recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketJVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.

Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7912
Direkte link til dette indlæg Emne: JVC LT-37M60 - Erfaringer m.m.
    Sendt: 29-Maj-2006 kl. 18:27

Det kunne være interessant hvis alle, der har ovennævnte fantastiske fjernsyn ville beskrive deres setup - og ikke mindst hvordan man har indstillet fjernsynet mht. kontrast og alt det der. Det er jo ikke sikkert man vælger de samme indstillinger - og der er jo også mulighed for at lave forskellige indstillinger afhængig af input (så vidt jeg husker, hvis jeg husker rigtigt). Således, at den enhed, der er sat til HDMI porten har én indstilling og den enhed, der er sat til scart 1 porten måske har en anden indstilling osv. Det er også interessant at høre om I har gjort noget særligt for at få f.eks. HDMI til at virke.

Én grund til at jeg synes det er interessant er, at jeg får mit eksemplar i morgen, tirsdag og så kunne det jo være rart at have noget at gå ud fra.

En anden grund er ganske simpel erfaringsudveksling. Jeg kunne også godt tænke mig at se kommentarer på om I har fået et billede, der er lige så godt, bedre, eller tilnærmelsesvist lige så godt som på det CRT-fjernsyn I havde før.

I øvrigt regner jeg med at skrive en egentlig anmeldelse af fjernsynet.

Nå men, her er et billede af, hvordan jeg regner med, at mit setup skal se ud:

Redigeret af Thorvald - 29-Maj-2006 kl. 18:30
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lrev Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 19:12
Glæder mig til at læse den anmeldelse..måske du endda kan tage et par billeder fra siden af apparatet med billede på,så man kan se om den klarer sig lige så flot i denne diciplin som Sony v2000 gør.Se billeder andetsteds.....brugeren mener at v2000 måske endda kan "klare" en vinkel på 195 grader..-før det går galt!
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 21:06
Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Det kunne være interessant hvis alle, der har ovennævnte fantastiske fjernsyn ville beskrive deres setup - og ikke mindst hvordan man har indstillet fjernsynet mht. kontrast og alt det der. Det er jo ikke sikkert man vælger de samme indstillinger - og der er jo også mulighed for at lave forskellige indstillinger afhængig af input (så vidt jeg husker, hvis jeg husker rigtigt). Således, at den enhed, der er sat til HDMI porten har én indstilling og den enhed, der er sat til scart 1 porten måske har en anden indstilling osv. Det er også interessant at høre om I har gjort noget særligt for at få f.eks. HDMI til at virke.

Så er det jo juleaften for dig i morgen

Nu sidder jeg ikke lige ved TV'et, men tager lige fra hukommelsen (Den virker nogenlunde endnu ). Jeg har sat farve-temperaturen (eller hvad den nu hedder) til NORMAL, fra fabrikken er den indstillet  på COOL, hvilket efter min mening giver et for koldt billede. Både BRIGTH 1 & 2 har jeg nede på omkring 40%, COLOR på omking 45-50% og SHARPNESS også omkring 50%. NOISE-REDUCTION er sat til minimum (Den kan give et mærkeligt sløvt og grimt billede hvis den er sat til MAX) og resten af billedeforbedringstingene til AUTO hvor det er muligt ellers til ON.

Det er rigtigt der er seperate indstillinger for hvor indgang, de nævnte indstillinger er for tv-tuneren. Indstillingerne til SCART og HDMI har jeg sat nogenlunde som til tuneren, men de er ikke helt perfekte endnu. Jeg har lige køb en "Digital Video Essentials" og håber at kunne prøve den i løbet af ugen, for at finde det rigtige setup på scart og hdmi.

Med hensyn til hdmi har jeg ikke haft problemer. Satte kablet i min DR-MH300 og den anden ende i TV'et og så virkede det. Dog bruger jeg scart til at se de daglige ting der er optaget fra TV, da det er nemmere. Når der kommer signal på hdmi forbindelse skifter tv'er ikke selv over på hdmi indgangen og desuden skifter den heller ikke selv til wide-screen som den gør med scart forbindelsen. Så det er kun når jeg skal se en dvd-film jeg bruger hdmi'en. Der er nu heller ikke den store forskel på scart og hdmi, når det er ting der er optaget fra et analogt tv-signal der skal vises, men ved dvd-film er hdmi i 720p en del bedre end scart.

Michael

Til top
mjohansen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: 2630 Taastrup
Point: 349
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2006 kl. 21:13

Oprindeligt skrevet af lrev lrev skrev:

Glæder mig til at læse den anmeldelse..måske du endda kan tage et par billeder fra siden af apparatet med billede på,så man kan se om den klarer sig lige så flot i denne diciplin som Sony v2000 gør.Se billeder andetsteds.....brugeren mener at v2000 måske endda kan "klare" en vinkel på 195 grader..-før det går galt!

Nej den er ikke specielt god fra siden. Du kan sagtens se billedet og de fleste mennesker vil sikkert ikke bemærke noget. Men når man nu er LCD-nørd, så bemærker man straks at billedet bliver en anelse lysere når du kommer ud i 60-70 grader (fra midten). Jeg betragter ikke dette som et problem, da vi sidder 3,5 til 5 meter fra skærmen og ikke kommer ud i den vinkel (hvilket de færeste vil gøre hvis bare stuen er indrettet med en lille smule hensyn til placeringen at tv'et)

Og ja, jeg har da set andre LCD'ere der var bedre at se på fra siden, men de kom så heller i ikke nærheden af den samme kvalitet som JVC'en præstere når man ser den forfra.

Michael

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 12:32
 Vente, vente - de har været her i formiddag (aftalen var efter kl. 12), så nu venter jeg og håber på de finder ud af noget hurtigt.

Thorvald.
Til top
Skovtrold Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-December-2005
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 12:47

Tillykke med dit nye TV. Jeg håber at du bliver lige så glad for det, som jeg for mit!

Mine indstillinger må tages fra hukommelsen, men de er nogenlunde som følger:

TV: Alle billedforbedringer sat på AUTO, farve på Normal, skydere ca. i midterposition.

HDMI: Alle billedforbedringer slået fra, farve på Normal, skydere i midten eller lidt under.

Jeg benytter kun HDMI indgangen, idet jeg kører alle eksterne enheder igennem receiveren.

JVC DR-MH300   JVC RX-D701   B&W MT20   JVC LT-32X70
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 15:50
Øv  jeg må vente til i morgen med at få fjernsynet - fragtfolkene kunne ikke få det ud idag.

Thorvald.
Til top
Flemmings Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2006 kl. 17:13

Tillykke med dit (kommende) nye TV!

Glæder mig også til at se din test af den, da jeg JVC også er blevet interessant for mig...

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 07:37

Så lykkedes det - så fik jeg det!

Hold da op, hvor er det bare et godt fjernsyn - indtil videre umiddelbart lige så godt som mit 28" CRT på billedkvalitet fra analog antennesignal (kabel), og opleveksen er bedre (større  ;-)  ) - og et bedre fjernsyn i det hele taget - bl.a. pga. de bedre tilslutningsmuligheder, design, lækker fjernbetjening, T-V link, som jeg ikke var sen til at udnytte, da jeg først havde fået lavet kanalindstillingerne på fjernsynet som jeg ville have - vupti download til alle mine "videoer"!!

Og jeg er slet ikke færdig med at lege med det!! Jeg har ikke engang set DVD på det endnu - og hvad med HDMI, det bliver også spændende, når jeg får et kabel - og kortlæser til hukommelses kort osv., osv.....

Selv VCD (min hustru skulle absolut se filippinsk film på det nye fjernsyn) - står supergodt selv på denne store skærm.

Markedets bedste fladskærmsfjernsyn? Jeg ved det ikke - men det er da et bud!

Thorvald.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 07:50
BILLEDER.......KOM!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 08:12
Hvilke billeder vil du have, så skal jeg prøve om jeg kan fikse det?

Thorvald.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2006 kl. 08:36

NOGEN MED LIDT "VINKEL" PÅ.........og måske lidt fra siden af også.

Leo.

Til top

Besvar Besvar Side  123 10>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu