Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 11:19 |
Sigida skrev:
haha det går hun aldrig med til :p... dvs jeg vil ikke få det store ud af den forbedring selvom der er 39000kr i forskel i prisen :p... hehe otto kan du ikke komme på banen her ;) |
Otto vil nok bare give mig ret mht. ANSI-kontrasten. :) Du vil unægteligt få et meget bedre sortniveau i meget mørke scener (hvor væggene ikke har den helt store indflydelse) - og det er heller ikke at foragte.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
|
Sendt: 08-November-2008 kl. 13:50 |
ok men hvad med skarphed og farvegengivelse. men den nye hd750 er der ikke målt ansi kontrast på endnu.
|
|
CSN Teknik
Guld medlem
Branchemedlem
Oprettet: 20-Februar-2007
Point: 1091
|
Sendt: 10-November-2008 kl. 19:35 |
Jeg så dem begge på IFA messen og det er to projektore jeg glæder meg til at få testet i mit demo rum, de er blevet bestilt. Du kan slet ikke sammenligne dem med den InFocus, da de nye JVC er det meget bedre. Jeg har også lige fået den nye BenQ W20000 det er også en temmelig spændende projektor, der lavet et meget flot billede.
|
Mvh.Christian
CSN Teknik
Integra.Elac.Velodyne.MKSound.KEF.CSN CustomCables.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 00:59 |
Sigida skrev:
Hehe har næsten fået lokket konen til en Jvc HD750. hvad får jeg mere for pengene i den iforhold til 350, når jeg som sagt har hvide vægge. vil kontrastforskellen ikke blive udvidsket eller?. |
Det er næppe kontrasten du vil opleve som en væsentlig forskel mellem de to. Den klart mest betydningsfulde forskel på de to er CMS systemet i 750'eren, der gør det muligt (det loves der i hvert fald, jeg har ikke prøvet det i praksis endnu) at justere farvegengivelsen meget præcist. Overmættede farver var dén mest kritiserede egenskab ved HD1/HD100, og dermed også HD350. Derudover er der også nogle mindre forskelle hist og her på andre punkter, men farvegengivelsen er klart den mest væsentlige.
HD350 kan iøvrigt inspiceres hos Speaker's Corner der holder åbent hus her i weekenden, i kalibreret tilstand. Jeg har ikke sammenlignet HD350 med HD100, men jeg har svært ved at pege på hvorfor HD350 ikke skulle være mindst lige så god.
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 09:50 |
Hehe har lokket konen til en hd750 eller en 350 med et studiotek 130. lige nu har jeg lissau whiteflex. hehe hvad skal jeg vælge :D
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 10:54 |
Sigida skrev:
Hehe har lokket konen til en hd750 eller en 350 med et studiotek 130. lige nu har jeg lissau whiteflex. hehe hvad skal jeg vælge :D |
Jeg har bestilt en 350er, ikke fordi jeg ikke har råd til en 750er. Mere fordi jeg kender mig selv, at om 2 år skal jeg alligevel have en ny og bedre, det går jo rigtigt stærkt med teknoligien. Så bliver jeg sgu også lidt nærrig, de 18.000,- kan jeg bruge til noget andet, fremfor bedre farver.
|
SVP03
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 10:57 |
hehe jeg er heller ikke så kritisk, bare så længe det hele virker naturligt. lgiesom det gør på pioneers plasma selvom de ikke er blevet kalibreret. Men jeg er meget i tvivl om hvilket stewart lærred jeg skal købe. manden fra cavea sagde jeg skulle tage studiotek, men jeg har hvide vægge og der har jeg hørt at grayhawk og firehawk skulle klare det bedre.
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 11:25 |
Sigida skrev:
hehe jeg er heller ikke så kritisk, bare så længe det hele virker naturligt. lgiesom det gør på pioneers plasma selvom de ikke er blevet kalibreret. Men jeg er meget i tvivl om hvilket stewart lærred jeg skal købe. manden fra cavea sagde jeg skulle tage studiotek, men jeg har hvide vægge og der har jeg hørt at grayhawk og firehawk skulle klare det bedre. |
Jeg har købt et Screen Research der skulle passe bedre til JVC lysstyrke. Men det er vist smagssag.
|
SVP03
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 11:38 |
Okay men stewart skulle heller ikke være så slem med en jvc projektor. trods alt det der bliver anbefalet over alt på nettet. Men har du forstand på hvilken dugtype man skal have hvis man har hvide vægge/loft, lyse gulve, men har 100% mørklægning. Vil studiotek ikke blive udvasket i farverne eller?
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 12:00 |
Sigida skrev:
Okay men stewart skulle heller ikke være så slem med en jvc projektor. trods alt det der bliver anbefalet over alt på nettet. Men har du forstand på hvilken dugtype man skal have hvis man har hvide vægge/loft, lyse gulve, men har 100% mørklægning. Vil studiotek ikke blive udvasket i farverne eller? |
Hvis der er totalt mørkt har de lyse vægge vel meget lille betydning, eller hvad.
|
SVP03
|
|
mowa
Super bruger
Oprettet: 08-Oktober-2006
Point: 343
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 12:21 |
SVP03 skrev:
Sigida skrev:
Okay men stewart skulle heller ikke være så slem med en jvc projektor. trods alt det der bliver anbefalet over alt på nettet. Men har du forstand på hvilken dugtype man skal have hvis man har hvide vægge/loft, lyse gulve, men har 100% mørklægning. Vil studiotek ikke blive udvasket i farverne eller? | Hvis der er totalt mørkt har de lyse vægge vel meget lille betydning, eller hvad. |
Uha-nej, de har overordentlig stor betydning. Hvide vægge reflekterer lyset i grufuld grad. Hvis du har hvide vægge, så tænd projektoren og se hvad der sker med de hvide vægge på bagvæggen ved siden af lærredet når der er godt med lys i billedet - det samme reflekterede lys rammer jo også dugen og nedsætter kontrasten voldsomt.
Redigeret af mowa - 11-November-2008 kl. 12:21
|
|
Sigida
Guld medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 11-November-2008 kl. 12:54 |
okay men mowa hvilket lærred ville du så tage i min situation.
|
|