recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC projektor søges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC projektor søges?

 Besvar Besvar Side  <12345>
Forfatter
Besked
Ulrik786 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik786 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tror de fleste vælger at holde fast til deres X7000/7500/7900 indtil de nye modeller er på plads uden fejl og med kontrast der matcher. HDR er lidt et problem da lys output jo ikke er til det og derfor bliver noget rod (ud over alt det andet bøvl HDR giver)

De ældre modeller har mindre lys output og derfor er ovenstående modeller ekstremt populære. 

Ja det er noget af en jungle som HDR har kastet os ud i, og samtidig hele den her evolution i udviklingen af 4K paneler og/eller e-shift mulighederne som bliver bedre og bedre - men stadig ikke helt formår samme detaljegrad. 
Og så igen, har vi brug for ægte 4/8k opløsninger i et hjemmebio setup..

JVC 4K maskinerne laver et fantastisk billede, især hvis fodret med en ordentlig kilde, OPPO 203 er helt perfekt til at opscalere 1080P til 4K til en JVC N serie.

Panel opløsningen er et løft, det bliver mere smooth, lidt ala CRT når det ikke længere er muligt at se pixels og pixel grid, materialet, om det er 4K eller godt opscaleret 1080P kan du ikke se forskel på, og så er der hele WCG HDR konvertering til en projektor der ikke har nogle HDR egenskaber, det er en smagssag, mange kan lide det, det blir sjælden directors intend. hvorimod do kan kalibrere en 1080P HD SDR rec 709 til reference level, helt som det var tænkt at skulle se ud.

Godt input omkring HDR og de problematikker det medfører, det var dog netop en af årsagerne til jeg gik med Epsonen da den er noget af det bedste til netop at gengive HDR på markedet - omend ikke perfekt, så kommer den ret tæt på at gengive DCI/P3.
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 14:55
Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har 2 X500 begge med nye originale JVC lamper, stort service udført og samtlige iris tabeller kalibrerede, sådan en skal koste 12000kr.  med 3 måneders garanti.

Men vil ikke anbefale den til et lærred større end 100" neutralt gain.

Ja det lyder mere og mere som om jeg desværre bliver bekræftet i at jeg som minimum skal bruge en x5000 for at løfte opgaven som erstatning til min Epson. 

En X500 kan ikke kalibreres i high lamp mode, for at øge lyset på skærmen? Jeg forsøgte en del med min gamle, men mener at huske at farverne ikke var gode på high.

Selvfølgelig kan den kalibreres i high lamp mode, tror de fleste har en lidt misforstået forståelse af kalibrering. 

Og personligt vil jeg til hver en tid foretrække en X500 fromfor en Epson 9400, da Epson har ret dårlig kontrast, og extrem dårlig pixel fill, motion er også noget rustent. 

Tænker ikke der er mange der har set en ordentligt kalibreret JVC på et passende lærred, og ja JVC ser generelt ret ringe ud efter 100 timer, da gamma drop dereftet er ganske voldsomt.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tror de fleste vælger at holde fast til deres X7000/7500/7900 indtil de nye modeller er på plads uden fejl og med kontrast der matcher. HDR er lidt et problem da lys output jo ikke er til det og derfor bliver noget rod (ud over alt det andet bøvl HDR giver)

De ældre modeller har mindre lys output og derfor er ovenstående modeller ekstremt populære. 

Ja det er noget af en jungle som HDR har kastet os ud i, og samtidig hele den her evolution i udviklingen af 4K paneler og/eller e-shift mulighederne som bliver bedre og bedre - men stadig ikke helt formår samme detaljegrad. 
Og så igen, har vi brug for ægte 4/8k opløsninger i et hjemmebio setup..

JVC 4K maskinerne laver et fantastisk billede, især hvis fodret med en ordentlig kilde, OPPO 203 er helt perfekt til at opscalere 1080P til 4K til en JVC N serie.

Panel opløsningen er et løft, det bliver mere smooth, lidt ala CRT når det ikke længere er muligt at se pixels og pixel grid, materialet, om det er 4K eller godt opscaleret 1080P kan du ikke se forskel på, og så er der hele WCG HDR konvertering til en projektor der ikke har nogle HDR egenskaber, det er en smagssag, mange kan lide det, det blir sjælden directors intend. hvorimod do kan kalibrere en 1080P HD SDR rec 709 til reference level, helt som det var tænkt at skulle se ud.

Godt input omkring HDR og de problematikker det medfører, det var dog netop en af årsagerne til jeg gik med Epsonen da den er noget af det bedste til netop at gengive HDR på markedet - omend ikke perfekt, så kommer den ret tæt på at gengive DCI/P3.
Øhh det lyder lidt som en Epson salgstale, den har en statisk tonemapping som mange finder ok, men det er stadig en lav kontrast projektor, så HDR bliver det aldrig.
De bedste er JVC, dernæst nok SONY, og så er der LCD/ DLP / Epson / Benq / Optoma.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Du kan måske se syd for grænsen?


Hej :)

Sikke dog et spændende råd - jeg har oprettet mig og skrevet til et par stykker, det er jo røverkøbspriser i tyskland sålænge man kan stole på data. 
En X7000 med 1100 timer på 1.pære til under 10.000? Eller en VW520 med 970 timer også under 10.000… venter spændt om det er reelle annoncer.

Jeg har købt størstedelen af mit anlæg inklusive projektorer rundt omkring i Europa. Har nok opdaget de første 30 annoncer hvor sælger var fusk i sidste øjeblik, men holder man øje er der gode handler! 

Min centerhøjttaler ankom på hovedet i kassen fra Tyskland - små 90 kilo B&W sag som heldigvis var ok.

Min første X7 kom helt smadret frem🤥
Måtte splitte den ad da lense shift var ødelagt


Redigeret af JohnConnor - 22-Juni-2021 kl. 15:58
Til top
Ulrik786 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik786 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 16:23
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har 2 X500 begge med nye originale JVC lamper, stort service udført og samtlige iris tabeller kalibrerede, sådan en skal koste 12000kr.  med 3 måneders garanti.

Men vil ikke anbefale den til et lærred større end 100" neutralt gain.

Ja det lyder mere og mere som om jeg desværre bliver bekræftet i at jeg som minimum skal bruge en x5000 for at løfte opgaven som erstatning til min Epson. 

En X500 kan ikke kalibreres i high lamp mode, for at øge lyset på skærmen? Jeg forsøgte en del med min gamle, men mener at huske at farverne ikke var gode på high.

Selvfølgelig kan den kalibreres i high lamp mode, tror de fleste har en lidt misforstået forståelse af kalibrering. 

Og personligt vil jeg til hver en tid foretrække en X500 fromfor en Epson 9400, da Epson har ret dårlig kontrast, og extrem dårlig pixel fill, motion er også noget rustent. 

Tænker ikke der er mange der har set en ordentligt kalibreret JVC på et passende lærred, og ja JVC ser generelt ret ringe ud efter 100 timer, da gamma drop dereftet er ganske voldsomt.

Det er noget af en jungle, der findes tilsyneladende ikke den perfekte projektor - og HDR, Opløsning og HDMI krigen fortsætter på fuld blus - en del af min problematik hænger også sammen med at det efterhånden er umuligt at få fat i gode 4K skiver at putte i min Panasonic UB900, så er nødsaget til at bruge mit Apple TV 4k g2 som afspiller - og så er der igen 

Min nuværende Epson er ej heller optimal, men leverer et mærkbart bedre og skarpere billede med den samme film på i kontrast til Apple TV´et - som ellers også leverer et 4K, HDR format.

Jeg oplevede markant mere punch i billedet i skiftet fra X500 til TW9400 - men synligt på bekostning af sortniveauet, som "desværre" betyder meget når mit rum er 100% mørklagt. Testede faktisk også med bare en lille smule lys fra vinduet, og så ryger sortniveauet på JVC´en med det samme.
Til top
Ulrik786 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik786 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 16:30
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Tror de fleste vælger at holde fast til deres X7000/7500/7900 indtil de nye modeller er på plads uden fejl og med kontrast der matcher. HDR er lidt et problem da lys output jo ikke er til det og derfor bliver noget rod (ud over alt det andet bøvl HDR giver)

De ældre modeller har mindre lys output og derfor er ovenstående modeller ekstremt populære. 

Ja det er noget af en jungle som HDR har kastet os ud i, og samtidig hele den her evolution i udviklingen af 4K paneler og/eller e-shift mulighederne som bliver bedre og bedre - men stadig ikke helt formår samme detaljegrad. 
Og så igen, har vi brug for ægte 4/8k opløsninger i et hjemmebio setup..

JVC 4K maskinerne laver et fantastisk billede, især hvis fodret med en ordentlig kilde, OPPO 203 er helt perfekt til at opscalere 1080P til 4K til en JVC N serie.

Panel opløsningen er et løft, det bliver mere smooth, lidt ala CRT når det ikke længere er muligt at se pixels og pixel grid, materialet, om det er 4K eller godt opscaleret 1080P kan du ikke se forskel på, og så er der hele WCG HDR konvertering til en projektor der ikke har nogle HDR egenskaber, det er en smagssag, mange kan lide det, det blir sjælden directors intend. hvorimod do kan kalibrere en 1080P HD SDR rec 709 til reference level, helt som det var tænkt at skulle se ud.

Godt input omkring HDR og de problematikker det medfører, det var dog netop en af årsagerne til jeg gik med Epsonen da den er noget af det bedste til netop at gengive HDR på markedet - omend ikke perfekt, så kommer den ret tæt på at gengive DCI/P3.
Øhh det lyder lidt som en Epson salgstale, den har en statisk tonemapping som mange finder ok, men det er stadig en lav kontrast projektor, så HDR bliver det aldrig.
De bedste er JVC, dernæst nok SONY, og så er der LCD/ DLP / Epson / Benq / Optoma.

Hehe - det er absolut ikke hensigten at promovere Epsonen, hele tråden omhandler jo også at jeg savner JVC´s DILA :)

De fleste herinde kender sandsynligvis JVC/SONY fyren Lars Mette fra tyske "Hollywoodzuhause", som "nødtvunget" testede Epsonen, og ja den er ikke perfekt - men rammer ret godt midt i denne her HDMI/HDR/Opløsnings krigen - hvis interesseret så tjek hans review, han går fint teknisk til værks
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 17:51

min X7 skulle lige have 5 minutter på bænken efter at være sparket fra Sydeuropa til Danmark Clap
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 17:55

Og den søde tysker der sendte dette billede og skrev “nu er den på vej”
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 18:03
Syntes generelt X serien har været ret robust i forhold til forsendelse, jeg er noget mere skeptisk overfor N serien.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 18:06
Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Syntes generelt X serien har været ret robust i forhold til forsendelse, jeg er noget mere skeptisk overfor N serien.

Enig .. kassen jeg modtog var smadret udenpå også så svært at bebrejde JVC.. nemt at bebrejde UPS😂
Til top
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Oprindeligt skrevet af stridsvognen stridsvognen skrev:

Jeg har 2 X500 begge med nye originale JVC lamper, stort service udført og samtlige iris tabeller kalibrerede, sådan en skal koste 12000kr.  med 3 måneders garanti.

Men vil ikke anbefale den til et lærred større end 100" neutralt gain.

Ja det lyder mere og mere som om jeg desværre bliver bekræftet i at jeg som minimum skal bruge en x5000 for at løfte opgaven som erstatning til min Epson. 

En X500 kan ikke kalibreres i high lamp mode, for at øge lyset på skærmen? Jeg forsøgte en del med min gamle, men mener at huske at farverne ikke var gode på high.

Selvfølgelig kan den kalibreres i high lamp mode, tror de fleste har en lidt misforstået forståelse af kalibrering. 

Og personligt vil jeg til hver en tid foretrække en X500 fromfor en Epson 9400, da Epson har ret dårlig kontrast, og extrem dårlig pixel fill, motion er også noget rustent. 

Tænker ikke der er mange der har set en ordentligt kalibreret JVC på et passende lærred, og ja JVC ser generelt ret ringe ud efter 100 timer, da gamma drop dereftet er ganske voldsomt.

Det er noget af en jungle, der findes tilsyneladende ikke den perfekte projektor - og HDR, Opløsning og HDMI krigen fortsætter på fuld blus - en del af min problematik hænger også sammen med at det efterhånden er umuligt at få fat i gode 4K skiver at putte i min Panasonic UB900, så er nødsaget til at bruge mit Apple TV 4k g2 som afspiller - og så er der igen 

Min nuværende Epson er ej heller optimal, men leverer et mærkbart bedre og skarpere billede med den samme film på i kontrast til Apple TV´et - som ellers også leverer et 4K, HDR format.

Jeg oplevede markant mere punch i billedet i skiftet fra X500 til TW9400 - men synligt på bekostning af sortniveauet, som "desværre" betyder meget når mit rum er 100% mørklagt. Testede faktisk også med bare en lille smule lys fra vinduet, og så ryger sortniveauet på JVC´en med det samme.
Generelt er der ikke rigtig nogle projektoere, heller ikke JVC NX9 der performer super hvis du kommer op i lærreds størrels, generelt er nyere JVC optimale omkring 90-110" Der er så 5 Serien der ikke kan lukkes så langt ned, så de skal generelt op på et 120" for at kunne kalibreres til en 14-16fl. Og hvis du har et stort lærred vinder du generelt mindre med 7 og 9 serien.

Personligt vil jeg heller ikke køre en 1080P projektor som en JVC X7900 på mere end 100" på grund af pixel struktur, og e shift er lidt en blandet oplevelse, har en JVC hvor jeg syntes det virker nogenlunde, og andre hvor det er helt forfærdeligt, tænker det er noget timing mellem panel opdatering og eshift som har en eller anden tolerance. Lige meget hvad så ryger motion / bevægelserne sig en tut med e shift. 

Personligt vil jeg hellere have DLP end LCD projektor, so illustreret nedenfor har LCD rigtig dårlig pixel fill, og det er noget jeg ser, jeg kan så ikke se regnbuer på DLP, sådan er vi så forskellige.


Redigeret af stridsvognen - 22-Juni-2021 kl. 18:17
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 19:04
Meget enig.
Herhjemme er det en x7900 på 135” akustisk lærred. Jeg holder kulsort med sort molton på alt undtagen gulvet som har gråt tæppe. Det, at der er meget lidt refleksion tilbage på lærred hjælper men en dør på klem så er det helt skævt at se film.

Ville virkelig gerne nå frem til at måle og kalibrere som du gør, men indtil nu har det været læring omkring lyd der har fyldt mest.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu