Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Aim
Guld medlem
Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1135
|
Emne: JVC DLA-HD350 vs. JVC DLA-X3 Sendt: 28-Januar-2011 kl. 15:48 |
Overvejer at skifte til en af de overnævnte projektorer.
På papiret har JVC DLA-X3 30% mere lys hvilket jo på papiret må siges at være en del, men den koster jo også ca. +- 10.000 mere. Er der nogen der har set de to projektorer LIVE og hvordan oplever man lysniveau forskellen på dem, og er der ellers andre bemærkelseværdige forskelle der udgøre prisforskellen.
Der er naturligvis 3D i JVC DLA-X3, men det er ikke så vigtigt for mit valg.
|
|
L'er
Guld medlem
Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Point: 1228
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:00 |
Jeg har set begge i praksis, da min far skulle have lavet hjemmebio. Først var valget taget på HD-350, men da vi hørte om X3 skulle vi da også lige se den for at se om den var det mere værd (egentlig mest pga. 3D) Men det var dog ikke kun 3D der var forskellen. Ved 2D er den også klart bedre. Man kan godt se at den har ekstra lys i billedet, men også sortniveauet er en del bedre. Jeg ved ikke om vi ville bruge de ekstra 10k. på den hvis ikke vi også gik efter 3D. Det er vel mest en smagssag om man gider at give så meget for ekstra lys og bedre sortniveau
|
Pioneer PDP-LX5090 PS3 60GB og PS5 Onkyo TX-NR656 HarboSAT10 HarboSUB10 Nintendo Wii U
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 11218
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:04 |
Aim skrev:
Overvejer at skifte til en af de overnævnte projektorer.
På papiret har JVC DLA-X3 30% mere lys hvilket jo på papiret må siges at være en del, men den koster jo også ca. +- 10.000 mere. Er der nogen der har set de to projektorer LIVE og hvordan oplever man lysniveau forskellen på dem, og er der ellers andre bemærkelseværdige forskelle der udgøre prisforskellen.
Der er naturligvis 3D i JVC DLA-X3, men det er ikke så vigtigt for mit valg. |
Udover det nævnte, så er der også en væsentlig forskel i farveægtheden på de to, X3 kan ret nemt indstilles til meget korrekte, præcise farver, hvor HD350 ikke helt kan slippe af med lidt overmættede farver. Derudover er optikken lidt skarpere.
|
|
Aim
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:08 |
L'er skrev:
Jeg ved ikke om vi ville bruge de ekstra 10k. på den hvis ikke vi også gik efter 3D. Det er vel mest en smagssag om man gider at give så meget for ekstra lys og bedre sortniveau |
Ja det er lige det der er sagens kerne, men det er naturligvis en individuel vudering om man vil bruge de ekstra penge på mere lys.
Men fint at hører at man let kan se der er mere knald på lyset og samtidigt bedre sortniveau.
|
|
Aim
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:12 |
Otto J skrev:
Udover det nævnte, så er der også en væsentlig forskel i farveægtheden på de to, X3 kan ret nemt indstilles til meget korrekte, præcise farver, hvor HD350 ikke helt kan slippe af med lidt overmættede farver. Derudover er optikken lidt skarpere. |
Så hvis jeg læser dig korrekt mellem og på linjerne, så kan en mer pris på de ca. 10.000,- let forsvares til JVC DLA-X3 fordel.
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:19 |
Aim skrev:
Så hvis jeg læser dig korrekt mellem og på linjerne, så kan en mer pris på de ca. 10.000,- let forsvares til JVC DLA-X3 fordel. |
Det mener jeg sagtens det kan, men det skal bare ikke læses som at HD350 pludselig er dårlig. Jeg synes prisforskellen er lige præcist som den skal være, hverken mere eller mindre.
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 16:23 |
Nu hvor vi er i gang, hvad så med hoppet til X7 og fra X7 til X9
Merpris i forhold til ydelse.
Og når vi er oppe i X9, hvad er så den næste bedre dlp 3 chicp.
|
SVP03
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 17:44 |
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad.
|
|
Aim
Guld medlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 18:55 |
Otto J skrev:
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad. |
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ?
|
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Point: 4172
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 19:08 |
Aim skrev:
Otto J skrev:
Som med alt andet, så bliver forskellene i ydelse mindre og forskellene i pris større, efterhånden som vi bevæger os opad. |
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ? |
Det kan man vist godt sige,
vel som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458
|
SVP03
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
|
Sendt: 28-Januar-2011 kl. 21:21 |
Aim skrev:
Men om alt andet så går jeg ud fra at det må være et kvantespring fra min nuværende Sanyo Z5 til en JVC X3 ? |
Jow deeet... Der er _langt_ større forskel på Z5 og X3, end på X3 og X9 - bare for at sætte det lidt i relief.
|
|
Nick_S
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
|
Sendt: 03-Februar-2011 kl. 23:04 |
Jeg går selv i samme overvejelser omkring HD350 vs X3 faktisk. Så her følger lidt spørgsmål jeg håber at få besvaret. Håber også det er iorden med OP at jeg lige låner tråden Nogen der ved hvor i storkøbenhavn man kan se X3 live? Jeg har læst mig frem til at X3 ikke har menu muligheder for ISF kalibrering. Men kan man stadig (igennem prof kalibrering) få et naturligt og korrekt billede i stil med det man er blevet vant til på sin Pioneer TV skærm evt? Ville X3 have nok lys til at blive brugt på et 120" lærred på omtrent 4 meters afstand? På forhånd tak
|
|