recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC nægter pink stripe-reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC nægter pink stripe-reparation

Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 16:32

Med mit kendskab til almen service hos de forskellige forhandlere, så er det tilbud altså ikke dårligt. De kunne afvise din reklamation blankt og på papiret slippe godt fra det, men vælger den "i mine øjne" gode service og tilbyder en ny til halv pris, hvor problemet efter sigende er løst.

Du har vel vel 2 års reklamationsret på den nye projector også, så har man jo muligheden for at se tiden an.  

Du kunne også som vist nok tidligere skrevet tage imod tilbudet, sælge den og sikkert på den måde "score" en "lille" fortjeneste.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 17:47
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

Og selv tv har haft problemer.. kan da huske næsten alle gamle PV60´ere eller hvad den nu hed, havde purple snakes i vildskab..

Det kan ikke sammenlignes. Slangerne var en 'feature' mens det her er en fejl.

Den stribe ude til venstre jeg fik på mit PX60 kan sammenlignes med det her.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 17:49
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Med den mængde rapporter der kan findes på avsforum om det her ville jeg holde mig langt væk.

Men hvor mange rapporter er der nu os' li'? Er tråden ikke kun lidt over en enkelt side lang?
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 19:03
Bonusinfo: Min HD550 kan lige akkurat være på dens vægplade http://www.hifiklubben.dk/produkter/tilbehor/hi-fi-mobelhylde/vm-acoustics_s1_hylde_sort.htm, fordi stikkene sidder på siden
X35 er lidt større, og stikkene sidder på bagsiden
Så det ville ikke gå med vægpladen
Måske et lille problem, men med et loftsbeslag ville jeg være bange for, at den skvattede ned
X35 vejer 15 kg.
Er der oplevelser med projektorer, der er faldet ned?
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 19:22
Hvis du køber et ordentligt beslag falder den ikke ned.
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 20:24
Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549
Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Med den mængde rapporter der kan findes på avsforum om det her ville jeg holde mig langt væk.

Men hvor mange rapporter er der nu os' li'? Er tråden ikke kun lidt over en enkelt side lang?

Nu har jeg jo ikke talt dem, men hvis man følger de links der er i det link jeg postede tidligere ser det ud til at det er en del. Om ikke andet er det mere end nok til et jeg selv ville være bekymret hvis jeg havde sådan en. Som sagt ville jeg bestemt heller eller ikke overtage eller købe en brugt uden garanti. I bund og grund kommer det an på hvor forsigtig man er, så min vurdering kan være anderledes end din.
Problemet forværres IMO af at man, i praksis, på grund af prisen, heller ikke kan reparere det hvis det opstår. Hvis det er som du antyder at det kun er få enheder det drejer sig om, ser jeg ingen grund til at JVC ikke kan hjælpe dem der har fået problemet på næsten reklamationsberettigede enheder, når nu de har gjort en reparation "umulig".

EDIT: Ellers synes jeg at denne tråd har tæt relation til Ottos tråd om levetid på elektronik. Altså det med at fejl på elektronik reelt ikke kan udbedres selv efter ganske få år. Enten fordi reservedelene ikke er tilgængelige eller fordi det, som i dette tilfælde, koster det samme som at købe en helt ny. I den tråd blev der hentydet til dyre TVappareter, men problemstillingen er IMO præcis den samme. At dømme efter svarene i denne tråd er det åbenbart helt accepteret at man som ejer af en 25000,- projektor er fucked hvis skidtet fejler når man er lige uden for reklamationsretten. Der er endda flere der mener at det er flot af JVC at kunden "kun" skal have 13500,- op af lommen for at kunne fortsætte med at se på en fejlfri projektor. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg bestemt ikke enig i den udlægning.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 24-Januar-2013 kl. 21:35
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Januar-2013 kl. 21:33
Jeg tror ikke der er mange som mener, at det bare er fino hvis man er fucked lige efter reklamationsrettens ophør.
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-Marts-2007
Point: 536
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper Jensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 10:30

Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Nu har jeg jo ikke talt dem, men hvis man følger de links der er i det link jeg postede tidligere ser det ud til at det er en del. Om ikke andet er det mere end nok til et jeg selv ville være bekymret hvis jeg havde sådan en. Som sagt ville jeg bestemt heller eller ikke overtage eller købe en brugt uden garanti. I bund og grund kommer det an på hvor forsigtig man er, så min vurdering kan være anderledes end din.
Problemet forværres IMO af at man, i praksis, på grund af prisen, heller ikke kan reparere det hvis det opstår. Hvis det er som du antyder at det kun er få enheder det drejer sig om, ser jeg ingen grund til at JVC ikke kan hjælpe dem der har fået problemet på næsten reklamationsberettigede enheder, når nu de har gjort en reparation "umulig".

EDIT: Ellers synes jeg at denne tråd har tæt relation til Ottos tråd om levetid på elektronik. Altså det med at fejl på elektronik reelt ikke kan udbedres selv efter ganske få år. Enten fordi reservedelene ikke er tilgængelige eller fordi det, som i dette tilfælde, koster det samme som at købe en helt ny. I den tråd blev der hentydet til dyre TVappareter, men problemstillingen er IMO præcis den samme. At dømme efter svarene i denne tråd er det åbenbart helt accepteret at man som ejer af en 25000,- projektor er fucked hvis skidtet fejler når man er lige uden for reklamationsretten. Der er endda flere der mener at det er flot af JVC at kunden "kun" skal have 13500,- op af lommen for at kunne fortsætte med at se på en fejlfri projektor. Hvis nogen skulle være i tvivl, så er jeg bestemt ikke enig i den udlægning.

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=118514&PN=1&title=levetid-p-elektronik

MVH
Hvad er en acceptabel løsning i dét her tilfælde - efter din mening?

Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 11:06
Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Kunden er her sat i en umulig situation ved det at projektoren ikke med rimelighed kan repareres pga. prisen og ved det at det er en fejl der er rapporteret af en del andre, så vil jeg mene at det er rimeligt at JVC påtager sig enten hele udgiften eller finder en løsning der koster kunden langt mindre end de foreslåede 13500,- (halvdelen af en ny). Jeg kan forstå at jeg står ret alene med den holdning, men det er nu engang sådan jeg opfatter det. Egentlig er det jeg prøver at sige, at det IMO ikke skal koste kunden mere end hvad man med rimelighed kan forvente at det koster at udbedre en skavank der ret sandsynligt ikke er forårsaget af misbrug og som er opstået længe inden apparatet må formodes at være slidt op.
Jeg vil fastholde at det er en "sygdom" i den branche at selv rigtig dyre apparater ikke kan repareres, og det giver i den grad anledning til reflektion over om man i det hele taget skal købe den slags dyre forbrugsgoder, hvis man ikke har råd til bare at trække på skulderen. Hvis man ser bort fra en lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 11:20
Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rasmusvn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549
Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer

Den generelle anbefaling til JVC er vist Chief-beslag.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 12:01

Oprindeligt skrevet af Kasper Jensen Kasper Jensen skrev:

Kunden er her sat i en umulig situation ved det at projektoren ikke med rimelighed kan repareres pga. prisen og ved det at det er en fejl der er rapporteret af en del andre, så vil jeg mene at det er rimeligt at JVC påtager sig enten hele udgiften eller finder en løsning der koster kunden langt mindre end de foreslåede 13500,- (halvdelen af en ny). Jeg kan forstå at jeg står ret alene med den holdning, men det er nu engang sådan jeg opfatter det. Egentlig er det jeg prøver at sige, at det IMO ikke skal koste kunden mere end hvad man med rimelighed kan forvente at det koster at udbedre en skavank der ret sandsynligt ikke er forårsaget af misbrug og som er opstået længe inden apparatet må formodes at være slidt op.
Jeg vil fastholde at det er en "sygdom" i den branche at selv rigtig dyre apparater ikke kan repareres, og det giver i den grad anledning til reflektion over om man i det hele taget skal købe den slags dyre forbrugsgoder, hvis man ikke har råd til bare at trække på skulderen. Hvis man ser bort fra en lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden.

MVH
+1 Thumbs Up Nej du er ikke ene om den holdning, det er simpelthen himmelråbende vanvittigt...
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 6>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu