recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DLA-HD350/HD750
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC DLA-HD350/HD750

Besvar Besvar Side  <1 26272829>
Forfatter
Besked
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 00:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

hvad er det som for stewarts lærreder til at fremstå skarpere?

"bløder" den ikke så meget eller hva?

Kombineret med at et kontrast-gain giver en subjektiv forbedring af skarphed, som egentlig ikke er skarphed men kontrast - ja.

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Januar-2009 kl. 13:46
Hva otto nu har du leget en del med den nye hd750. Hvad er så din meningen om den? synes ikke rigtig du har kommenteret den.
Til top
mowa Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2009 kl. 21:32
Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Jeg vil gerne lige gøre Carada diskussionen færdig, selv om den egentlig skulle have haft sin egen tråd for længe siden, i stedet for at blive ført her:

Jeg har modtaget nogle vareprøver fra Carada. High Contrast Grey, Classic Cinema White, og Brilliant White. Jeg har ikke lige en ST130 prøve ved hånden her hvor jeg sidder lige nu (jeg kan måle på ST130 senere hvis et er nødvendigt), men jeg har en Greyhawk prøve. Jeg har målt lysstyrken fra de forskellige lærreder, for at se hvilken gain man i praksis skal regne med at få. Jeg vil dog gerne understrege at resultaterne er vejledende, da målingerne er foretaget rimeligt intermistisk, og med en sensor der er designet til farvemålinger, og ikke lysstyrke-målinger, og på nogle lærreder kan synsvinklen være ret afgørende for målingen. Og frem for alt vil jeg gerne understrege at jeg ikke omtaler kvaliteten af lærrederne (det ville være unfair, eftersom jeg på flere niveauer er konkurrent til Carada).

Hvis vi antager at Stewart's angivelse på gain 0.95 for Greyhawk er korrekt, så når vi frem til følgende for Carada prøverne:

High Contrast Gray 0.8: Gain ca. 0.6

Classic Cinema White 1.0: Gain ca. 0.95

Brilliant White 1.4: Gain ca. 1.

En interessant ting er derudover at der er relativt stor farveforskel mellem CCW og BW, med CCW som den mest farveægte af de to (hvis vi antager at Greyhawk er referencen). Det at de ser forskellige ud når man kigger på dem, har for mig at se mere - eller i hvert fald lige så meget - at gøre med farveforskellen end med en forskel i gain. Og dermed kan jeg kun endnu engang, denne gang med fakta i hånden, sige at gain 1.4 kan der under ingen omstændigheder blive tale om for en BW, og dermed er det på alle måder fejlagtigt at sammenligne den med Studiotek 130. Den har en helt anden struktur, væsentligt lavere gain, og formentligt markant anderledes farvegengivelse - hvilket jeg kan levere data på så snart jeg er ved en ST130 dug igen.

Interessant - især at BW og CCW er så tæt på hinanden - 1/0,95 - er det en tyrkfejl?
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Februar-2009 kl. 21:50

Fik testet og set den 750 jeg ændre ikke holdning ;o)

Samsung SP-A800B er bare meget skarbere og billedet ståre helt generelt flottere både med hensyn til farver og andet. Kun sort niveauet i nogle klip er lidt mørkere på 750'eren men det er ligemeget i mine øjne når alt andet er ringere.

Hilsen Jonas Bojer

Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 19:10

Oprindeligt skrevet af mowa mowa skrev:

Interessant - især at BW og CCW er så tæt på hinanden - 1/0,95 - er det en tyrkfejl?

Nej, det er ikke en trykfejl, lysstyrken fra dem er stort set ens. Forskellen ligger i farvebalancen.

Til top
BeoBrian Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 25-September-2007
Point: 305
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 20:22
Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Samsung SP-A800B er bare meget skarbere og billedet ståre helt generelt flottere både med hensyn til farver og andet. Kun sort niveauet i nogle klip er lidt mørkere på 750'eren men det er ligemeget i mine øjne når alt andet er ringere.

Hilsen Jonas Bojer

HD750 gør det rigtig rigtig godt. Jeg har ikke observeret farver og skarphed værende bedre på Samsung SP-A800, jeg synes derimod at HD750 har en fantastisk dybde og glød, som Samsung først kan præstere lignende med deres nye 900 version, som jeg allerede har haft fornøjelsen af.
Taler på egne vegne, af ren interesse for branchen, og ønsker blot at opleve det allerbedste - Some day.....Tror faktisk jeg er ved at være der.....det næste må være projektor
Til top
Jonas Bojer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-April-2008
Sted: Århus C
Point: 801
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af BeoBrian BeoBrian skrev:

Oprindeligt skrevet af Jonas Bojer Jonas Bojer skrev:

Hilsen Jonas Bojer

HD750 gør det rigtig rigtig godt. Jeg har ikke observeret farver og skarphed værende bedre på Samsung SP-A800, jeg synes derimod at HD750 har en fantastisk dybde og glød, som Samsung først kan præstere lignende med deres nye 900 version, som jeg allerede har haft fornøjelsen af.

Din snyder hvor har du set S-A900?

Jeg har den helt modsatte oplevelse jeg oplever HD750 med et tillagt glød på prægning af farverne hvilket gjorde at de forskellige film sener og forskelene mellem film optagelses metoderne blev udvasket. samme film og klip på S-A800 var der klart større forskelle i optagelses formerne. F.eks er der et meget udpræget GULD/brnze filter på 300 filmen det kan de fleste projektore vise men at der er benyttet et svagt mælkehvidt fiter på filmen the golden kompas så jeg for første gang på SP-A800.

Hilen Jonas Bojer

Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Oktober-2007
Point: 130
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:39

For lige og vende emnet lidt tilbage til noget andet der har været på tale tidligere i tråden, der vil jeg gerne lige have noget ud af kroppen! :-)

Der er så meget tale om at folk skal male deres stuer sorte (hvis væggene er hvide), så projektorens lys ikke reflekterer på væggene og ryger tilbage i projektor-billedet og har indflydelse på kontrasten. Nu står jeg selv kraftigt og prøver at skaffe penge til en ny projektor, MitsHC7000 eller JVC HD350. Jeg er lige flyttet ind i en ny lækker lejlighed (syntes jeg selv) , sammen med kæresten. Hun syntes det er cool med mit giga tab-tention lærred (130"). Hun har IKKE noget imod at der hænger en projektor i loftet... MEN, hun sætter grænsen når det kommer til og male væggene sorte, blot fordi der ikke må reflektere lidt lys tilbage på mit åh- så-guddommeligt-film-lærred. Dette kan jeg sagtens forstå hende i og kunne aldrig selv drømme om og male væggene sorte ELLER grå, for den sags skyld. Det er sgu da pisse hamrende grimt i ens stue! Hvis jeg havde et dedikeret bio-rum, jo så kunne jeg male væggene sorte, men det har jeg nu engang ikke. Jeg bruger min daglig-stue og ved tryk på en knap forvandler det hele sig til hjemme-biffen og det er sgu da monster sejt! Men det skal sgu ikke ligne en hjemmebio 24 timer i døgnet! Derfor maler man bare IKKE sine vægge sorte i stuen, det er sgu for langt ude. Fatter ikke folk i seriøsitet prøver at overtale andre til det. Grunden til jeg skriver dette, er fordi jeg så en laaaang snak om dette emne et eller andet sted i denne tråd og for mig handler det om ballance. Meget muligt det ikke er 100% optimalt og have hvide vægge når filmen ruller over lærredet, men det er fanme noget jeg kan leve med, for jeg ville ikke kunne leve med SORTE VÆGGE i min ellers så kønne stue, resten af mine dage. At skulle glo på noget så grimt, fordi min projektor i loftet skal have første-prioritet er af og gå lidt for langt. Så er det det begynder og overtage for meget. Det handler om ballance: at have en cool hjemmebio OG samtidig have et pænt hjem. Kan jeg kun få en af delene så skal jeg intet have... og det må i også forstå at der er andre der tænker. Så prøv istedet og guide folk til og finde ud af hvordan de får det bedst mulige billede UNDER OMSTÆNDIGHEDERNE! Måske bliver det ikke 100%... Men så ihvert fald 97%! Og det er tal jeg kan leve med, til fordel for et hjem jeg kan være stolt af og vise frem! 

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:51
naite jeg malede den første meter sort i mit soveværelse, samt sidevægge og loft. dvs en meter af værelse er sort og det ser faktisk designmæssigt flot ud, det giver et kontrastspil som ser godt ud. så der er faktisk muligheder som hjælper en del på billedet og samtidigt ser godt ud. men hvorfor ikke placere projektoren i soveværelset så?
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2009 kl. 15:54
^ fordi mit lærred ikke kan være der hehe og det fede anlæg er jo i stuen... kunne nu godt forestille mig at det ser ok fedt ud med det du beskriver for oven, men det er desværre bare ikke en option for mig. Går da rundt og spekulerer over hvordan man kunne klare problemet... eventuelt med noget klæder man kan hiver for når der skal ses film.. men tror under alle omstændigheder at det bliver halvbesværligt...
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2009 kl. 20:07
det vigtige naite når du har hvide  vægge er at du køber den rigtige dug til den givende situation. et firehawk i den givende størrelse er perfekt. det der er problemet med en alm dug er at den reflektere lyset ud over det hele.firehawken holder lyset indenfor rammen og derfor får du et rigtig godt kontrastniveau samt en lysstyrke som kan klare 130".
Til top
Naite22 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2009 kl. 02:02

^ Det er jeg slet ikke i tvivl om... Men har lige inversteret i det Lissau lærred og fik det til super pris fordi man arbejder i hi-fi klubben... Hvis jeg havde pengene, så ville jeg da uden og blinke købe et Stewart Lærred det er da klart, men det har jeg nu engang ikke. Og jeg ville skulle have det i tab tention med motor hvis det var og det gør det bare ENDNU MERE snot dyrt!... Så jeg må sgu hænge nogle sorte klæder op på en eller anden måde til de lejligheder hvor det skal være ekstra godt.

Tjekkede lige op på det og sådan et Stewart lærred i 130" tab tention ville koste præcis 43.195 kroner!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, udråbstegn kan der sgu ikke være nok af i det sammenhæng! Kan godt være at det er et super godt lærred (det bedste på markedet), men shit en pris! Laaaangt mere end hvad projektoren koster og det er mig ubegribeligt! Jeg nægter simpelthen og tro på at det koster dem bare en brøkdel af den pris at fremstille og producere det lærred! Det er edermame overpris der vil noget. Jeg skulle have styrtende mange penge før jeg ville betale de summer for sådan et lærred (og det er ikke fordi jeg ikke drømmer om det). Og det er som sagt ikke fordi at jeg tvivler på dens kunnen... men så mange penge for_en_DUG er fuldstændig sindssygt i min verden. Jeg skulle have råd til at tørre mig i røven med 1000krone sedler, før jeg ville inverstere i så dyrt et lærred.

Kan I helt ærlig fortælle mig at det ville være 43.000kr værd, i forhold til det absolut udemærket Lissau lærred jeg har nu? Kan I virkelig fortælle mig, fra bunden af hjertet, at forskellen ville være så ekseptionelt meget bedre, SAMTIDIG med at I prøver og holde masken??? Misforstå mig ikke, jeg prøver virkelig ikke på at pisse eksperterne ned af ryggen, men det virker grotesk langt ude, det kan jeg slet ikke understrege nok.

Redigeret af Naite22 - 09-April-2009 kl. 02:51
Til top

Besvar Besvar Side  <1 26272829>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu