad bør man nok kigge på det. Redigeret af claus_jac - 18-Juni-2020 kl. 19:34 |
||
lahan
Guld medlem Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9390 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
hvordan skulle arbejdspladsen kunne indberette om man fysisk har været på kontoret. De kan selvfølgeligt checke om folk har benyttet deres accesskort.
Jeg har aldrig opgivet / fortalt om jeg var på kontoret eller derhjemme.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
man kunne vel også forestille sig, at skat ønsker dokumentation for at man har Kørt, f.eks noget .benzin/diesel regnskab.
|
||
opzouten
Guld medlem Oprettet: 15-April-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 907 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Det er jo ikke sikkert man har kørt i bil. Man får også kørselsfradrag selvom man kører på cykel ;-)
Jeg har ikke minutiøs dokumentation for antal dage jeg har arbejdet hjemmefra, så det bliver et kvalificeret gæt, hvilket jeg antager skat er ok tilfredse med. Redigeret af opzouten - 18-Juni-2020 kl. 22:25 |
||
bphhm
Guld medlem Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Tror ikke det som sådan kan kontrolleres andet end ens tro og love erklæring og at de måske vil have nærmere forklaring på hvilket arbejde man har. Der er jo masser af folk der er mødt på arbejde selvom regeringen har villet noget andet.
|
||
jacobask
Guld medlem Oprettet: 10-Februar-2011 Sted: DK, Langå Status: Offline Point: 1225 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg tror primært at disse mails/beskeder fra skat dumper ind pga den nuværende situation hvor mange netop IKKE har været på deres arbejdsplads i 2-3 måneder. Dette vil have en væsentligt indflydelse på det årlige fradrag.
|
||
PerW
Guld medlem Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4113 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Nu skriver de kun til dem som har et meget stort kørselsfradrag, dvs. mange km hver dag. Så det er nok de færreste der cykler |
||
Thomas Jensen
Super bruger Oprettet: 11-November-2013 Sted: Slagelse, DK Status: Offline Point: 453 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Noget pudsigt kunne faktisk være, hvis man undersøgte, om der er en sammenhæng mellem de skatteydere, der har ondt i “den del af anatomien, der forhindrer dem i at drukne nedefra, når de tager karbad” over at folk på overførselsindkomst nu får 1000 kr. af “deres” skattekroner, og de hjemmearbejdende skatteydere, der “glemmer” at ændre deres befordringsfradrag her i 2020.
Mit personlige bud er nemlig, at der er et pænt overlap blandt de to grupper.
Redigeret af Thomas Jensen - 19-Juni-2020 kl. 09:32 |
||
AV-udstyr: Apple iPad 9th gen. 64 GB / Apple iPhone SE 3rd gen. 64 GB / JBL Charge 3
|
||
mkirkelund
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Vores arbejdsgiver har pligt til at indberette hvorvidt medarbejdere har arbejdet hjemme eller ej.
|
||
Besvar | Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |