recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC nægter pink stripe-reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC nægter pink stripe-reparation

Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:17
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Ligesom du tager din synsvinkel på hvad der er vigtigst "elektroniks levetid" tager jeg min synsvinkel med "virksomhedernes overlevelse"

Det har jeg slet ikke overskud til at argumentere imod Wink. Bare du selv husker det hvis noget af dit eget, hunde dyre, grej zapper af... Specielt hvis det viser sig at årsagen er en seriefejl.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 13:17
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Point: 6231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:35
Den foreløbige afslutning på sagaen: Jeg får min HD550 retur, så har jeg et halvt år til at finde ud af, om jeg vil købe en X35 til halv pris
Det vil jeg nu nok om et halvt år...
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:41
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

(...)lidt ringere billedkvalitet er man reelt langt bedre stillet ved at købe en 8000,- og så dumpe den i skraldespanden når den opgiver ånden.

Jeg tror at billedkvaliteten vil være MEGET ringere. Man kan ikke leve livet med den forventning at alt bare går i vasken. Køber man aldrig projektoren til 30k når man heller aldrig at opleve hvad den kan.
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:48

Ligesom du tager din synsvinkel på hvad der er vigtigst "elektroniks levetid" tager jeg min synsvinkel med "virksomhedernes overlevelse"

Det har jeg slet ikke overskud til at argumentere imod Wink. Bare du selv husker det hvis noget af dit eget, hunde dyre, grej zapper af... Specielt hvis det viser sig at årsagen er en seriefejl.

MVH
Jeg husker skam på det. Jeg har tidligere haft en sag med en Mitsubishi PJ, hvor den ikke ville starte, der nåede jeg at melde den før garantien var udløbet "fejlen skete næsten op til garantiens udløb" 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 13:50
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Er det godt nok http://www.av-connection.dk/?PGr=5172&ML=549
Maks. kapacitet er 15 kg, som projektoren vejer

Det ved jeg ikke. Jeg ved, at Otto ikke rører en JVC medmindre den hænger i et Chief-beslag.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 14:13

Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres.

Vi er helt enige om at man bør kunne forvente en vis levetid på så dyrt et produkt, og at det er noget underligt noget, at den så ikke kan repareres, uden at bunden falder helt af projektet. Men skal vi nu ikke være forsigtige med, at beskylde JVC for at ignorere et 'generelt problem', uden at vide særligt meget om, hvor mange ud af 100 eller 1000 eksemplarer, der rent faktisk udvikler problemet?
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 14:13

MVH
Jeg husker skam på det. Jeg har tidligere haft en sag med en Mitsubishi PJ, hvor den ikke ville starte, der nåede jeg at melde den før garantien var udløbet "fejlen skete næsten op til garantiens udløb" 

Argumenterer du stadig for at man skal huske at fejlmelde produkter så smart man opdager det? - Jeg vel mene at den del af debatten er uddebatteret. Jeg argumenterer i hvert fald ikke for noget andet.

Eller...

Argumenterer du for at det af hensyn til virksomhedernes overlevelse (hvilket jeg er uenig i, men som jeg ikke vil debattere her) ville være OK at projektoren ikke kunne repareres, på grund af omkostningen, hvis fejlen var opstået 14 dage senere? Det lyder som i mine øre som straffe i eget mål, men du skal da have lov at have din mening. Jeg deler den ikke.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

Det handler om, at det IMO er et skråplan, at den forventede levetid på elektronik kan opfattes som lig med garanti/reklamationsperioden fordi det ikke kan repareres. IMO burde man kunne forvente en markant længere levetid på en projektor til 25K,- og apparater i den prisklasse bør være konstrueret så de kan serviceres.

Vi er helt enige om at man bør kunne forvente en vis levetid på så dyrt et produkt, og at det er noget underligt noget, at den så ikke kan repareres, uden at bunden falder helt af projektet. Men skal vi nu ikke være forsigtige med, at beskylde JVC for at ignorere et 'generelt problem', uden at vide særligt meget om, hvor mange ud af 100 eller 1000 eksemplarer, der rent faktisk udvikler problemet?

Jo det er jeg enig i. Det er ikke min mening et -beskylde- JVC for at begrave et kendt problem, men jeg synes det er helt rimeligt at gøre opmærksom på at OP ikke er alene om problemet. IMO har der været indlæg nok på avsforum til det kan tages frem i lyset og debatteres om der er noget om det.  Hvis brugerne ikke gør det, så kommer det aldrig frem hvis der er noget om snakken. Jeg tror ikke JVC gør det ;-)
At skrive som jeg har gjort. - Altså at det er et kendt problem synes jeg er helt forsvarligt eftersom der allerede har være en del tråde på avsforum om netop dét.

EDIT: Grunden til at jeg fastholder den del af debatten er at sagen stiller sig lidt anderledes hvis det viser sig at der reelt er en seriefejl på dem. Så er der for mig at se slet ikke nogen tvivl om at JVC bør bide i det sure æble og afhjælpe kundernes problemer.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 14:30
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-November-2007
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 18:37
Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening.
Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 19:52

Argumenterer du stadig for at man skal huske at fejlmelde produkter så smart man opdager det? - Jeg vel mene at den del af debatten er uddebatteret. Jeg argumenterer i hvert fald ikke for noget andet.

Eller...

Argumenterer du for at det af hensyn til virksomhedernes overlevelse (hvilket jeg er uenig i, men som jeg ikke vil debattere her) ville være OK at projektoren ikke kunne repareres, på grund af omkostningen, hvis fejlen var opstået 14 dage senere? Det lyder som i mine øre som straffe i eget mål, men du skal da have lov at have din mening. Jeg deler den ikke.

MVH
Jeg svarer direkte på dit svar og giver dig et eksempel på hvorfor jeg netop er opmærksom på hvad du pointerer, den er ikke længere. 

Men for også at svare på din sidebemærkning. 
Så ja, hvis forhandleren sparer forbrugeren for, at betale store mængder for en reparation på et ældre produkt "hvor forhandleren ikke ser nogen af penge" så kan jeg udmærket forstå hvorfor forhandleren tilbyder "i dette tilfælde ½ pris på en ny model", hvor de så har mulighed for at få lille fortjeneste frem for ingen. 

Redigeret af Kenzo85 - 25-Januar-2013 kl. 20:00
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening.
Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle

Jeg er sikker på, at hvis du var forhandler ville du forsøge at sælge en ny vare, i stedet for at stå for en reparation. Derfor er jeg sikker på, at det er muligt at få den repareret, men prisen vil formegentlig ikke være det værd.

Redigeret af Kenzo85 - 25-Januar-2013 kl. 20:00
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 20:13

Jeg svarer direkte på dit svar og giver dig et eksempel på hvorfor jeg netop er opmærksom på hvad du pointerer, den er ikke længere. 

Men for også at svare på din sidebemærkning. 
Så ja, hvis forhandleren sparer forbrugeren for, at betale store mængder for en reparation på et ældre produkt "hvor forhandleren ikke ser nogen af penge" så kan jeg udmærket forstå hvorfor forhandleren tilbyder "i dette tilfælde ½ pris på en ny model", hvor de så har mulighed for at få lille fortjeneste frem for ingen. 

OK. Ingen grund til at skrive mere om det.

Jeg kan også godt forstå at JVC, -stadig ikke forhandleren-, forsøger at slippe for at tage ansvar. Det er det billigste for dem, og det skaber ikke præcedens for at gøre sådan, men prøv lige at overveje hvordan man er stillet som kunde under de betingelser. Forestil dig at din reciever brænder HDMI indgangene af 3 uger efter reklamationsretten udløber. Du får så at vide at det koster det samme som at købe en ny, at få det repareret (I dit tilfælde vel også omkring 25000,-) eller du kan få den nye model for 12500,-.
Det er så hvis Integra/Onkyo er "flinke". De kunne også vælge at brænde dig helt af og lade dig vælge mellem at betale 25K for at få repareret den eller 25K for en ny.
Du vil vel ikke prøve at overbevise mig om at du selv ville opfatte nogen af de to løsninger som rimelige, hvis du i øvrigt var tilfreds med den reciever du havde?

EDIT: Jeg påstår ikke at Integra ville gøre sådan. Det er blot et eksempel.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 20:21
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3456>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu