recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC nægter pink stripe-reparation
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC nægter pink stripe-reparation

Besvar Besvar Side  <1 456
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 20:31
Oprindeligt skrevet af Kenzo85 Kenzo85 skrev:

Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening.
Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle

Jeg er sikker på, at hvis du var forhandler ville du forsøge at sælge en ny vare, i stedet for at stå for en reparation. Derfor er jeg sikker på, at det er muligt at få den repareret, men prisen vil formegentlig ikke være det værd.

Har du overhovedet læst hvad der står i tråden. -JVC- har oplyst OP, at det koster -det samme-, at få projektoren repareret som prisen på en helt ny projektor. Det i praksis helt og aldeles det samme som at projektoren ikke kan repareres. At forestille sig at bruge 27000,- på at reparere en brugt projektor der koster 27000,- fra ny er 100% spekulativt. Så ja du har ret, det er ikke det værd.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 25-Januar-2013 kl. 20:31
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 21:34
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

OK. Ingen grund til at skrive mere om det.

Jeg kan også godt forstå at JVC, -stadig ikke forhandleren-, forsøger at slippe for at tage ansvar. Det er det billigste for dem, og det skaber ikke præcedens for at gøre sådan, men prøv lige at overveje hvordan man er stillet som kunde under de betingelser. Forestil dig at din reciever brænder HDMI indgangene af 3 uger efter reklamationsretten udløber. Du får så at vide at det koster det samme som at købe en ny, at få det repareret (I dit tilfælde vel også omkring 25000,-) eller du kan få den nye model for 12500,-.
Det er så hvis Integra/Onkyo er "flinke". De kunne også vælge at brænde dig helt af og lade dig vælge mellem at betale 25K for at få repareret den eller 25K for en ny.
Du vil vel ikke prøve at overbevise mig om at du selv ville opfatte nogen af de to løsninger som rimelige, hvis du i øvrigt var tilfreds med den reciever du havde?

EDIT: Jeg påstår ikke at Integra ville gøre sådan. Det er blot et eksempel.

MVH
Jo i denne sammenhæng vil jeg helt klart være utilfreds, men i Trådstarters tilfælde ville jeg være overværende om:
  1. Jeg ville undersøge nærmere hvad det ville koste at reparere den
  2. om jeg skulle slå til og købe en ny model for ½ pris.
Smile
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Kenzo85 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-August-2007
Point: 2943
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenzo85 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 21:36
Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Har du overhovedet læst hvad der står i tråden. -JVC- har oplyst OP, at det koster -det samme-, at få projektoren repareret som prisen på en helt ny projektor. Det i praksis helt og aldeles det samme som at projektoren ikke kan repareres. At forestille sig at bruge 27000,- på at reparere en brugt projektor der koster 27000,- fra ny er 100% spekulativt. Så ja du har ret, det er ikke det værd.

MVH
Jeg tvivler på at trådstarter har fået en præcis pris. Han har tilsyneladende fået at vide, at det ville koste det samme, men har ikke fået en konkret pris. Derfor kan jeg ikke konkludere det uden at have prisen på en reparation. 
Se mit udstyr her:
Min Bio-tråd!
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 22:15
Jeg synes dine svar virker meget spekulative. Jeg kan helt ærligt ikke se at det kan være mere konkret end det er: En reparation er oplyst til at koste det samme som en ny projektor. Selvom man kan gøre det billigere bliver det næppe mindre end halvdelen af det der er oplyst, hvilket er det samme som den pris OP er blevet tilbudt på en ny.

OP har dermed to realistiske muligheder: Enten at betale de 13500,- som er det samme som halvdelen af prisen på en ny, eller at acceptere at alt er tabt og tage i biografen i stedet for. Jeg synes det må være mere end surt for OP og jeg kan ikke se hvordan det adskiller sig fra det eksempel som du selv skriver du ville være utilfreds med.

Jeg tror egentlig ikke jeg har mere at bidrage med så jeg holder her.

MVH
Til top
Schulz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-September-2008
Point: 845
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Schulz Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2013 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Jeg forbeholder mig retten til at ændre mening.
Jeg syntes som udgangspunkt at det var en god deal. Men da jeg læste tvkartoffels kommentar omkring et lidt over 2 år gammelt produkt , som det ikke kan svare sig at fixe. Ja - så må jeg ændre mening. Der er tale om to ting i denne sag. Een ting er at kunden er for sendt ude. MEN hvad hvis defekten først opstod efter garantien , og den skulle fixes. Tror sku nok at de fleste herinde ville blive pænt hysterisk , hvis deres 2 1/2 år gamle 25000,- receiver havde en brist, så lortet skulle smides ud, fordi det ikke kunne svare sig at reperere den. Især hvis det er en kendt fejl. Selvfølgelig kan ting gå i stykker. Men at skulle investere 25000,- i et produkt , som MÅSKE skal smides i skrældespanden efter 2 1/2 år.......så ville jeg sku tøve med at handle

Jeg er meget enig i dette.

Desuden syntes jeg Tvkartoffel har fat i den lange ende.

Der skal formodentlig en hel del til før JVC vil erkende det er en serie fejl, så derfor må kunderne gøre opmærksom på det (eller på at det muligvis er en serie fejl, idet en del andre rapporterer om samme fejl på samme produkt). Der må være noget om snakken siden JVC trods alt vil give 1/2 projektor, selv om de egentlig kunne se sig helt fri pga. garanti perioden er udløbet. Men laver de en ren ombytter, ligner det en fuld erkendelse af at der er et problem med den model, så det gør de ikke. Det er lidt speget syntes jeg...?

Men generelt må man vel forvente at en projektor i 25k klassen holder længere end de 2 år garantien løber. Alt efter hvor meget den bliver brugt, så er 5+ år vel ikke for meget at forvente. Hvis man skal forvente afskrivning på op mod 1000 kr om måneden på en projektor, så er det snart lige så dyrt som en bil Confused
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 13:46
JVC laver nok de bedste projektoere i prisklassen idag.. Men de er ikke en service virksomhed.. nærmere produktion/ markedsførings virksomhed.. Alle producenter i branchen laver mere eller mindre elendig elektronik målt på levetid, og det enhver forbruger skal være klar over idag er at penge brugt er penge smidt ud.. Regn aldrig med at det har nogen værdi udover garenti perioden.

Stortset ingen producenter har interesse i langtidsholdbar elektronik.. Hvem har ikke haft en laptop der gik kold 14 dage efter garentien udløb..

Jeg har selv et ret anstrengt forhold til JVCs markedsføring og kunde support/ service..

Men hvad er alternativet.?

Redigeret af stridsvognen - 27-Januar-2013 kl. 13:47
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Naiera Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 13:56
CRT-projektorer!
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 14:01
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

CRT-projektorer!

Lol.. Ahh kender ikke nogle der har plads tid eller lyst....Wink

Og så skal vi vist lede længe efter en producent ..

Redigeret af stridsvognen - 27-Januar-2013 kl. 14:05
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af Naiera Naiera skrev:

CRT-projektorer!

Selvom det er en lidt sjov kommentar, så er det jo ret påfaldende at Stridsvogn har her en old gammel CRT som det har været muligt at holde liv i og som med lidt held kan serviceres med NOS komponenter.  Hvis man regner med nyprisen på CRT så har afskrivningen målt pr år dog sikkert også været pænt store. Den har sikkert kostet 200K fra ny og og den er nok alligevel ikke ret meget mere end ti år gammel.

MVH
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2013 kl. 14:16
En anden ting jeg kom til at tænke på var at OP lige så vel kunne have haft en JVC fra den anden ende af serien. Altså en den der svarer til en x70 eller x90. Hvad så? Kunne man spørge. Kan de heller ikke serviceres og skal man så tage til takke med at få lov at købe den nye model til 1/2 pris. Så kigge man på en udskrivning på op mod 45K hvis man heldig. Ellers er det 90000,- efter to år. (forudsat at reparationsomkostningerne er proportionale med indkøbsprisen)

MVH
Til top

Besvar Besvar Side  <1 456

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu