recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Bruger til bruger
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Juster dit kørselsfradrag nu - og undgå skattesmæk

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

Jo, taget i betragtning af, hvor mange der ikke har været sendt hjem i produktionsvirksomheder.

For øvrigt har jeg ikke haft kørselsfradrag i de sidste 18 år og har været hjemsendt i hele 6 dage i løbet af Coronaperioden.....


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 00:38
Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4420
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:02
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Jeg har ikke beskyldt nogle for noget som helst. Men alt andet lige, er der da klart størst sandsynlighed for, at dem der potentielt har "glemt" at ændre på kørselsfradrag, befinder sig i den klassifikation som arbejder i en virksomhed som har sendt folk hjem, men _ikke_ har et nedsat kørselsfradrag. Det kan du vel ikke være uenig i?

Jo, taget i betragtning af, hvor mange der ikke har været sendt hjem i produktionsvirksomheder.

Interessant. Så grupperne: 
1. Folk med arbejde i virksomheder som har sendt folk hjem og som ikke har angivet nedsat kørselsfradrag
2. Folk med arbejde i virksomheder som har sendt folk hjem og som HAR angivet nedsat kørselsfradrag.
3 Folk med arbejde i virksomheder som ikke har sendt folk hjem. 

Du synes ikke, at gruppe 1 er den gruppe hvor det er højst sandsynligt at finde 'fejlangivelser' imellem?

Af ren nysgerrighed, har du et bedre bud på en udvælgelse?
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:13
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.

Det ændrer ikke det store, men du skal stadig huske at rette de 4 dage til på din årsopgørelse til næste år.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:28
Oprindeligt skrevet af Jonas_h Jonas_h skrev:

Af ren nysgerrighed, har du et bedre bud på en udvælgelse?

Nej.


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:47
Oprindeligt skrevet af uhrskov uhrskov skrev:

Det er ved at være nogen år siden, men har været udtaget til en art kontrol af mit kørselsfradrag af SKAT.  De bad mig redegøre for hvor ofte  jeg havde kørt. Det gjorde jeg med en oversigt i ey regneark, og lidt prosa i et følgebrev.... Det stillede de sig tilfredse med.

Har også prøvet det på et tidspunkt. De undrede sig over at jeg ikke havde afholdt 5 ugers ferie og ville gerne have en forklaring på de ekstra ugers fradrag. Det fik de, og stillede sig tilfredse med svaret..

Der er omvendt bevisbyrde, derfor er det altid fint at have et kørselsregnskab hvis man f.eks. har skiftende arbejdspladser. Hammeren kan falde temmeligt hårdt! AV!
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:52
Indlægget har intet med dette forum at gøre. Kan man også oprette en tråd der hedder " Husk at indberet håndværkerfradrag" eller "Husk at tilret jeres forskudsopgørelse hvis renten har ændret sig"?

Sektionen hedder Jura og ligger under Køb/salg. Beskrivelsen hedder "Forbruger køb. Love og regler."




Redigeret af Ehlz - 21-Juni-2020 kl. 08:53
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1308
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:55
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Jeg har kørselsfradrag hver dag. Har været hjemsendt 4 dage, så det ændrer nok ikke det store. Og har da heller ikke hørt noget fra SKAT.

Det ændrer ikke det store, men du skal stadig huske at rette de 4 dage til på din årsopgørelse til næste år.

Eller også skal jeg lade være - på den måde man bliver røvrendt af politikerne. Wink
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 08:59
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:

Indlægget har intet med dette forum at gøre. Kan man også oprette en tråd der hedder " Husk at indberet håndværkerfradrag" eller "Husk at tilret jeres forskudsopgørelse hvis renten har ændret sig"?

Sektionen hedder Jura og ligger under Køb/salg. Beskrivelsen hedder "Forbruger køb. Love og regler."



Du kunne jo undlade at klikke på en tråd der hedder "Juster dit kørselsfradrag". 
Det er rigtigt at tråden ligger forkert, men den kan jo godt være en hjælp for nogen.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Ehlz Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-Januar-2012
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 299
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ehlz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 09:09
Oprindeligt skrevet af Pede8000 Pede8000 skrev:


Du kunne jo undlade at klikke på en tråd der hedder "Juster dit kørselsfradrag". 
Det er rigtigt at tråden ligger forkert, men den kan jo godt være en hjælp for nogen.

Med det argument så må et forum efter din vurdering gerne bestå af 99% LORT, da man bare kan lade være med at klikke på det?

Det er ligegyldigt om det hjælper nogen, det hører ikke hjemme i det her forum. Forstår godt at moderatorerne er ved at få nok. 

Tænk jer nu om. 
Til top
Telemachos Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Juni-2012
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Telemachos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 09:17
Jeg forestiller mig at jeg kommer under mistanke for at snyde med kørselsfradrag. ALLE på min arbejdsplads har fået dikteret hjemmearbejde (med tidligst retur-til-arbejdsplads som det ser ud lige nu i juli engang, det forlænges formentligt eftersom det er en amerikansk-ejet biks og der køres med livrem og seler).

Anyways, jeg forestiller mig at min arbejdsgiver sætter kryds på samtlige medarbejdere har arbejdet hjemmefra i en periode i skats systemer.

Jeg har fået det famøse brev i e-boks - dog er det sådan at jeg hos min arbejdsgiver står på den korte liste over folk der MÅ tage ind på arbejdspladsen (pga. opgaver til fysisk udstyr der kun kan tilgåes fra kontoret) - der er ingen logning over hvor tit jeg har været derinde, nogle uger har jeg været der stort set hver dag, andre uger mindre - så ja jeg har haft hjemmearbejdsdage, men det er umuligt at sige hvor mange, jeg kan kun lave et best-guess - men eftersom det bliver måske 50% af mit normale kørselsfradag for perioden så er det stadig "højt" i forhold til at jeg får et kryds med "virksomheden har arbejdet hjemmefra". 

Jeg ser ikke frem til at blive udtaget til ekstra kontrol...(ikke fordi jeg har tænkt mig at snyde, men det er tæt på umuligt at lave et helt korrekt bud på fradrag)
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 09:18
Oprindeligt skrevet af Ehlz Ehlz skrev:


Med det argument så må et forum efter din vurdering gerne bestå af 99% LORT, da man bare kan lade være med at klikke på det?

Det er ligegyldigt om det hjælper nogen, det hører ikke hjemme i det her forum. Forstår godt at moderatorerne er ved at få nok. 

Tænk jer nu om. 

AV! Der blev du lige sur!

Yes, måske kunne de flytte den til "burger til bruger" .
Der ville den passe fint!

Vi er enige. 
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu