Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7973
|
Sendt: 04-December-2005 kl. 16:14 |
Ja, jeg har lige sat et par lidt mindre komprimerede billeder ind så man bedre kan se hvad der foregår.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 04-December-2005 kl. 19:12 |
- Der bliver frigivet plads, hvis man redigerer en optagelse ved at slette scener.
Før:

Efter:

- Jeg opdagede noget andet smart: Når man sletter original optagelser, har man mulighed for at fortryde en sletning, så længe man ikke er gået ud af edit-menuen. Så længe man ikke er gået ud af edit-menuen, kan man se en liste over de optagelser man har slettet.
|
Thorvald.
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 04-December-2005 kl. 21:17 |
-HJN skrev:
Det må betyde at man kan sætte en video baggrund man har optaget ind i skærm menuerne. Det kan man også på visse DV kameraer. F.eks. Canon's Optura 200mc |
Lige præcis du kan tilføje en baggrund til menuen, i kender det fra de andre harddisk optagere, hvor man vælger en menu baggrund inden man lukker skiven.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
tus
Junior bruger
Oprettet: 05-Januar-2004
Point: 67
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 14:28 |
Kan man taste tidspunkter via taltaster ved programmering og ikke som på MH-30 hvor man skal steppe frem?
Kan Guide Plus+ bruges i DK nu?
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 14:31 |
tus skrev:
Kan man taste tidspunkter via taltaster ved programmering og ikke som på MH-30 hvor man skal steppe frem?
Kan Guide Plus+ bruges i DK nu? |
Nej & nej.....
|
Thorvald.
|
 |
Carsten Hjorth
Bruger
Oprettet: 11-April-2005
Point: 76
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 15:54 |
Første indtryk:
Koblet op på et jvc lt37s60 via hdmi, er billedet med recorderens tuner væsentlig dårligere end via tv'ets tuner
for mættede farver, støj i mørke områder af billedet, og en tendens til interferens, som ikke er der via tv'ets egen tuner, jeg har prøvet at justere mig ud af problemet, men ikke med held.
ved 16/9 udsendelser kan tv'et ikke autodetektere signalet, når det kommer fra recorderen, det er ok når tv'ets egen tuner anvendes.
Jeg prøvede at overføre en ikke kopibeskyttet dvd, til hdd. (dvd-r). Når man anvender dubbing, dvd til hdd, kan man se alle "blokkene" der er på dvd'en, men ikke hvad det er, ekstramatriale, menu, hovedfilm osv. så jeg antog at den "blok" der var på flest minutter, var filmen.
Efter at have overført til hdd i ca. 1 minut, gik det hele i sort, og den skrev "resetting" i displayet
PS: lige nu sidder min den mindste og se bamse og kylling, og skifter jeg så mellem recorderens tuner, og tv'ets, er forskellen til at græde over. øv øv
Så alt i alt, ikke et godt førstehåndsindtryk, men jeg håber virkelig at den vinder ved nærmere bekendtskab.
/Carsten
|
 |
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 16:15 |
Har du lavet de indstillinger der er under setup, mht. skærmtype osv.?
|
Thorvald.
|
 |
Carsten Hjorth
Bruger
Oprettet: 11-April-2005
Point: 76
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 16:34 |
/
Thorvald skrev:
Har du lavet de indstillinger der er under setup, mht. skærmtype osv.? |
Ja den er sat op til 16/9 monitor.
Ved afspilning af dvd skifter den automatisk over på 720p, jeg har dog meget svært ved at afgøre om det bliver bedre af det !
Alle forslag om forbedringer modtages med glæde.
/Carsten
|
 |
Henrik Pedersen
Bruger
Oprettet: 06-November-2005
Point: 173
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 17:24 |
Jeg har andet sted læst følgende omkring en philips optager:
"Billedet igennem DVD-optageren vil ofte være dårligere end direkte TV, da man sidder og kigger på en digital MPEG stream i den kvalitet som er valgt i optageren (optage kvaliteten, f.eks. SP)."
Jeg ved ikke om det kan bruges, men hvis ovenstående også gælder for JVC'en kan det være at det hjælper at ændre optage kvaliteten - held og lykke !!
/Henrik
|
 |
jacobhs
Junior bruger
Oprettet: 07-September-2005
Point: 43
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 19:47 |
Har også fået min afspiller idag 
Men jeg er også skuffet over billedkvaliteten. Jeg oplever det samme som Carsten beskriver med mættede farver og støj på billedet.. Jeg har heller ikke kunne indstille dette til at blive bedre 
Kan det virkelig passe at en maskine til en sådan pris ikke kan vise et bedre billede? Det synes jeg er utroligt skuffende!!!
Nogen som ikke oplever at billedet er dårligere når de ser tv over jvc'en fremfor over fjernsynet?
Nogen forslag til hvordan det kan gøres bedre billedet, eller kan det bare ikke gøres bedre?
Hvordan bruger jeg den kodefri-cd? Når jeg sætter den i maskinen sker der ingenting, og når jeg prøver at afspille den skriver den noget med at det er en "ikke-læselig disc"...
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 19:49 |
Hej der!
Endelig kom pakken så-og flot ser den ud.Men jeg har simpelt hen kæmpet med det sk... lige siden jeg kom hjem fra posthuset.Jeg ANER ikke hvordan jeg skal sætte den sammen med mit parabol-anlæg.Jeg har 3 kabler ud af væggen,samt 1 antennekaben fra væggen(2 paraboler med 2 hoveder på hver)-hvordan gør man lige det?
Hjæææææææææææælp-jeg syntes selv at heg har prøvet alt!! 
|
 |
mogens Aagaard
Junior bruger
Oprettet: 08-November-2005
Point: 23
|
Sendt: 05-December-2005 kl. 21:14 |
Min blev leveret kl. 11 i formiddags og jeg har præcis de samme problemer
som Irev: 2 parabolreceivere og et alm. antennekabel. Der mangler da
ligesom en scartindgang på maskinen, ell. hva`?
Hilsen
Mogens
|
 |