Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Bendix
Guld medlem
Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2215
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 14:35 |
Thorvald, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad der gjorde at dit valg lige præcis faldt på dette tv fra JVC?
Havde du ikke andre modeller i tankerne. Jeg tænker feks på 37pf9830?
Spørger fordi jeg har et 32pf9830 og er interesseret i at vide hvordan du vil sammenligne billedkvaliteten på de 2 tv?
|
![Til top Til top](/forum_images/back_to_top.png) |
Flemmings
Bruger
Oprettet: 21-Oktober-2003
Point: 137
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 18:55 |
Bendix skrev:
Spørger fordi jeg har et 32pf9830 og er interesseret i at vide hvordan du vil sammenligne billedkvaliteten på de 2 tv?
|
Ja, en sammenligning med pf9830 kunne være interessant. Har læst en norsk test af LT-37M60, hvor de til sidst konkluderer, at JVC'en er rigtig god, men at billedkvaliteten nærmest selvfølgeligt ikke kan måle sig med 37PF9830 (som de i en anden test i okt. 2005 var vildt begejstrede for). Men kan det nu passe, når JVC'en er noget nyere...![](smileys/smiley25.gif)
|
Thorvald
Guld medlem
Oprettet: 23-April-2004
Point: 7912
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 19:32 |
De nævnte norske testere anser pf9830 som reference fjernsyn - men det er jo så vidt jeg husker også vææsentligt dyrere. Hvordan det ser ud nu med de priser ved jeg ikke.
Hvor det liige skulle være dette tv? Tjaa, måske fordi jeg er en smule JVC fikseret... Nej, spøg til side. Jeg synes bare generelt at når man ser på fladskærmsfjernsyn i butikkerne, så er de generelt (efter min mening) ikke særligt gode. Måske fordi udvalget og butikkerne her i Esbjerg ikke er det helt vilde. Jeg ved ikke om jeg har set Philips PF9830.
Sjovt nok så jeg først LT-37M60 længe efter jeg havde besluttet mig... Og så er der det, at det har Clear Motion Drive som giver billedkvaliteten et løft.
Det er svært at sige hvorfor, men jeg har somme tider en næse eller fornemmelse for om noget er godt eller dårligt og så vælger jeg det, uden at jeg behøver at undersøge en hel masse.
|
Med de venligste hilsener
Thorvald.
|
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 19:40 |
Det kunne være lidt spændende at høre nogle sammenlignings meninger med personer der har set dem begge.
Clear Motion Drive hvordan virker det? opskalerer det billedet til hd? Hvordan ser det ud med pixelleringer ved tv?
Redigeret af Bendix - 01-Juni-2006 kl. 19:44
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 19:46 |
Clear Motion Drive gør at billedopdateringen er 10 ms istedet for 20 ms - ikke at forveksle med response speed.
|
Thorvald.
|
lrev
Guld medlem
Oprettet: 26-Juni-2005
Point: 2012
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 19:50 |
"""Sjovt nok så jeg først LT-37M60 længe efter jeg havde besluttet mig... Og så er der det, at det har Clear Motion Drive som giver billedkvaliteten et løft.""
Hej!
Betyder dette at du ikke engang havde set det inden du bestilte det?
Så må du da være ualmindelig glad for JVC(hvad jeg også har dig mistænkt for)......"næse" eller ej!!
![](smileys/smiley1.gif)
|
Pioneer 507XD,M.Audio R250,sub.XTZ 99W 10.16,JVC DR-MH300,HI-FI:ProAc Response 1sc,,Amp.Sony ES,CD Sony ES.
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 20:47 |
Ha, ha - tjaaa jo, jeg bestilte det egentligt før jeg havde set det - men jeg havde set LT-32S60, så det kunne næppe være dårligere.... Og det er faktisk en del bedre.
![](uploads/Thorvald/2006-06-01_204656_Kopi_af_DSC01870.JPG)
![](uploads/Thorvald/2006-06-01_204713_Kopi_af_DSC01872.JPG)
|
Thorvald.
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 21:07 |
Hej Thorvald.
Tillykke med dit nye TV! Det må være noget ganske andet end det gamle 28" med buet skærm.
I øvrigt nævnte du, at du set LT-37S60. Det har i det netop udkomne Datatid (Nr. 6) vundet "bedst i test" i en test af 5 37" LCD TV.
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Bendix
Guld medlem
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 21:30 |
Carser skrev:
Hej Thorvald.
Tillykke med dit nye TV! Det må være noget ganske andet end det gamle 28" med buet skærm.
I øvrigt nævnte du, at du set LT-37S60. Det har i det netop udkomne Datatid (Nr. 6) vundet "bedst i test" i en test af 5 37" LCD TV.
|
Hvilke tv var inkluderet i testen??
|
BrianJVC
--
Brian er stoppet hos JVC
Oprettet: 26-Maj-2004
Point: 1188
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 23:09 |
Vi har vundet en del test i England, på nye produkter. Derovre sælges flest skærme med DVB-T så det er modeller fra os med det, der er testet, vi har dem tilsvarende i Danmark, bare uden DVB-T, dette lanceres senere på året, såsnart DR er helt sikre på hvordan det videre forløb for DVB-T skal være, vi vil ikke sende hovsa løsninger på gaden.
http://www.jvc.dk/article-list.php?id=2
|
JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize
|
Carser
--
Oprettet: 11-Juli-2005
Point: 4805
|
Sendt: 01-Juni-2006 kl. 23:17 |
Bendix skrev:
Hvilke tv var inkluderet i testen?? |
Acer AT3705-MGW, Grundig Xentia 37LXW94-8625, Hitachi 37LD6600, Philips 37PF5320 og JVC LT-37S60B
|
M.v.h. Carser
Sony RDR-HX710B, Sony KV-32FX66E, Sony DVP-S325, Sony STR-DE635, Sony MDS-JE320, Sony DCR-HC17E, Sagem 60 Selector + skarpt syn.
|
Thorvald
Guld medlem
|
Sendt: 02-Juni-2006 kl. 07:30 |
Nu har jeg ved selvsyn set at fodbold står ganske fint på fjernsynet. Bolden ligner ikke en komet og spillerne ligner ikke en Clark Kent, når han løber hurtigt. Græsset ligner så vidt jeg kan se også græs - jeg kender ikke så meget til fodboldgræs, det kan være det er noget andet end det græs jeg kender fra haver, parker o.lign...... ![](smileys/smiley2.gif)
De fleste kanaler står ganske skarpt på skærmen, et flot billede!! Og DVD! Jeg kunne ikke dy mig for at skulle se lidt Star Wars II og der er billedet selvfølgeligt perfekt.
Lyden fra fjernsynet er også vældig god efter min mening - og bedre end på mit CRT efter min umiddelbare vurdering.
En anden ting der er meget interessant at lægge mærke til - På mange og måske de fleste fladskærmsfjernsyn: Et 4:3 billede, der strækkes til at fylde hele skærmen vil få personer til at se unaturligt brede ud. Men ikke på dette fjernsyn - jeg har sat en indstilling, der hedder "panoramic", hvilket vistnok betyder at billedet altid fylder hele skærmens bredde og en 4:3 film fylder hele skærmen. Men personerne bliver ikke strukket ret meget, faktisk så lidt så man knap bemærker det. Dette skyldes at billedet bliver strukket mest i hjørnerne og mindre inde på skærmen. Dette kan man i nogle tilfælde se ude i siden af skærmen, f.eks. hvis en bil kommer kørende fra siden - så virker det lidt ud som om skærmen buer en anelse udad i siden (Lidt samme fornemmelse som Omnimax biograf). Men da det ikke er noget man lægger mærke til er billedet faktisk meget behageligt og naturligt at se på - og man får fuldt nytte af den store skærm. Man kan også se det ved at TV3's cirkelrunde logo er en anelse ovalt deroppe i hjørnet.
Når man som på mine billeder går ud til siden, så står billedet stadig supergodt og tydeligt, selv ude ved tæt på 90 gr (eller 180 gr?) som det kan ses på fodboldbilledet. Meget bedre end hvad jeg har set på andre flade fjernsyn.
Redigeret af Thorvald - 02-Juni-2006 kl. 07:32
|
Thorvald.
|