recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC DLA-N5
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC DLA-N5

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 20:25
Ja da den er købt via Ebay af selv samme årsag er der 40 dage til at teste og sende den retur på sælgers regning hvis den ikke lever op til spec.
Nu skal jeg snakke med forhandleren imorgen og se om det er muligt at pakke den i bilen og køre til nærmeste JVC service center og få den testet mens jeg er der, så der ikke bliver nogen fejl kommunikation, og den ikke skal sendes med fragt eller post service, skal den sendes nogle steder ryger den ret retur.

Jeg bad specifikt om at få den sendt på en palle, og forhandleren har pakket den super fint på palle med fragile labels og this side up, sendt med UPS, og da jeg sprang ud til UPS budet var han igang med at bakse den ud på siden, den kunne lige stå bagerst i varebilen på siden, og jeg kommenterede at der var nogle fine labels med pil op, og han svarede, yes but look at the back of my car, there is no space.. BUM.
Fik det heldigvis på video.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 21:37
Surt show
Er glad for at jeg ikke solgte min kalibrerede X5000 for at købe en N5
Sandsynligheden for at få en defekt er for stor, det burde ikke være muligt med noget der er så dyrt
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2020 kl. 21:54
De lyse hjørner har været et problem siden X5000, og farve ensformedhed har aldrig været perfekt, men det er lidt skidt når en ny 60000kr N7 ikke rigtig bøllebanker en gl X500. Har lige forsøgt at lave en hurtig sammenligning med lidt grov gamma farve og lys match, og er i tvivl om jeg ville kunne se forskel i en blindtest med en hel alm 1080P Blu Ray.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 07:32
Må sige det er ganske rystende læsning for et produkt til omkring 60k at have så dårlige tolerancer. Mine forventninger til sådan et produkt er at det skal være noget nær perfekt.

Stridsvognen, hvor mange DLA-N7 har du testet og konstateret disse problemer?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 10:16
jeg har kun tested de 2 jeg selv har haft nu, og kalibreret en anden N7, men der har jeg ikke testet for color uniformity, da den kørte med fuld åben iris er det ikke umidelbart noget man bemærker, problemet med det kraftigt reducerede blå forstærkes voldsomt som du lukker for iris.

Redigeret af stridsvognen - 24-September-2020 kl. 10:17
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Bestpictures Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bestpictures Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 11:46
Jeg synes også det er helt utilgiveligt med et produkt i denne prisklasse, at man stadig skal risikere alle de klassiske fejl fra dårlige projektorer så som ringe lys og farve uniformety, nu også med lyse hjørner og sikkert også convergens skævheder.

Kort og godt det er jo et mareridt at kaste sig ud i, også fordi det ikke er bare lige at sende sådan et apparat frem og tilbage med den vægt og størrelse.

De fleste hjemme bio entusiaster kan jo ikke strække sig længere end til N7 - X9 er en hel anden prisklasse og måske de samme problemer blot fortsætter da forventningerne naturligt vil være sat højere.


Redigeret af Bestpictures - 24-September-2020 kl. 11:49
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2020 kl. 14:00
Vi skal huske at de fleste forbrugere lever lykkeligt med helt skæve produkter, og de færreste tester og er så krittisk som jeg er, når det så er sagt så er det bare trist at markedet er styret af hvad kan man slippe afsted med at sælge til uvidende forbrugere.

De fleste ville være lykkelig med den N7 jeg har her, især på et lidt stårre lærred hvor du nok ikke rigtig vil bemærke farveskiftet da det reduceres jo mere man åbner iris, og de lyse hjørner, tja for at se dem skal du have en perfekt mørk bio, og se nogle rigtig dunkle film, hvilket jeg uheldigvis gør, og så har jeg en CRT projektor hængende lige ovenover der bøllebanker N7 i dunkle film med ca 10x højere kontrast og ingen uensartedhed at se der, selv om CRT ikke er ret ensartet på fuld hvid, vil jeg sige det er noget bedre end på denne N7. 
Ofte kommer det an på folks reference, og er der nogle der gerne vil se dyret mellem Horsens og Silkeborg så er de velkomne til at tage kontakt, kan dog ikke spå hvor længe den hænger her.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2020 kl. 20:42
Jeg er nok den average consumer du henviser til og jeg vil godt bløde nogen penge for at få en god oplevelse. Men jeg vil også forvente at få et noget nær perfekt produkt til den pris. 

Var jeg i nærheden af Horsens/Silkeborg ville jeg meget gerne se den N7 du har in-action for at forstå hvor tydeligt det er er for mine +50 år øjne at spotte de uniformitets tolerancer du henviser til. Men det bliver formentlig ikke aktuelt før du har returneret din N7.

Jeg er ikke sikker på jeg ville spotte uniformitets forskelle i farver, men sortniveau og skarphed tror jeg vil være tydelige og allerede i dag er det noget generer mig på min eksisterende projektor (Panasonic PT-AE6000).
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 16:33
Max contrast ca 71000:1 max zoom, of low lamp -15 iris. bemærk billedet er helt gult i højre side, hvilket nok er det største problem på denne projektor, efterfulgt af lyse hjørner.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Bestpictures Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bestpictures Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 17:20
Det må jeg nok sige!! Har set en del dårlige Epson projektorer før vores nuværende JVC.

Jeg er virkelig chokeret/frustreret over at så ekstrem farveuensartethed kan forekomme på en JVC...det der ville jeg ikke kunne klare igennem en eneste film uden mine øjne ville være låst til fejlen og intet få ud af filmen. 

Hvor ærgerligt det en er kan jeg kun sige at var projektoren i mine hænder var jeg nødt til at returnere den.

Er denne værre eller samme stand som den anden N7 du haft i hænderne?
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2020 kl. 23:26
Oprindeligt skrevet af Bestpictures Bestpictures skrev:

Det må jeg nok sige!! Har set en del dårlige Epson projektorer før vores nuværende JVC.

Jeg er virkelig chokeret/frustreret over at så ekstrem farveuensartethed kan forekomme på en JVC...det der ville jeg ikke kunne klare igennem en eneste film uden mine øjne ville være låst til fejlen og intet få ud af filmen. 

Hvor ærgerligt det en er kan jeg kun sige at var projektoren i mine hænder var jeg nødt til at returnere den.

Er denne værre eller samme stand som den anden N7 du haft i hænderne?

De er forbavsende ens.
Nu har jeg lavet en A/B test med en JVC og Epson TW9400, og selv den ringeste og mest defekte JVC er umidelbart bedre der, det er så også en anden pris, og man får bestemt ikke mere end man betaler for.


Redigeret af stridsvognen - 27-September-2020 kl. 23:34
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Bestpictures Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2017
Sted: Sydjylland
Status: Offline
Point: 42
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bestpictures Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-September-2020 kl. 14:06
Havde i sin tid en Epson TW2000 som havde frygtelig dårlig unformity og konvergens, som jeg fik byttet 4 gange hvorefter jeg opgav Epson.

Købte så en JVC HD950 som jeg åbentbart har været meget heldig med, men som efterhånden er blevet 10 år gammel og overhalet på de fleste parametre, så har længe overvejet at købe en N7.

Nu er jeg nok sat lidt på standby igen efter denne “videnudveksling” Underligt at anmelderne aldrig bemærker den slags tolerancer i deres test, ikke engang ved de projektorer hvor der næsten altid er problemer, som f.eks. Epson.

Hvad gør man når man skal købe en ny? Eneste mulighed er vel som du selv allerede har gjordt det, at være sikker på at forsendelsen er pakket forsvarligt og det er muligt at returnere. Det opleves dog lidt som om JVC er blevet ringere på visse parametre, hvad der jo er helt modsat af forventningerne til højere opløsning og generel bedre billedkvalitet.


Redigeret af Bestpictures - 28-September-2020 kl. 14:09
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu