Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
SVP03
Guld medlem
Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4172
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 06:41 |
Kigger også på om min skal skiftes med en x7. Så hvor meget mere lys er der i de nye i forhold til de gamle.
|
SVP03
|
|
Otto J
Platin medlem
Branchemedlem
Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 08:08 |
Nick_S skrev:
Ville X3 have nok lys til at blive brugt på et 120" lærred på omtrent 4 meters afstand?
|
Alt efter hvilket lærred vi taler om, ja.
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 08:46 |
Otto:
Er det rigtigt opfattet at hvis man skal have et lydtransperent lærres, skal man hellere gå efter SR end Steward ??
Hvis det bliver et 280 cm eller 305 cm bredt lærred, kan X7 klare det tilfredsstillende.
Så et SR C-Mask ClearPix er det man skal have hvis det er SR ?
Når det bliver så bredt og rummet er 440 cm bredt før akustikregulering. Ville du så placere alle de 3 fronter bag lærred ?
De er MK 150 THX.
|
SVP03
|
|
Nick_S
Super bruger
Oprettet: 26-Maj-2008
Point: 384
|
Sendt: 04-Februar-2011 kl. 09:43 |
Otto; Jeg havde tænkt mig at bruge et QualityScreen tab-tension lærred til formålet. Vil det være i for ringe kvalitet?
Jeg er ikke meget for at betale for Stewart motoriseret tab-tension, da pengepungen ganske enkelt ikke er til det.
|
|
Aim
Guld medlem
Oprettet: 30-Juni-2010
Sted: Danmark
Point: 1135
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 18:32 |
Efter at jeg har haft set begge maskiner i action faldt valget på en hd-350. Jeg synes ikke mer prisen kunne forsvares 100% på X3éren, der skal man nok have et mere projektortrænet øje for at se den store forskel, og desuden har jeg absolut intet at bruge 3D til.
Men jeg er også super glad for mit nye køb, det er en fantastisk projektor til prisen, ifht min gamle sanyo z5 er det ikke bare som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458, virker nærmere som at gå fra en Trebant til en Bugatti verom
|
|
SVP03
Guld medlem
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 18:56 |
Aim skrev:
Efter at jeg har haft set begge maskiner i action faldt valget på en hd-350. Jeg synes ikke mer prisen kunne forsvares 100% på X3éren, der skal man nok have et mere projektortrænet øje for at se den store forskel, og desuden har jeg absolut intet at bruge 3D til.
Men jeg er også super glad for mit nye køb, det er en fantastisk projektor til prisen, ifht min gamle sanyo z5 er det ikke bare som at gå fra en Fiat 127 til en Ferrari 458, virker nærmere som at gå fra en Trebant til en Bugatti verom |
|
SVP03
|
|
wadia
Super bruger
Oprettet: 30-September-2009
Point: 423
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 18:58 |
Jeg har også set den nye X3'er...... og vil ikke bytte med min JVC HD750 !!
Redigeret af wadia - 25-Februar-2011 kl. 18:59
|
JVC DLA-HD750, NAD T787, Mac Mini 2011, Lissau 16:9 Tab-Tension ISF True color , Dali Mentor 6 og Mentor center og Mentor 1 baghter, DaliP-10 DSS subwoofer ,OPPO BDP-83
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 21:24 |
Det er så også en unfair sammenligning..
|
|
Bruger udmeldt 6
Super bruger
Oprettet: 19-Marts-2010
Point: 412
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 22:11 |
Anima skrev:
Det er så også en unfair sammenligning.. |
Hvorfor er det en unfair sammenligning? Det eneste punkt 750 er bedre end X3, er farvegengivelse. Alle andre punkter er X3 bedre end 750. Så forstår ikke folk ikke ville bytte ligeover hvis de fik chancen Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere.
|
|
SLETTET_20120103
--
Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
|
Sendt: 25-Februar-2011 kl. 23:21 |
Lexicon forever skrev:
Anima skrev:
Det er så også en unfair sammenligning.. |
Hvorfor er det en unfair sammenligning? Det eneste punkt 750 er bedre end X3, er farvegengivelse. Alle andre punkter er X3 bedre end 750. |
Hvor ved du det fra? - fra specifikationerne?
X3 er den mindste model, HD750 var mellemmodellen, hvilket svarer til X7. Alt andet lige burde 750 være foran på 2D siden.
Jeg ville nu også gerne have fingrene i en X3. Jeg er bare lidt trist over at alt skal have 3D. Jeg ville meget hellere se en opdateret HD350. Der er slet ikke nok 3D materiale til jeg kan se fidusen - dertil bliver man tvunget til at sidde med solbriller indenfor.. ak..
|
|
Aim
Guld medlem
Oprettet: 30-Juni-2010
Point: 1135
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 00:32 |
Lexicon forever skrev:
Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere. |
Med al respekt for Otto så må vi ikke glemme at hans mening lige præcis i denne sammenhæng muligvis kunne være lidt farvet af at han også lever af at sælge disse vare og der unægtligt må være noget mere avance på en X3 end en HD-350 som allerede er langt nede i pris. Manden skal jo også have brød på bordet. Derudover er han vel også lidt af en feinsmecker som ligger mærke til alle detaljer i billede, ting som jeg personligt nok aldrig ville lægge mærke til medmindre der en der påpegede det hvis jeg stod og så dem head to head.
Personligt synes jeg som sagt at det var meget svært at se forskel på de to projektor out of the box, der er muligvis en størrere forskel efter en kalibering og på længere sigt vil x3´eren have mere korrekt lys i takt med lampetimerne æder lumens. Men for den mer pris på 10.000,- kan man jo fx. få 4 stk. pærer til hd 350 hvis man går meget op i at opretholde et højt lysniveau og vil skifte pærer tit.
For mig personlig handlet det også om jeg egenligt heller ville gemme de 10.000,- her og nu, og smide dem i fremtidsprojektor puljen til måske om 3-4 år. Til den tid er der muligvis LED pærer projektorer i et fornuftigt prisleje med høj lumens, kontrast mv. som holder lysstyrken i tusindvis af timer.
Redigeret af Aim - 26-Februar-2011 kl. 00:33
|
|
FNørd
Guld medlem
Oprettet: 22-Oktober-2006
Point: 702
|
Sendt: 26-Februar-2011 kl. 10:52 |
Aim skrev:
Lexicon forever skrev:
Otto sagde prisforskellen på 350 & X3 var som den skulle være. Jeg ville mene de 10k er givet temmelig godt ud. Du får 30% mere lys, bedre farver, 3D. Det synes jeg som minimum er de 10k mere værd. Jeg synes prisforskellen på X3 og X7 er mindre godt givet ud, end de var med de gamle modeller hhv. 350 og 950. Den farvegengivelse betyder altså bare en del. Dog er 350 en fremragende projektor, og jeg ender nok selv med at købe enten en 350 eller X3, da økonomien måske ikke rækker til mere. | Med al respekt for Otto så må vi ikke glemme at hans mening lige præcis i denne sammenhæng muligvis kunne være lidt farvet af at han også lever af at sælge disse vare og der unægtligt må være noget mere avance på en X3 end en HD-350 som allerede er langt nede i pris. Manden skal jo også have brød på bordet. Derudover er han vel også lidt af en feinsmecker som ligger mærke til alle detaljer i billede, ting som jeg personligt nok aldrig ville lægge mærke til medmindre der en der påpegede det hvis jeg stod og så dem head to head.
Personligt synes jeg som sagt at det var meget svært at se forskel på de to projektor out of the box, der er muligvis en størrere forskel efter en kalibering og på længere sigt vil x3´eren have mere korrekt lys i takt med lampetimerne æder lumens. Men for den mer pris på 10.000,- kan man jo fx. få 4 stk. pærer til hd 350 hvis man går meget op i at opretholde et højt lysniveau og vil skifte pærer tit.
For mig personlig handlet det også om jeg egenligt heller ville gemme de 10.000,- her og nu, og smide dem i fremtidsprojektor puljen til måske om 3-4 år. Til den tid er der muligvis LED pærer projektorer i et fornuftigt prisleje med høj lumens, kontrast mv. som holder lysstyrken i tusindvis af timer.
| Med al respekt for dig, så er min tillid til Otto nærmest ubegrænset. Har handlet flere ting ved ham og på mig virker det som om han er lidt ligeglad med at sælge her og nu. Hans force er de næste mange salg og hans integritet ser jeg som enestående. Jeg kan heller ikke se de helt fine forskelle på tingene, så jeg spørger bare Otto. Mht. fremtidens projektorer er jeg helt enig med dig, og jeg glæder mig til det kommer indenfor rækkevidde. Mvh FNørd
Redigeret af FNørd - 26-Februar-2011 kl. 10:53
|
|