Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Rtorp
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 186
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 10:06 |
Nu ville min DR MH300 ikke længere afspille DVD skiver . Så den skulle lige afmonteres så den kunne komme til rep. Men jeg blev noget overrasket over hvor varm den egentlig var, på trods af jeg ikke havde brugt den i nogle dage. Jeg har godt nok min selector stående ovenpå, og den er altid varm.
Har I erfaring med at recorderen er varm (i venstre side) selv om den ikke bruges?
Er der nogen der har negative erfaringer med at selectoren står ovenpå recorderen. Kan de forstyrre hinanden?
|
 |
mjohansen
Super bruger
Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 10:14 |
Rtorp skrev:
Har I erfaring med at recorderen er varm (i venstre side) selv om den ikke bruges?
|
Ja min bliver også varm i venster side og det er faktisk værre når den ikke er tændt. Når den er tændt køre blæseren og så bliver den afkølet. Jeg har af samme årsag bevist undladt at stille noget oven på den i venster side.
Michael
|
 |
Stouenberg
Bruger
Oprettet: 18-April-2006
Point: 226
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 11:19 |
- her venter vi så på et indspark fra Brian-JVC og/eller Thorvald - ingen af de to herrer plejer at misse en chance for at reklamere for dette mærke...
|
8-) Steen
BUSH DABradio + det løse...
|
 |
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7973
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 11:35 |
Stouenberg skrev:
- her venter vi så på et indspark fra Brian-JVC og/eller Thorvald - ingen af de to herrer plejer at misse en chance for at reklamere for dette mærke... |

|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 11:42 |
Stouenberg skrev:
- her venter vi så på et indspark fra Brian-JVC og/eller Thorvald - ingen af de to herrer plejer at misse en chance for at reklamere for dette mærke...
|
Rolig rolig...........vi skal lige nå at se der er kommet et emne herinde, selvom man nærmest ligger og sover med sitet åben
Så er der dog nogle daglige opgaver der skal klares samtidigt.
Det er ikke specielt enestående at vores DR-MH300 bliver varm, det gør faktisk alle recordere. Du kan hjælpe en del på det, ved at slå Quik-start funktionen fra, fordi denne gør egentlig at maskinen står i stand-by mode, med harddisken kørende, selvom maskinen ser ud til at være slukket. Ved at slå Quick-start fra går maskinen helt i dvale som hvis du slukker din PC på kontakten.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
Rtorp
Bruger
Oprettet: 07-December-2005
Point: 186
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 11:54 |
BrianJVC skrev:
Det er ikke specielt enestående at vores DR-MH300 bliver varm, det gør faktisk alle recordere. Du kan hjælpe en del på det, ved at slå Quik-start funktionen fra, fordi denne gør egentlig at maskinen står i stand-by mode, med harddisken kørende, selvom maskinen ser ud til at være slukket. Ved at slå Quick-start fra går maskinen helt i dvale som hvis du slukker din PC på kontakten.
|
Tak for svaret.
Min har imidlertid ikke Quick-start sat til, så den burde være "kold" som en PC der er slukket, siger du?
Er der nogen der havde kommentarer til mit andet spm. om selectoren kan stå direkte oven på recorderen uden det skaber forstyrelser. Jeg oplever nemlig at der kommer vandrette streger på tv skærmen når jeg tilslutter selectoren direkte til recorderen, L2. Derfor kører jeg en halv løsning ved at have selectoren direkte til tvét og ikke til recorderen
|
 |
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 05-Juli-2006 kl. 11:58 |
Tak for svaret.
Min har imidlertid ikke Quick-start sat til, så den burde være "kold" som en PC der er slukket, siger du?
Er der nogen der havde kommentarer til mit andet spm. om selectoren kan stå direkte oven på recorderen uden det skaber forstyrelser. Jeg oplever nemlig at der kommer vandrette streger på tv skærmen når jeg tilslutter selectoren direkte til recorderen, L2. Derfor kører jeg en halv løsning ved at have selectoren direkte til tvét og ikke til recorderen [/QUOTE] Du får den ikke kold som en PC medmindre du slukker maskinen på væggen, der er flere ting som er igang i maskinen, men relativ kold burde den være. Men andre ting spiller ind, Selectoren bliver hamrende varm, og står produkter i et aflukket skab eller møbel under TV'et betyder det også en øgning i varmen. Så jeg tror ikke det er unormalt det du oplever.
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
 |
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 20:50 |
Hej!
Jeg har ikke lige haft tid til at trampe hele tråden igennem,så det kan godt være at der har været lign. spørgsmål tidligere:Min nye fede Pink-Floyd DVD hakker i billede og lyd,hver gang jeg starter den......hvorfor?
p.s-det er IKKE skiven det er galt med.
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 13-Juli-2006 kl. 21:42 |
Nu skriver du godt nok at det ikke er skiven det er galt med, og dermed konkluderer du at det må være recorderen, men hvordan gør du egentlig det ?
Sådan lige umiddelbart kan det være svært at give noget bud udfra de informationer du har givet, så vi må prøve med noget logisk fejlsøgning.
1. Spiller andre købe dvd uden at hakke i billede og lyd ? Hvis de gør er det mest logiske at der er noget med Pink FLoyd DVD'en, omvendt hakker andre købe DVD også i billede og lyd så er det recorderen, sandsynligvis drevet.
2. Er din nye Pink Floyd en købedvd eller en backup ?
3. Er din nye Pink Floyd region1 eller 2 (NTSC eller PAL) ?
4. Har du fået lavet din JVC kodefri ?
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 07:33 |
1.Nogle hakker
2.Det er en købe DVD
3.Det er en PAL DVD
4.Min JVC er IKKE kodefri.
Jeg har ikke haft SÅ store problemer på andre skiver før,men den spiller o.k på min billige Sony DVD player!!
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
 |
spawn
Guld medlem
Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 13:09 |
hej Irev :-)
ok - vi kan så ihvertfald udelukke at det skyldes NTCS-->PAL konvertering, ligesom vi kan udelukke at det er en backup skives kvalitet der spiller ind.
Nogen gange kan man godt komme udfor at en bestemt DVD ikke spiller særligt godt på en afspiller men udmærket på en anden, der kan være noget med den måde dvd'en er produceret på, eks. en bitrate der ligger lige på grænsen.
Men i dit tilfælde hvor du også har oplevet andre dvd hakker, tyder det på at drevet i din JVC enten er meget "følsomt" (ikke så god til at fejlkorrigere) eller måske "snavset" - der kan være kommet en lille smule støv på linsen.
Hvis du godt kan afspille nogle eller de fleste DVD, og stadig optage fra harddisk, er det svært at konkludere det er helt defekt, men i og med du har oplevet problem på mere end en DVD, ville jeg nok sende recorderen til undersøgelse for problemet.
vh spawn
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
 |
lrev
Guld medlem
|
Sendt: 14-Juli-2006 kl. 14:29 |
Tak-o.k,jeg sender den nok afsted...irriterende
Men tror lige at jeg tester lidt videre-det er ikke samme sted den hakker hver gang 
Leo.
|
|
 |