recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - JVC projektor søges?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JVC projektor søges?

 Besvar Besvar Side  <1 2345>
Forfatter
Besked
stridsvognen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-December-2011
Sted: Østjylland
Status: Offline
Point: 1064
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér stridsvognen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2021 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Meget enig.
Herhjemme er det en x7900 på 135” akustisk lærred. Jeg holder kulsort med sort molton på alt undtagen gulvet som har gråt tæppe. Det, at der er meget lidt refleksion tilbage på lærred hjælper men en dør på klem så er det helt skævt at se film.

Ville virkelig gerne nå frem til at måle og kalibrere som du gør, men indtil nu har det været læring omkring lyd der har fyldt mest.



X7900 er en fin maskine, de skal dog også kalibreres ret voldsomt, sidste X7900 jeg kalibrerede tog ca 9 timer, den drillede helt vildt, så der er ikke rigtig nogen playliste til JVC kalibrering, fabriks kalibrering stritter i alle retninger.
Lumagen Radiance XS+3D/2041|Luxman PD555 Limited edition|SONY VPL-VW270ES|JVC N7|SonyG90|Marquee 9500LC|LG OLED C7|Oppo83/103D/203|Panasonic UB900/420|Xbox One X||Denon DVDA1UD|Denon AVC X6300
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 16:50
Det er mit indtryk at brugtpriserne er steget markant på jvc projektorer det sidste års tid. 
Ved ikke om det er corona eller blot fordi folk har kastet deres penge efter de brugte frem for N serien som ikke er helt stabil. 

Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 18:02
Jeg havde sparet op til en N5 sidste år... men JVC får ikke mine penge, før de har løst problemet med lodrette striber
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 19:35
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg havde sparet op til en N5 sidste år... men JVC får ikke mine penge, før de har løst problemet med lodrette striber

Tror efteråret byder på afløsere
Til top
Ulrik786 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik786 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juni-2021 kl. 19:51
Det er alligevel blevet en ret spændende tråd med super interessante input - desværre så ligner det at brugtmarkedet for JVC’erne er ganske udtømt i DK, og de mange tyskere jeg har kontaktet har ikke givet lyd fra sig - så jeg tror jeg holder mig til Epsonen for nuværende, og ser hvad efteråret har at byde på :)

Overvejer dog stadig den gode gamle X500, min primære anke er dog at jeg manglede lys sidst jeg havde den - og det kan jo ikke være anderledes i 2. Omgang :-/
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6068
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 10:15
Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg havde sparet op til en N5 sidste år... men JVC får ikke mine penge, før de har løst problemet med lodrette striber

Og jeg har ikke glemt, at min HD550 udviklede pink stripe-fejlen uden for garantien Stern Smile
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
bphhm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Marts-2006
Status: Offline
Point: 1141
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bphhm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Tror efteråret byder på afløsere

Kender du til kommende produkter fra JVC, eller er det blot fordi efteråret traditionelt byder på nyheder??

Jeg har selv stoppet op i mine planer med en opgradering i en håb om der måske snart var nogle nye produkter på vej.
Til top
JohnConnor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Januar-2015
Status: Offline
Point: 974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JohnConnor Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 17:43
Oprindeligt skrevet af bphhm bphhm skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:


Tror efteråret byder på afløsere

Kender du til kommende produkter fra JVC, eller er det blot fordi efteråret traditionelt byder på nyheder??

Jeg har selv stoppet op i mine planer med en opgradering i en håb om der måske snart var nogle nye produkter på vej.

Dem der følger min bio tråd har nok erfaret at jeg konstant køber brugt rundt i hele Europa og tester af i biografen. Taler med flere butikker som både har nyt og brugt og appetitten på at tømme lageret på N7 er større end normalt og det er tit et godt tegn. 
Og modellen er jo “gammel” efterhånden trods software opgradering som skulle give en del til HDR
Til top
submaniac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 13-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér submaniac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 20:18
Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg havde sparet op til en N5 sidste år... men JVC får ikke mine penge, før de har løst problemet med lodrette striber

Tror efteråret byder på afløsere

Tror jeg også. Satser stærkt på en afløser for Z1'eren.

Spændt på om de putter en laser i en evt nx9 afløser.
Til top
Ulrik786 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 11-Januar-2021
Sted: Hvidovre
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik786 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juni-2021 kl. 20:42
Oprindeligt skrevet af submaniac submaniac skrev:

Oprindeligt skrevet af JohnConnor JohnConnor skrev:

Oprindeligt skrevet af jake51 jake51 skrev:

Jeg havde sparet op til en N5 sidste år... men JVC får ikke mine penge, før de har løst problemet med lodrette striber

Tror efteråret byder på afløsere

Tror jeg også. Satser stærkt på en afløser for Z1'eren.

Spændt på om de putter en laser i en evt nx9 afløser.

Der er vel ikke mange fordele med laser i projektoren?
De enkelte områder laser er bedre er vel levetid og lysstyrke - sidstnævnte er bare ikke gavnligt når man taler en dedikeret mørklagt hjemmebiograf.

Til top
TBC1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Februar-2009
Status: Offline
Point: 1972
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TBC1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2021 kl. 04:18
Oprindeligt skrevet af Ulrik786 Ulrik786 skrev:

Der er vel ikke mange fordele med laser i projektoren?
De enkelte områder laser er bedre er vel levetid og lysstyrke - sidstnævnte er bare ikke gavnligt når man taler en dedikeret mørklagt hjemmebiograf.

Det åbner vel i praksis op for flere tonemapping indstillinger/temperamenter ifbm HDR materiale, hvor de mest dynamiske ellers godt kan blive for mørke med lampe-projektorerne. Jeg går i hvert fald aldrig lavere end medium på min N7 til HDR - så bliver der for lidt lys på 123 tommer (med 1,3 gain). Høj kontrast og lysstærk laser er i hvert fald vejen frem ifbm. endnu bedre HDR udnyttelse. 
PC:7800X3D,RTX4090 GB-Gaming OC,32GB DDR5@6K-CL30,LG CX
Stue:JVC N7,StudioTek 130,Denon AVR4308,Bladelius Ymer,B&W 803D,SVS PB16-Ultra,DMR-UBC80,Shield 2019
Sovevær.:KD-65AF8,HTP-075,ATV4K
Til top
henningdalgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-September-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 1665
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér henningdalgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2021 kl. 08:02
Plus at med laser bliver det lidt mere som at tænde og slukke et fjernsyn. Uden den lange opstart.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2345>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu